ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Υπ. Παιδείας για τετράμηνα – Ο διδακτικός χρόνος είναι επαρκής

Με αφορμή την επικείμενη γραπτή αξιολόγηση του πρώτου τετραμήνου

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Πραγματοποιήθηκε χθες στο Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας ευρεία σύσκεψη των διευθύνσεων Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και του συνόλου των Επιθεωρητών/τριών  Μέσης Εκπαίδευσης με αντικείμενο τα πλαίσια μάθησης, την εξέλιξη της διδασκαλίας και την επικείμενη γραπτή αξιολόγηση του πρώτου τετραμήνου. Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου και ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης έγινε αναλυτικά ανασκόπηση της προόδου της διδασκαλίας ιδιαίτερα στα εξεταζόμενα μαθήματα, με αναφορά στην αντιστοιχία των υφιστάμενων πλαισίων μάθησης και του διαθέσιμου διδακτικού χρόνου. Η γενική διαπίστωση είναι ότι ο διδακτικός χρόνος είναι επαρκής και η διδασκαλία στη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου καλύπτει τα πλαίσια μάθησης, όπως αυτά έχουν καθοριστεί από τον περασμένο Αύγουστο, σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και τη στόχευση των προβλεπόμενων δεικτών επάρκειας. Σε μερικές περιπτώσεις, όπου υπάρχουν μικρές αναντιστοιχίες, δόθηκαν οδηγίες στις επιθεωρήσεις όπως κοινοποιήσουν αμέσως στους/στις εκπαιδευτικούς και στα σχολεία τις επιμέρους τροποποιήσεις και την τελική διαμόρφωση των πλαισίων μάθησης, ενόψει της γραπτής αξιολόγησης του Ιανουαρίου. Υπογραμμίστηκε ότι μέσα στις επόμενες μέρες θα πρέπει να έχουν γίνει οι απαραίτητες συνεννοήσεις και οι μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν πριν τη διακοπή των μαθημάτων για τις διακοπές των Χριστουγέννων τι θα περιλαμβάνεται στη γραπτή αξιολόγηση του Ιανουαρίου.

Στη σύσκεψη ανταλλάχτηκαν απόψεις και επισημάνθηκε ότι ο διαχωρισμός του έτους σε δυο τετράμηνα διευκολύνει και συστηματοποιεί τον προγραμματισμό της διδασκαλίας. Με την επισήμανση ότι τον ερχόμενο Ιανουάριο για πρώτη φορά γίνεται γραπτή αξιολόγηση στις τρεις τάξεις του γυμνασίου, υπογραμμίσθηκε η ανάγκη να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην όλη διαδικασία αξιολόγησης στα γυμνάσια.

Σημειώθηκαν επίσης σχετικές διαπιστώσεις και παρατηρήσεις και δόθηκαν οδηγίες όπως υπάρξει στοχευμένη καθοδήγηση τόσο σε εκπαιδευτικούς σχετικά με την κατανομή και τον ρυθμό της διδασκαλίας, όσο και στις διευθύνσεις των σχολείων σχετικά με τον γενικότερο προγραμματισμό των εργασιών.

Ο Υπουργός σημείωσε ότι κατά τα τελευταία δυο σχολικά έτη υιοθετήθηκε διαδικασία διαβουλεύσεων των επιθεωρήσεων με τους συνδέσμους ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, προκειμένου να υπάρχει καλύτερος συντονισμός και ότι είναι χρήσιμο να λαμβάνεται υπόψη και η οπτική γωνία των εκπαιδευτικών στην έδρα, αλλά υπογράμμισε ότι ο τελικός καθορισμός των πλαισίων μάθησης και του περιεχομένου της διδασκαλίας είναι αρμοδιότητα των διευθύνσεων του Υπουργείου και των επιθεωρήσεων.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι αυτή η συζήτηση -που φαίνεται να γίνεται και να επαναλαμβάνεται σε ετήσια βάση σχετικά με τα πλαίσια μάθησης και τον διαθέσιμο χρόνο- δεν είναι παραγωγική και δημιουργεί μια αίσθηση αχρείαστης σύγχυσης που δεν δικαιολογείται αφ’ ης στιγμής το Αναλυτικό Πρόγραμμα που εκπονήθηκε μετά από μακρά μελέτη και διαβουλεύσεις στο παρελθόν είναι δεδομένο. Ζήτησε απόψεις σχετικά με το αν σε κάποια σημεία υπάρχουν υπερβολές στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και σημείωσε ότι αναλόγως θα ζητηθούν απόψεις και από τα δημόσια πανεπιστήμια.

Συμπληρωματικά αναφέρθηκε και διευκρινίσθηκε ότι η πρώτη εβδομάδα που ακολουθεί τις διακοπές, πριν την έναρξη της γραπτής αξιολόγησης, όπως είχε διευκρινισθεί από τη σχετική τροποποίηση της νομοθεσίας το 2020 προορίζεται για επαναλήψεις και μαθήματα εμπέδωσης και δεν νοείται να χρησιμοποιείται για περαιτέρω διδασκαλία. Απευθυνόμενος στους επιθεωρητές/τριες διευκρίνισε ότι εάν υπάρχουν κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις όπου δεν προχωρά η διδασκαλία σύμφωνα με τα πλαίσια μάθησης και τον διαθέσιμο χρόνο, θα πρέπει να ληφθούν αμέσως διορθωτικά μέτρα διότι δεν είναι δυνατόν ούτε αποδεκτό μερικές εξαιρέσεις, όπου για τον ένα ή τον άλλο λόγο σημειώνεται κάποια καθυστέρηση, να επηρεάζουν τα πλαίσια μάθησης που προβλέπονται. 

Αναφερόμενος ιδιαίτερα στην προβλεπόμενη προφορική αξιολόγηση υπογράμμισε ότι δεν είναι τυχαίο που ονομάζεται «προφορική», σε αντιδιαστολή με τη γραπτή αξιολόγηση που είναι βασικά η αξιολόγηση τετραμήνων και ζήτησε από τις επιθεωρήσεις να ενεργήσουν καθοδηγητικά προκειμένου το σχολείο να προσαρμοστεί με αυτή την πραγματικότητα και να περιοριστούν στο ελάχιστο απαραίτητο οι όποιες γραπτές ασκήσεις περιορισμένης διάρκειας και εύρους εξακολουθούν να κρίνονται απαραίτητες. Σημείωσε ενδεικτικά ότι δεν είναι αποδεκτό για ορισμένα μαθήματα και πριν τη γραπτή αξιολόγηση τετραμήνου να γίνονται στην τάξη τρεις ή και κάποτε περισσότερες γραπτές ασκήσεις που τελικά προσομοιάζουν με εξέταση. Ο σκοπός της εισαγωγής μιας συνοπτικής γραπτής αξιολόγησης στο τέλος του τετραμήνου ήταν, είπε, μεταξύ άλλων για να αντικαταστήσει την πλειάδα των διαγωνισμάτων στην τάξη. Ο κ. Προδρόμου καταληκτικά ανέφερε ότι θα δοθούν από τις Διευθύνσεις του Υπουργείου εκ νέου ρητές συστάσεις σχετικά, αλλά και ότι οι επιθεωρήσεις θα πρέπει να συμβάλουν, ούτως ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να αξιοποιήσουν στην πράξη τις εναλλακτικές μεθόδους αξιολόγησης που προβλέπονται στους Κανονισμούς. Υπενθυμίζοντας νομοθετική πρόταση που είχε κατατεθεί στη Βουλή για ρύθμιση του θέματος μέσω των Κανονισμών, κάλεσε τους συμμετέχοντες να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα μέσω οδηγιών, έως ότου ενδεχομένως κατατεθεί εκ νέου η νομοθετική πρόταση.    

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ειδική σύσκεψη για το μάθημα των Φυσικών στα Γυμνάσια με τις αντίστοιχες επιθεωρήσεις.  

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση