ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Ψάχνουν λύση για το «κρυφτό» με τις κινητές κάμερες

Σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρείται το φαινόμενο οι κάμερες να κρύβονται σε σημεία που δεν είναι ορατά στους οδηγούς, με σκοπό να καταγράφονται παραβάσεις ευκολότερα, ανέφερε ο κ. Μουσιούττας

ΚΥΠΕ

Τέσσερις προτάσεις νόμου που αφορούν τον «Ο περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων», τον «Ο περί Τροχαίων Αδικημάτων» (Χρήση Συσκευών Φωτοεπισήμανσης και Άλλα Συναφή Θέματα), τον «Ο περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων» και τον «Ο περί Ρυθμίσεως της Τροχαίας Μεταφοράς», συζήτησε την Πέμπτη, μεταξύ άλλων, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.

Σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας της Επιτροπής, ο Πρόεδρος της, Βουλευτής ΔΗΠΑ – Συνεργασία Δημοκρατικών Δυνάμεων, Μαρίνος Μουσιούττας, είπε ότι η πρώτη συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών αφορούσε την πρόταση νόμου του Δημήτρη Δημητρίου (Βουλευτή ΔΗΣΥ), η οποία αφορά τα μικροδυστυχήματα και προβλέπει εξώδικη ρύθμιση ύψους €50, σε περίπτωση που κάποιος δεν μετακινήσει το όχημά του ενώ θα έπρεπε.

«Υπήρξε συζήτηση επί του θέματος και θεωρώ πως η πρόταση αυτή θα προχωρήσει το συντομότερο δυνατό. Υπάρχει ωστόσο μια διχογνωμία αναφορικά με το ύψος του προστίμου - εάν θα είναι €50 ή €100. Αυτό θα διευκρινιστεί στη συνέχεια», πρόσθεσε.

Ο κ. Μουσιούττας είπε, παράλληλα, ότι οι επόμενες προτάσεις αφορούσαν προτάσεις που είχε καταθέσει ο ίδιος. «Πρώτη εξ αυτών ήταν η αύξηση του προστίμου για όσους αφαιρούν τις πινακίδες εγγραφής των οχημάτων τους. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται συχνά σε κάποιες περιοχές και ο λόγος είναι προφανής - αφαιρούν τις πινακίδες για να αποφύγουν ελέγχους ή την καταγραφή από τις κάμερες. Σήμερα, το παράπτωμα αυτό τιμωρείται με πρόστιμο ύψους €85, ποσό που, όπως αντιλαμβάνεστε, είναι αμελητέο για κάποιον που θέλει να παρανομήσει. Η εισήγηση είναι το πρόστιμο αυτό να αυξηθεί στα 500€. Όλοι οι αρμόδιοι φορείς εξέφρασαν θετική άποψη για την πρόταση και αναμένεται να προχωρήσει μέσω της καθιερωμένης διαδικασίας», σημείωσε.

Οι επόμενες προτάσεις, είπε ο κ. Μουσιούττας, αφορούσαν την αντιμετώπιση της πειρατείας στα ταξί, για την οποία είχαν πρόσφατα ψηφίσει νομοθεσία, η οποία όμως αποδείχθηκε μη αποδοτική.

«Σήμερα, η Αστυνομία μπορεί να εκδώσει εξώδικο πρόστιμο ύψους €85 σε περίπτωση που κάποιος χρησιμοποιεί όχημα που δεν είναι καταχωρημένο ως ταξί ή εάν ο οδηγός δεν είναι εγγεγραμμένος επαγγελματίας. Η νέα πρόταση προβλέπει την αύξηση του εξώδικου προστίμου που μπορεί να επιβάλλει η Αστυνομία από τα €85 στα €300, ώστε να είναι πιο αποτρεπτικό. Υπενθυμίζεται ότι η επιβίβαση σε παράνομο όχημα εγκυμονεί κινδύνους καθώς ο οδηγός μπορεί να μην είναι επαγγελματίας, το όχημα μπορεί να μην πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας και ο επιβάτης δεν καλύπτεται από ασφάλεια σε περίπτωση δυστυχήματος», συμπλήρωσε.

Δυστυχώς, συνέχισε ο κ. Μουσιούττας, η χρήση των ούτω καλούμενων ταξί έχει ανθίσει τα τελευταία χρόνια στην Κύπρο και η πρόταση αυτή στοχεύει στον περιορισμό του φαινομένου.

Είπε, παράλληλα, ότι υπήρξε πρόταση να επιβληθεί ευθύνη και στους επιβάτες που χρησιμοποιούν παράνομα οχήματα.

«Ωστόσο, μετά από συζήτηση και αφού εντοπίστηκαν αρκετά προβληματικά σημεία στην πρόταση, θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να επικεντρωθούμε στη νομοθετική ενίσχυση των κυρώσεων προς τους οδηγούς και να μην προχωρήσουμε προς το παρόν με τη νομοθετική ρύθμιση που αφορά τους επιβάτες», πρόσθεσε.

«Χρυσή τομή» για κάμερες φωτοεπισήμανσης

Ο κ. Μουσιούττας ανέφερε, επιπρόσθετα, ότι υπήρξε πρόταση του Βουλευτή ΔΗΣΥ Νίκου Γεωργίου, η οποία αφορά τη λειτουργία των κινητών καμερών φωτοεπισήμανσης.

«Η πρόταση προβλέπει να ανακοινώνει η Αστυνομία εκ των προτέρων τους χώρους και τις ώρες λειτουργίας των καμερών. Είναι γεγονός ότι, με βάση το ισχύον σύστημα και τη σχετική νομοθεσία, σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρείται το φαινόμενο οι κάμερες να "κρύβονται" σε σημεία που δεν είναι ορατά στους οδηγούς, με σκοπό να καταγράφονται παραβάσεις ευκολότερα. Το ίδιο παρατηρείται πολλές φορές και με τα ραντάρ της Αστυνομίας», πρόσθεσε.

Αυτό το φαινόμενο είναι απαράδεκτο, είπε ο κ. Μουσιούττας.

«Πρέπει να βρούμε μια ισορροπία μεταξύ δύο άκρων: από τη μία, η ανάγκη ο κόσμος να γνωρίζει πού βρίσκονται οι κάμερες ώστε να συμμορφώνεται, και από την άλλη, η αποτροπή του φαινομένου να μετατρέπεται η χρήση των καμερών σε ένα παιχνίδι "κρυφτού". Πιστεύω ότι υπάρχει μια χρυσή τομή την οποία πρέπει να επιτύχουμε, ώστε οι οδηγοί να νιώθουν εμπιστοσύνη και οι κάμερες να λειτουργούν αποτελεσματικά, χωρίς να αιφνιδιάζουν άδικα τους πολίτες», σημείωσε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Γεωργίου, σε δηλώσεις του είπε ότι η οδική ασφάλεια δεν μπορεί και δεν πρέπει να στηρίζεται σε αιφνιδιασμούς και κρυφτό.

«Αντιθέτως, θεμελιώνεται στην πρόληψη, τη διαφάνεια και την αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ Πολιτείας και πολιτών. Η πρόληψη σώζει ζωές, και γι’ αυτό οφείλουμε να την ενισχύουμε με στοχευμένα, έξυπνα και αποδεκτά μέτρα. Με αυτή τη φιλοσοφία καταθέσαμε πρόταση νόμου, που υποχρεώνει την Αστυνομία να δημοσιοποιεί καθημερινά και εκ των προτέρων τις γενικές περιοχές όπου θα λειτουργούν κινητές κάμερες φωτοεπισήμανσης. Όχι τα συγκεκριμένα σημεία, ούτε τις ώρες, αλλά ονομαστική αναφορά δρόμων, λεωφόρων, αυτοκινητοδρόμων ή γεωγραφικών περιοχών», πρόσθεσε.

Στόχος τους, είπε ο κ. Γεωργίου, είναι να ενισχύσουν τον προληπτικό ρόλο του συστήματος.

«Να γνωρίζουν οι οδηγοί ότι σε συγκεκριμένες περιοχές γίνεται επιτήρηση, ώστε να οδηγούν με προσοχή και σύνεση. Να μην αντιλαμβάνονται την παρουσία της αστυνομίας ως παγίδα, αλλά ως υπενθύμιση υπευθυνότητας και προστασίας της ζωής. Η πραγματικότητα είναι αδιάψευστη: υπάρχουν ομάδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με δεκάδες χιλιάδες μέλη – άνω των 150.000 – όπου καθημερινά οι οδικοί χρήστες ανταλλάσσουν πληροφορίες για την τοποθεσία των βαν, συχνά με ύβρεις και οργή κατά της Αστυνομίας για το λεγόμενο "κρυφτό". Όταν η κοινωνία αισθάνεται ότι την παρακολουθούν για να την πιάσουν και όχι για να την προλάβουν, τότε χάνεται ο στόχος της αστυνόμευσης», συμπλήρωσε.

Ο κ. Γεωργίου είπε ότι η πρόταση τους έρχεται να απαντήσει σε αυτή την κοινωνική δυσφορία με λογική και θεσμικότητα. «Δεν ακυρώνει το σύστημα φωτοεπισήμανσης. Το ενισχύει, το θωρακίζει θεσμικά και το φέρνει πιο κοντά στον πολίτη» όπως ανέφερε. Εξέφρασε «μεγάλη απογοήτευση» για τη στάση της Αστυνομίας η οποία, όπως είπε «ανάφερε στην Επιτροπή ότι ο οδηγός πρέπει να είναι - άκουσον άκουσον - σε εγρήγορση για τις κινητές κάμερες».

«Εμείς θέλουμε ένα σύστημα που να προλαμβάνει και όχι να αιφνιδιάζει. Θέλουμε μια αστυνόμευση που να εμπνέει εμπιστοσύνη, όχι αντιπαλότητα. Θέλουμε δρόμους ασφαλείς, με υπευθυνότητα και παιδεία, όχι με φόβο και αντανακλαστικές αντιδράσεις», σημείωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Γεωργίου είπε ότι η μόνη μελέτη η οποία αναφέρθηκε από πλευράς αστυνομίας είναι όσον αφορά τον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων και ότι υπάρχει μείωση, «μόνον αυτό» κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση