ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τα οξύμωρα και τα ερωτήματα του Test To Stay

Οι θέσεις γονέων και επιδημιολόγων στην «Κ»

Του Ανδρέα Κόκκινου

Το Test To Stay θα εφαρμοστεί -έστω και σε πιλοτική βάση- αφού μετά και τη χθεσινή διυπουργική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε παρουσία του Επικεφαλής της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής, Κωνσταντίνου Τσιούτη αλλά και αντιπροσωπείας οργανωμένων γονέων ουσιαστικά γνωστοποιήθηκε και ανακοινώθηκε η απόφαση του Υπουργικού.

Αρκετά όμως είναι και τα ερωτήματα που προκύπτουν όχι μόνο σε ότι αφορά την πρακτική εφαρμογή του μέτρου αλλά και την ενδεχόμενη αποτελεσματικότητά του. Ας κρατήσουμε αρχικά το νούμερο ένα οξύμωρο ενός μαθητή-στενή επαφή που το πρωί πηγαίνει κανονικότατα στο σχολείο, σε τάξη με 25 παιδιά, πιθανόν με λεωφορείο με άλλα τόσα παιδιά, θα βγει διάλειμμα και θα συναναστραφεί με άλλους συμμαθητές ή δασκάλους όμως με το που σχολάσει θα θεωρείται επαφή και θα τίθεται σε κατ’οίκον περιορισμό.

Η «Κ» επικοινώνησε με τον Πρόεδρο των Οργανωμένων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, κύριο Χαράλαμπο Διονυσίου, ο οποίος παρευρέθηκε στη σύσκεψη και μας έδωσε τα δικά του «φώτα» όσον αφορά τι ειπώθηκε, πώς αποφασίστηκε και ποιες εξηγήσεις δόθηκαν για τα ερωτήματα που «γεννά» μία τέτοια απόφαση.

Δεν συζητήθηκε, ανακοινώθηκε - Ομόφωνη εισήγηση των επιδημιολόγων

Αρχικά ο κύριος Διονυσίου ανέφερε πως στα πλαίσια της συζήτησης γύρω από το Test To Stay δηλώθηκε από τους παρευρισκόμενους πως η είσοδος του Test To Stay και η υιοθέτηση του μοντέλου αποτέλεσε ομόφωνη εισήγηση των μελών της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής, με τον ίδιο να δηλώνει αρχικά πως «Πώς να ταχθούμε απέναντι από τους επιστήμονες που επί 2 χρόνια πολεμούν την πανδημία;». Μάλιστα πρόσθεσε πως το ζήτημα δεν τέθηκε υπό συζήτηση και ανακοινώθηκε σαν απόφαση Υπουργικού με την συνάντηση να λαμβάνει ενημερωτικό χαρακτήρα.

Ποιους αφορά και πως θα πραγματοποιείται;

Ο Πρόεδρος των Οργανωμένων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης πρόσθεσε πως στην ουσία το μοντέλο αυτό αφορά τους μαθητές που δεν έχουν ενταχθεί στο εμβολιαστικό πλάνο, αφού οι εμβολιασμένοι ακόμα και σαν επαφές δεν υποχρεούνται βάσει διατάγματος να τίθενται σε αυτοπεριορισμό.

Το Test To Stay θα λειτουργήσει με τον αστερίσκο του προαιρετικού αφού σε περίπτωση που κάποιος μαθητής επιλέξει την «οδό» του αυτοπεριορισμού θα μπορεί -όπως γινόταν μέχρι και σήμερα- να μείνει στο σπίτι του εώς ότου συμπληρωθούν οι μέρες που αναγράφονται στα πρωτόκολλα μέχρι την αποδέσμευση του. Για όσους επιλέξουν -όντας στενές επαφές- να μπουν «κάτω από την ομπρέλα» του Test To Stay θα υποβάλλονται καθημερινά (για 5 συνεχόμενες μέρες) σε ράπιντ τεστ -μέσα στο σχολείο- από επαγγελματίες του Υπουργείου Υγείας ενώ την 7η μέρα θα πραγματοποιούν μοριακή εξέταση τύπου PCR.

Οξύμωρα και ερωτήματα που προκύπτουν

Το βασικό που αναφέραμε και πιο πάνω αφορά την εκ διαμέτρου αντίθετη αντιμετώπιση μίας στενής επαφής σε ότι αφορά το σχολείο και την αλλαγή μετά το τελευταίο κουδούνι. Είναι λοιπόν αποδεκτό να μεταβεί κάποιος στο σχολείο, να τεθεί σε έλεγχο με τεστ αντιγόνου και αφού λάβει αποτέλεσμα με αρνητική ένδειξη να πάει κανονικά στην τάξη του, να βγει διάλειμμα με τους συμμαθητές του, να πάει/φύγει με λεωφορείο στην σχολική μονάδα όμως όταν σχολάσει και φτάσει σπίτι να πρέπει να συμπεριφέρεται σαν στενή επαφή;

Είναι λογικό να μεταβαίνει στο σχολείο με συνεχόμενα αρνητικά τεστ ενώ μπορεί να θετικοποιηθεί την 4η ή την 5η ημέρα; Είναι αξιόπιστα τα τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου; Και αν είναι γιατί να μην μπορεί να κυκλοφορεί το παιδί κανονικά και το απόγευμα; Αν δεν είναι τόσο αξιόπιστα γιατί χρησιμοποιούνται κατά κόρον; Ποιος θα επωμίζεται το κόστος του PCR την έβδομη μέρα;

Θέλουμε ανοιχτά σχολεία και… κοπτόμαστε για την ψυχοσύνθεση των παιδιών; - Αν δεν πετύχει το σταματάμε

Πώς θα εξαλειφθεί ο κοινωνικός αποκλεισμός από τη στιγμή που το παιδί θα θεωρείται επαφή και θα μεταβαίνει κανονικά στο σχολείο δε θα λαμβάνει την ίδια αντιμετώπιση με τα υπόλοιπα; Όπως ανέφερε στην «Κ» ο Χαράλαμπος Διονυσίου αυτό ενδέχεται να δημιουργήσει ανισότητα και αναστάτωση.

«Άλλα παιδιά μπορεί να αποφεύγουν να κάθονται δίπλα στο μωρό που είναι επαφή, ή να συναναστρέφονται μαζί του στο διάλειμμα. Επίσης στο σχολείο υπάρχουν ευάλωτες και ευπαθείς ομάδες. Προστατεύονται από αυτό το μέτρο;» αναρωτήθηκε για να προσθέσει «Η απόφαση αυτή από μόνη της, αλλάζει το πως ορίζεται η στενή επαφή όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα».

Ακόμα και η πιλοτική του δράση καταδεικνύει την αβεβαιότητα των αποτελεσμάτων αφού όπως μας αναφέρθηκε στη χθεσινή σύσκεψη ο Υπουργός Υγείας δήλωσε πως αν τα αποτελέσματα των πρώτων εβδομάδων δεν είναι τα επιθυμητά θα επανεξεταστεί το ζήτημα.

Καραγιάννης: Έχω τις αμφιβολίες μου για τον τρόπο εφαρμογής

Μιλώντας στην «Κ» ο καθηγητής Μοριακής Ιολογίας και μέλος της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής, Δρ Πέτρος Καραγιάννης έδωσε τη δική του άποψη επί του θέματος. Ο ίδιος αντιπαρέβαλε το γεγονός πως «Είναι καλύτερα να τίθενται σε αυτοπεριορισμό ολόκληρες αίθουσες; Το Test To Stay λειτουργεί σαν μια δικλείδα ασφαλείας προκειμένου να μπορούν οι μαθητές να προσέρχονται στο σχολείο. Από τη στιγμή που θα υποβάλλονται καθημερινά σε έλεγχο, είναι πολύ πιο εύκολο να εντοπιστούν και να απομονωθούν.»

Ρωτήσαμε τι μπορεί να συμβεί στο ενδεχόμενο που μαθητής θα είναι θετικός χωρίς να εντοπιστεί εγκαίρως από το ράπιντ τεστ με τον ίδιο να είναι καθησυχαστικός: «Για να μην εντοπίζεται από τα τεστ ταχείας ανίχνευσης σημαίνει ότι πιθανότατα είναι πολύ χαμηλό το ιικό φορτίο που μεταφέρει, οπότε είναι και πολύ πιο δύσκολο να μεταδώσει» ανέφερε.

Καταληκτικά μας εξέφρασε τις αμφιβολίες του σχετικά με τον τρόπο που θα εφαρμοστεί: «Έχω τις αμφιβολίες μου σχετικά με τον τρόπο που θα εφαρμοστεί και με το αν οι πρόνοιες θα τηρούνται κατά γράμμα. Έγινε και στις ΗΠΑ αρχικά όμως εκεί τα μέτρα δεν ήταν ιδιαίτερα αυστηρά και δεν κρίθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο» κατέληξε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ανδρέα Κόκκινου

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση