ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Επιτυχής Διαδικτυακή Ημερίδα του Παν. Λεμεσού με Διεθνή Συμμετοχή

Στο επίκεντρο η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και το συμπεριληπτικό σχολείο

Δελτίο Τύπου

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή Ημερίδα με τίτλο «Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών και Συμπεριληπτικό Σχολείο: Προκλήσεις και Προοπτικές», την οποία διοργάνωσε το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λεμεσού.

Η ανταπόκριση του κοινού ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή, καθώς 1.150 συμμετέχοντες, ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτικοί και φοιτητές/τριες, ολοκλήρωσαν την εγγραφή τους, ενώ 738 παρακολούθησαν την Ημερίδα μέχρι το τέλος. Η συμμετοχή αυτή επιβεβαιώνει την ευρεία απήχηση του θέματος στην ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και την έντονη ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο γύρω από τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συμμετέχοντες προέρχονταν από την Κύπρο, την Ελλάδα και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και από τον Καναδά και την Αργεντινή, στοιχείο που αναδεικνύει τον διεθνή χαρακτήρα της διοργάνωσης.

Χαιρετισμοί πρυτανικών και ακαδημαϊκών αρχών

Την Ημερίδα τίμησε με την παρουσία του ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Λεμεσού, Καθηγητής κ. Θεόδωρος Παναγιώτου, ο οποίος απηύθυνε θερμό χαιρετισμό, υπογραμμίζοντας τη σημασία της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών ως μοχλού εξέλιξης για ένα ανοιχτό, δημοκρατικό και συμπεριληπτικό σχολείο. Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης ο Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής, Επίκουρος Καθηγητής κ. Παναγιώτης Κοσμάς, ο οποίος τόνισε τη συμβολή της Ημερίδας στον επιστημονικό διάλογο και στη διάχυση σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων.

Διεθνής συμμετοχή και ομιλητές

Το πρόγραμμα της Ημερίδας πλαισιώθηκε από διακεκριμένους ομιλητές από το Πανεπιστήμιο Λεμεσού, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ενισχύοντας έμπρακτα τη διεθνοποίηση και την ακαδημαϊκή εξωστρέφεια του Πανεπιστημίου Λεμεσού.

Εισηγήσεις παρουσίασαν η κα Μαρία Σακελλαρίου, Ομότιμη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λεμεσού, με θέμα «Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση: Σύγχρονη Πραγματικότητα, Προκλήσεις και Προοπτικές», καθώς και ο κ. Κωνσταντίνος Καρράς, Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, ο οποίος πραγματοποίησε την κεντρική ομιλία με τίτλο «Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Επαγγελματική Ταυτότητα: Προκλήσεις και ευκαιρίες για τους εκπαιδευτικούς του 21ου αιώνα». Τη θεματολογία συμπλήρωσε η κα Παναγιώτα Στράτη, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με εισήγηση με τίτλο «Η Συμπεριληπτική Εκπαίδευση στα σύγχρονα προσχολικά και σχολικά μαθησιακά περιβάλλοντα: Το θεσμικό πλαίσιο και οι πρακτικές εφαρμογής».

Μέσα από τις εισηγήσεις τους αναδείχθηκαν οι σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, οι διεθνείς τάσεις που διαμορφώνουν την επαγγελματική ανάπτυξη, καθώς και οι προοπτικές ενός πραγματικά συμπεριληπτικού σχολείου που ανταποκρίνεται σε ποικίλες μαθησιακές ανάγκες.

Κύρια συμπεράσματα

Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας παρουσιάστηκαν καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές και ερευνητικά δεδομένα, ενώ κατατέθηκαν προτάσεις πολιτικής για την ενίσχυση της συμπεριληπτικής κουλτούρας στο σχολείο. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση σε εργαλεία και στρατηγικές που μπορούν να υποστηρίξουν την επαγγελματική ταυτότητα και την αυτοπεποίθηση των εκπαιδευτικών, με στόχο τη δημιουργία ουσιαστικά συμπεριληπτικών σχολικών περιβαλλόντων μάθησης.

Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με συζήτηση και ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ των συμμετεχόντων, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεχούς επιμόρφωσης, της σταθερής υποστήριξης και του αναστοχασμού ως αναγκαίων προϋποθέσεων για τη διαμόρφωση ενός σχολείου που χωρά όλους τους μαθητές.

Η υψηλή συμμετοχή και το έντονο ενδιαφέρον ακαδημαϊκών, εκπαιδευτικών και φοιτητών επιβεβαιώνουν ότι η Συμπεριληπτική Εκπαίδευση αποτελεί κεντρική προτεραιότητα για το σχολείο του μέλλοντος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Δελτίο Τύπου

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση