Kathimerini.com.cy
«Μπήκαμε στην τελευταία φάση και υπολογίζουμε ότι μέσα στον Γενάρη-Φλεβάρη θα είμαστε έτοιμοι να πατήσουμε το κουμπί ώστε να αρχίσει η υπηρεσία», ανέφερε στη ραδιοφωνική εκπομπή «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» ο Πρόεδρος του Παρατηρητηρίου τρίτης ηλικίας, Δήμος Αντωνίου, τονίζοντας παράλληλα πως η καθυστέρηση οφείλεται στο ότι η τεχνολογία έχει αλλάξει από το 2019 με αποτέλεσμα να απαιτείται προσαρμογή του λογισμικού, των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των προγραμμάτων ανταπόκρισης.
Το «κόκκινο κουμπί» θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως, μέσω ενός συντονιστικού κέντρου διαχείρισης κλήσεων που θα απαρτίζεται από επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό. Σύμφωνα με τον Δήμο Αντωνίου, το κόκκινο κουμπί θα είναι σαν βραχιόλι στο χέρι και θα το πατά ο ηλικιωμένος όταν πρόκειται για ανάγκη. Η κλήση θα μεταφέρεται στο εν λόγω συντονιστικό κέντρο, όπου στην οθόνη του χρήστη θα εμφανίζεται ολόκληρο το ιστορικό του ηλικιωμένου. Στη συνέχεια θα ανοίγει αυτόματα η τηλεφωνική γραμμή και ο χρήστης θα μπορεί να μιλά με τον καλούμενο μέχρι να τελειώσει το περιστατικό.
Υπενθυμίζεται ότι, στόχος της υπηρεσίας είναι η υποστήριξη ατόμων ηλικίας 75 ετών και άνω που διαμένουν μόνα τους στις οικίες τους, καθώς και ηλικιωμένων ζευγαριών που είναι λήπτες Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος (ΕΕΕ) ή Επιδόματος Χαμηλοσυνταξιούχου (ΕΧΣ), και πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια. Ειδικότερα, θα λαμβάνεται υπόψη, ανάμεσα σε άλλα, το κατά πόσο αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, εάν διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές και εάν δεν έχουν υποστηρικτικό δίκτυο. Η παρέμβαση αφορά ψυχολογική στήριξη και συγκεκριμένες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως θέματα υγείας, κακοποίησης, πυρκαγιάς, πλημμύρας ή άλλων συνθηκών.


























