ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ξετυλίγεται το «κουβάρι» με τις ανακλήσεις των αερόσακων

Τι αναφέρει ο Υπ. Μεταφορών για τα ευρωπαϊκά οχήματα, τα μεταχειρισμένα από τρίτες χώρες, τους διανομείς των κατασκευαστών και οι ευθύνες

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Για το κουβάρι με τις γενικές ανακλήσεις οχημάτων, τι ισχύει για τα ευρωπαϊκά οχήματα, τα μεταχειρισμένα οχήματα από τρίτες χώρες και την ευθύνη που έχουν οι διανομείς των κατασκευαστών καλείται να ξετυλίξει ο Υπουργός Μεταφορών, κ. Αλέξης Βαφεάδης.

Στην ερώτηση της βουλευτού κ. Ειρήνης Χαραλαμπίδου αναφορικά με το ποιος έχει την ευθύνη της ενημέρωσης των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων για αντικατάσταση των αερόσακων, για το πώς διασφαλίζει το αρμόδιο υπουργείο ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα προμηθεύτηκαν από ιδιώτες εισαγωγής έχουν επίσημα ενημερωθεί για την ανάγκη αντικατάστασης των ελαττωματικών αερόσακων και για το αν γίνεται με χρέωση, απαντά εγγράφως ο Υπουργός σε επιστολή που κοινοποιήθηκε στη Βουλή.

Σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργού, την ευθύνη ενημέρωσης των ιδιοκτητών των μηχανοκινήτων οχημάτων για τις ανακλήσεις, περιλαμβανομένων και αυτών που αφορούν αερόσακους, βαραίνει τους διανομείς του κατασκευαστή. Διευκρινίζει δε, πως, η εν λόγω ενημέρωση αφορά τα οχήματα που καλύπτονται από ευρωπαϊκή έγκριση τύπου.

Όπως αναφέρει ο κ. Υπουργός στη γραπτή του απάντηση, ο χειρισμός που τυγχάνουν από τους διανομείς του κατασκευαστή τα οχήματα που δεν καλύπτονται από ευρωπαϊκή έγκριση τύπου (μεταχειρισμένα από τρίτες χώρες), εξαρτάται από την πληροφόρηση για ανακλήσεις που λαμβάνουν οι εν λόγω διανομείς από τους κατασκευαστές. «Εξ όσων γνωρίζουμε, οι ανακλήσεις δεν τυγχάνουν του ίδιου χειρισμού από όλους τους διανομείς του κατασκευαστή, καθώς υπάρχουν διανομείς που δεν λαμβάνουν σχετική πληροφόρηση», σχολιάζει.

Διαδικασία από Τ.Ο.Μ.

Στη συνέχεια της απαντητικής του επιστολής, κάνει αναφορά στις διαδικασίες που προβαίνει το Τμήμα Οδικών Μεταφορών επί του ζητήματος των ανακλήσεων. Όπως αναφέρει ο Υπουργός, η διαδικασία η οποία καθορίστηκε από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών (Τ.Ο.Μ.), αναφορικά με την παροχή στοιχείων για τα οχήματα που επηρεάζονται από ανάκληση, καθώς και τον χειρισμό που τυγχάνουν τα οχήματα που δεν παρουσιάζονται από τους ιδιοκτήτες τους για τις απαιτούμενες επιδιορθώσεις, παρατίθεται ως εξής:

i. Με την έναρξη της διαδικασίας, ο διανομέας του κατασκευαστή ενημερώνει το Τ.Ο.Μ. και λαμβάνει τα στοιχεία επικοινωνίας των ιδιοκτητών των επηρεαζόμενων οχημάτων. Oι διανομείς του κατασκευαστή ενημερώνουν σχετικά τους ιδιοκτήτες των οχημάτων, ως προς την εργασία επιδιόρθωσης που εκκρεμεί για το όχημά τους.

ii. Στην περίπτωση που οι ιδιοκτήτες, παρά τις επανειλημμένες ενημερώσεις από τους διανομείς του κατασκευαστή, δεν παρουσιάσουν τα οχήματα για την απαραίτητη επιδιόρθωση, οι διανομείς θα πρέπει να καταχωρήσουν την ανάκληση σε εφαρμογή στο μηχανογραφικό σύστημα του Τ.Ο.Μ., καθώς επίσης και τα στοιχεία των οχημάτων.

iii. Με την καταχώρηση των στοιχείων των οχημάτων, ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης λαμβάνει από το Τ.Ο.Μ. μήνυμα (SMS), με το οποίο καλείται να παρουσιάσει το όχημά του για επιδιόρθωση ανάκλησης, νοουμένου ότι ο αριθμός κινητού τηλεφώνου είναι καταχωρημένος και παράλληλα καταχωρείται στο μηχανογραφικό σύστημα του Τ.Ο.Μ, εμπόδιο διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου (Μ.Ο.Τ.), μέχρι την υλοποίηση της επιδιόρθωσης ανάκλησης.

Δεν ορίζεται η νομοθεσία

Σύμφωνα με την απάντησή του ο Υπουργός, τονίζει πως, οι πιο πάνω ενέργειες του Τ.Ο.Μ. δεν προνοούνται από οποιαδήποτε νομοθεσία, αλλά με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι προωθείται περαιτέρω ενημέρωση στους ιδιοκτήτες οχημάτων για τις ανακλήσεις για τις οποίες οι διανομείς ενημερώνονται από τους κατασκευαστές.

Πρόσθετα, υπενθυμίζει ο κ. Βαφεάδης πως, έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Τ.Ο.Μ. ανακοίνωση, αναφορικά με την ενημέρωση για ανακλήσεις που παρέχεται στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής “Safety Gate: το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης της ΕΕ για επικίνδυνα μη εδώδιμα προϊόντα”, με παραπομπή στην εν λόγω ιστοσελίδα.

Τέλος, στην απάντησή του υπογραμμίζει ότι, σύμφωνα με τους διανομείς του κατασκευαστή, εφόσον διαπιστώνεται ότι ένα όχημα εμπίπτει σε ανάκληση, η επιδιόρθωση γίνεται δωρεάν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση