ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Πώς οι YouTubers γίνονται το «νέο Χόλιγουντ»

Το YouTube ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια, αλλά μόλις πρόσφατα άρχισε να ανταγωνίζεται πιο έντονα το Χόλιγουντ

Μέσα σε ένα λευκό σπίτι σε έναν καταπράσινο δρόμο της συνοικίας Μπέρμπανκ στην Καλιφόρνια, η YouTuber Michelle Khare παρακολουθεί ένα πρόχειρο μοντάζ του τελευταίου επεισοδίου της εκπομπής της Challenge Accepted, η οποία έχει περισσότερους από 5 εκατομμύρια συνδρομητές.

Στην πιο τολμηρή πρόκληση που έχει αναλάβει μέχρι τώρα, η Khare αναπαράγει μια διάσημη σκηνή από την ταινία Mission: Impossible, όπου ο Τομ Κρουζ κρέμεται από ένα στρατιωτικό αεροπλάνο χωρίς αλεξίπτωτο, γυαλιά ή κράνος. Η Khare παρακολουθεί τον εαυτό της να κρατιέται καθώς το αεροσκάφος C-130 απογειώνεται.

«Εδώ είναι που σκέφτομαι: “Ναι, δεν υπάρχει αλεξίπτωτο”», λέει, ενώ η εξαμελής ομάδα παραγωγής της συζητά τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με τον ήχο και το χρώμα. «Είναι τόσο παράξενο να το ξαναζώ αυτό», προσθέτει.

Η Khare είναι μία από τους πρώτους δημιουργούς περιεχομένου στο YouTube που ίδρυσαν στούντιο στο Μπέρμπανκ, την έδρα των ιστορικών στούντιο των Warner Bros και Disney και μια περιοχή γνωστή εδώ και χρόνια ως «η παγκόσμια πρωτεύουσα των μίντια».

«Το νέο Χόλιγουντ»

Ο Νιλ Μόχαν, διευθύνων σύμβουλος του YouTube, βλέποντας τις ολοένα και αυξανόμενες επενδύσεις των YouTubers στη δημιουργία μεγάλων στούντιο στην Καλιφόρνια είχε δηλώσει πριν από μερικούς μήνες πως «κάτι συμβαίνει στο Χόλιγουντ: μια αναστάτωση τύπου Σίλικον Βάλεϊ». 

Το YouTube αντιπροσωπεύει πλέον μια στροφή μακριά από το περιεχόμενο που παράγεται από τα μεγάλα, παραδοσιακά στούντιο. «Οι δημιουργοί είναι πραγματικά το νέο Χόλιγουντ», σημείωσε. Η δήλωση εκείνη είχε γίνει στα εγκαίνια ενός τεράστιου στούντιο στο Μπέρμπανκ από έναν άλλο δημιουργό της πλατφόρμας, τον Alan Chikin Chow. 

Μπορεί για κάποιους να φαίνεται υπερβολική η εκτίμηση του Μόχαν, με δεδομένο το οικονομικό μέγεθος του Χόλιγουντ, ωστόσο, η τάση είναι παραπάνω από εμφανής. Ολο και περισσότεροι YouTubers στις Ηνωμένες Πολιτείες αξιοποιούν την τοπική υποδομή στούντιο στην Καλιφόρνια καθώς και την τεχνική γνώση του Χόλιγουντ, με σκοπό να βελτιώσουν την ποιότητα της δουλειάς τους.

Ενδεικτικά, ο Dhar Mann, ένας κορυφαίος δημιουργός του YouTube, εργάζεται πλέον σε ένα τεράστιο στούντιο στο Μπέρμπανκ, το οποίο μάλιστα σχεδιάζει να επεκτείνει. Aλλοι YouTubers που δραστηριοποιούνται στην περιοχή περιλαμβάνουν τους Rhett & Link, των οποίων η εκπομπή για φαγητό έχει σχεδόν 20 εκατομμύρια συνδρομητές, και τους Smosh, ένα κανάλι με κωμικά σκετς.

«Υπάρχει μια τεράστια συγκέντρωση δημιουργών και ηθοποιών εδώ, ειδικά σε έναν κόσμο όπου πολλές παραγωγές εγκαταλείπουν το Λος Αντζελες», σημειώνει από την πλευρά της η Michelle Khare. «Εχουμε νοικιάσει ρούχα και σκηνικά από τη Warner Brothers και την Universal που βρίσκονται στο τέλος του δρόμου», προσθέτει. 

Η «μάχη» με το Netflix

Το YouTube ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια, αλλά μόλις πρόσφατα άρχισε να ανταγωνίζεται πιο έντονα το Χόλιγουντ. Οι κορυφαίοι δημιουργοί του, άλλωστε, δεν βρίσκονται απαραίτητα στην Καλιφόρνια αλλά είναι διασκορπισμένοι στις ΗΠΑ και τον κόσμο: ο Mr Beast, για παράδειγμα, που σύμφωνα με εκτιμήσεις του Forbes έβγαλε 85 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι, γυρίζει τα βίντεό του από το Γκρίνβιλ της Βόρειας Καρολίνας, ενώ το στούντιο του γνωστού σχολιαστή Joe Rogan βρίσκεται στο Οστιν του Τέξας.

Ο γεωγραφικός διασκορπισμός βέβαια δεν εμποδίζει την πλατφόρμα να ανταγωνίζεται πλέον και κολοσσούς του streaming. Το YouTube ξεπέρασε το Netflix ως η υπηρεσία στην οποία το κοινό αφιερώνει τον περισσότερο χρόνο, αντιπροσωπεύοντας το 13,1% του συνόλου της τηλεθέασης τον Αύγουστο, σε σύγκριση με το Netflix που βρίσκεται στη δεύτερη θέση με μερίδιο 8,7%, σύμφωνα με τη Nielsen.

Το Netflix έχει επανειλημμένα αναγνωρίσει ότι ο κύριος ανταγωνιστής του στο streaming είναι το YouTube. Ωστόσο, ο Τεντ Σαράντος, συνδιευθύνων σύμβουλος της Netflix, έχει υποβαθμίσει την ποιότητα παραγωγής βίντεο στο YouTube σε αντιπαραβολή με τις επαγγελματικά φτιαγμένες εκπομπές και σειρές στο Netflix. «Υπάρχει διαφορά μεταξύ του να σκοτώνεις τον χρόνο και του να περνάς τον χρόνο», είπε ο Σαράντος σε μια συνέντευξη Τύπου τον Μάιο. «Εμείς ασχολούμαστε με τον τρόπο που περνάς τον χρόνο σου».  

Τα έσοδα πάντως του YouTube «καλπάζουν»: η πλατφόρμα, η οποία ανήκει στην Google, είχε έσοδα 54 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, με λειτουργικά έσοδα περίπου 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της MoffettNathanson.

Φέτος, το YouTube έφτασε επίσης σε ένα άλλο σημαντικό ορόσημο: οι τηλεθεατές στις ΗΠΑ παρακολουθούν πλέον το YouTube κυρίως στην τηλεόραση και όχι στα κινητά τηλέφωνα και τους υπολογιστές, όπως ήταν η συνήθης πρακτική για χρόνια. Περίπου 1 δισεκατομμύριο ώρες βίντεο του YouTube παρακολουθούνται καθημερινά στις οθόνες των τηλεοράσεων.

Με πληροφορίες από Financial Times

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση

X