ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Με έξυπνα φώτα η αποσυμφόρηση των δρόμων - Τι εξετάζεται για διασταυρώσεις

Έρχεται η δημιουργία επιχειρησιακού κέντρου - Θα υπάρχει προσωπικό που θα παρακολουθεί τις συνθήκες στους δρόμους

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Για τις αλλαγές που εξετάζει το Υπουργείο Μεταφορών με σκοπό την αποσυμφόρηση των δρόμων και την βελτίωση της αποτελεσματικότητας του οδικού δικτύου μίλησε στην εκπομπή «ALPHA Καλημέρα» ο Υπουργός Μεραφορών, Αλέξης Βαφεάδης.

Όπως σημείωσε, βρίσκεται σε εξέλιξη η προμήθεια καμερών που θα εγκατασταθούν σε όλη την Κύπρο για παρακολούθηση της τροχαίας κίνησης στους αυτοκινητοδρόμους και των ατυχημάτων. «Θα προχωρήσουμε με τη δημιουργία ενός επιχειρησιακού κέντρου για το θέμα της Τροχαίας, θα υπάρχει προσωπικό το οποίο θα παρακολουθεί αυτές τις συνθήκες στους δρόμους και για να μπορούν να λαμβάνονται και μέτρα», διευκρίνισε. 

Ερωτηθείς αν το υφιστάμενο σύστημα καμερών μπορεί να δεχθεί χρονοδιακόπτες, ο Υπουργός απάντησε ότι πρόθεση είναι εγκατασταθούν έξυπνα φώτα σε όσους περισσότερους κόμβους είναι δυνατόν για να μειωθεί ο χρόνος κατά τον οποίο θα περιμένουν οι οδηγοί, αν στην άλλη κατεύθυνση δεν υπάρχει αυτοκίνητο.

«Συνεπώς αν έχουμε συνδυασμό αντίστροφης χρονομέτρησης με έξυπνα φώτα, αυτό θα δημιουργήσει τεράστια σύγχυση. Αν είμαστε στο κόκκινο και έχουμε μια αντίστροφη μέτρηση 15, 14, 13 και ξαφνικά το σύστημα αντιλαμβάνεται ότι στην άλλη κατεύθυνση δεν υπάρχει αυτοκίνητο, τότε θα το αλλάξει αμέσως το φως και το 14,13, θα γίνει μηδέν, και αυτό θα δημιουργήσει σύγχυση και στις δύο πλευρές με κίνδυνο να έχουμε κι άλλα ατυχήματα», εξήγησε.

Για τις διασταυρώσεις, ο κ. Βαφεάδης είπε ότι εξετάζεται το εάν μπορεί να αναβοσβήνει το βέλος αντί να υπάρχει χρονοδιακόπτης. Σημείωσε πως πρέπει να υπάρξουν κάποιες ρυθμίσεις, ώστε το οδικό περιβάλλον να είναι πιο ευδιάκριτο, ειδικά στις διασταυρώσεις. 

Τι εξετάζεται για το σημείο του τετραπλού θανατηφόρου

«Το σημείο όπου σημειώθηκε το τετραπλό θανατηφόρο πρέπει να καταταχθεί ως ένα μελανό σημείο, συνεπώς να γίνει μια μελέτη του θέματος και να δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε το οδικό δίκτυο και πώς μπορούμε να αναβαθμίσουμε την οδική ασφάλεια» σημείωσε ο κ. Βαφεάδης, προσθέτοντας ότι «πρέπει να κοιτάξουμε το θέμα των υποδομών γι΄ αυτό και έχω ζητήσει αυτή τη συνάντηση με τους εμπειρογνώμονες για να δούμε τα συμπεράσματα και τις εισηγήσεις τους».

Ο κ. Βαφεάδης τόνισε ότι η περίπτωση του τετραπλού θανατηφόρου ήταν ξεκάθαρα μια παραβίαση του ορίου ταχύτητας και συνεπώς δεν κάτι το οποίο μπορεί να αντιμετωπιστεί είτε με σύστημα φωτοεπισήμανσης, είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. «Πρέπει να επιδιώξουμε να βρούμε μέτρα που δεν θα επιτρέπουν την ανάπτυξη τέτοιας ταχύτητας», διευκρίνισε.

Σημείωσε ότι για το συγκεκριμένο σημείο είχε λάβει εισήγηση για να εφαρμοστεί σε όλο το μήκος του δρόμου, δηλαδή και στα πέντε φώτα τροχαίας, σύστημα φωτοεπισήμανσης. «Αυτό είναι μια πρόταση. Υπάρχουν και παθητικά μέτρα κυκλοφοριακής ύφεσης τα οποία μπορούμε να εφαρμόσουμε. Πρέπει να δούμε σφαιρικά το θέμα και αν μπορεί μια τέτοια δράση να εφαρμοστεί και σε άλλες επικίνδυνες περιοχές», είπε ο κ. Βαφεάδης.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση