ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι καύσωνες διέκοψαν το delivery και μείωσαν έως και 80% τις εισπράξεις

Πώς λειτούργησαν τα καταστήματα στη διάρκεια των πορτοκαλί και κόκκινων προειδοποιήσεων

Της Άννας Πολυβίου

Αισθητή μείωση στον όγκο παραγγελιών καταστημάτων προκάλεσαν οι υψηλές θερμοκρασίες και οι διακοπές των εργασιών ύστερα από τις προειδοποιήσεις του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας. Μεταξύ των εργασιών που διακόπηκαν τις καυτές ημέρες με τη θερμοκρασία να φθάνει και τους 45 βαθμούς, ήταν και οι κατ’ οίκον παραδόσεις, το γνωστό delivery.

Στην περίπτωση της κόκκινης προειδοποίησης, αλλά και της πορτοκαλί που είχαν ανακοινωθεί για εξαιρετικά ψηλές θερμοκρασίες, το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΤΕΕ) του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, είχε ανακοινώσει τη διακοπή όλων των υπαίθριων βαριών και μέτριων εργασιών και των υπηρεσιών delivery (με τη χρήση δίκυκλων οχημάτων). Να θυμίσουμε πως και το περασμένο καλοκαίρι είχαμε δει να εφαρμόζεται αυτό το μέτρο, σε περιπτώσεις όταν η θερμοκρασία ήταν αρκετά υψηλή. Από τη διακοπή της υπηρεσίας delivery επηρεάστηκαν τόσο τα καταστήματα φαγητού/καφέ κ.λπ. όσο και οι πλατφόρμες παραγγελιών και παράδοσης τροφίμων. Εάν έμπαινε κανείς στις πλατφόρμες παραγγελιών κατά τη διάρκεια της διακοπής του delivery τις προηγούμενες ημέρες, συγκεκριμένα από τις 12:00 μέχρι και τις 16:00, θα έβλεπε πως υπήρχε η ειδοποίηση πως δεν πραγματοποιούνταν παραδόσεις φαγητού και τροφίμων.

Τα καταστήματα

Θέλοντας να δούμε πώς τα καταστήματα εστίασης και τα καφέ που εξυπηρετούν μέσω delivery «είδαν» την ανακοίνωση αυτή αλλά και πώς προσαρμόστηκαν στη συνθήκη, επικοινωνήσαμε με διάφορα εστιατόρια και καταστήματα. Τα καταστήματα τα οποία επηρεάστηκαν από το μέτρο, λειτούργησαν όπως μας είπαν είτε με εξυπηρέτηση εντός του χώρου είτε με την παραλαβή από το κατάστημα. «Σίγουρα χάσαμε παραγγελίες» κατά τις ώρες που υπήρξε η διακοπή του delivery ήταν η απάντηση, με τους ιδιοκτήτες των μαγαζιών να προσπαθούν να προσαρμοστούν στη συνθήκη αυτή.

Ειδικότερα για τα καταστήματα όπου τον μεγαλύτερο όγκο παραγγελιών τους το έχουν κατά τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες, υπήρξε αισθητή μείωση στα έσοδα των ημερών αυτών. Ορισμένα καταστήματα ανέφεραν ότι είδαν μείωση των εισπράξεών τους έως και 80%, συγκριτικά με τις ημέρες στις οποίες το delivery λειτουργεί κανονικά. Χαρακτηριστικά, ο κ. Μάριος Κωνσταντίνου, συνιδιοκτήτης στο Kawacom’s Ipanema Espresso στον Άγιο Δομέτιο, μας ανέφερε πως στο δικό του μαγαζί είδαν μείωση μεγαλύτερη από 50% τις ημέρες που υπήρξε το μέτρο της διακοπής του delivery. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως ο κ. Κωνσταντίνου μας ανέφερε, επίσης, πως ο ίδιος αλλά και ο συνιδιοκτήτης του καταστήματος πραγματοποιούσαν τις παραδόσεις των παραγγελιών με τα δικά τους αυτοκίνητα, προκειμένου να υπάρξουν κάποια έσοδα στο μαγαζί, αφού η πελατεία τους προκύπτει κατά κύριο λόγο μέσω του delivery, και νοουμένου πως η παραλαβή από το κατάστημα ήταν δύσκολη για τον κόσμο. Επιπρόσθετα, υπήρξε και εστιατόριο που μας ανέφερε πως τις ημέρες κατά τις οποίες υπήρξε η διακοπή των εργασιών κατ’ οίκον παράδοσης, λειτούργησε κανονικά το delivery του, μιας και πραγματοποιείται με αυτοκίνητο. Ωστόσο, όπως μας ανέφεραν, το delivery με αυτοκίνητο δεν ήταν και το πιο εύκολο, καθότι υπήρξαν καθυστερήσεις στην παράδοση. Να σημειώσουμε πως το μέτρο της διακοπής delivery αφορούσε τη μεταφορά προϊόντων ή/και παράδοση προϊόντων με τη χρήση δίκυκλων οχημάτων (π.χ. μοτοσικλέτας, μοτοποδηλάτου, ποδηλάτου) ή συσκευών προσωπικής κινητικότητας (scooters, e-scooters). Επομένως, η χρήση αυτοκινήτου ως delivery επιτρεπόταν.

Aκόμη ένα παράδειγμα για το πώς επηρεάστηκαν τα καταστήματα, ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, ιδιοκτήτης του Por Favor Mexican Restaurant, μας ανέφερε χαρακτηριστικά πως από τη διακοπή του delivery έχασε περίπου δύο μηνιαίους μισθούς εργαζομένων του. Από την άλλη, ένα εστιατόριο – ταβέρνα μας ανέφερε πως το delivery του κατά τις μεσημεριανές ώρες λειτουργεί μόνο τα Σαββατοκύριακα, γεγονός που δεν επηρέασε το εστιατόριο, αφού οι μέρες που ανακοινώθηκε η διακοπή ήταν καθημερινές.

«Φωτιά οι παραγγελίες με τη λήξη του μέτρου»

Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που μας είπαν πως με το πέρας του μέτρου, οι παραγγελίες στα καταστήματά τους «πήραν φωτιά», με τον κόσμο να θέλει άμεσα να παραγγείλει. Φαίνεται πως το μέτρο επηρέασε περισσότερο τα καταστήματα που προσφέρουν καφέ και άλλα ροφήματα, καθώς επίσης και αυτά που προσφέρουν φαγητό τις μεσημεριανές ώρες. Σε αυτό που συμφώνησαν όλοι όσοι μιλήσαμε είναι πως το φετινό καλοκαίρι θα ξανά δούμε τέτοιου είδους μετρά διακοπής των υπηρεσιών delivery.

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό πως τις μέρες που οι θερμοκρασίες είναι αρκετά υψηλές, ξεπερνώντας τα κανονικά για την εποχή επίπεδα, θα πρέπει όλοι να προφυλάσσονται και να λαμβάνονται μέτρα από την Πολιτεία, κυρίως για τα άτομα τα οποία εργάζονται εξωτερικά, διότι μπορούν να προκληθούν σοβαρά θέματα υγείας. Ήδη το φετινό καλοκαίρι προβλέπεται αρκετά θερμό, με το Τμήμα Μετεωρολογίας να ανακοινώνει συστάσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Άννας Πολυβίου

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

Η BBF παραμένει ακλόνητη στη δέσμευσή της να στηρίζει τις τοπικές κοινότητες που εμπνέουν και συγκινούν με τις δράσεις τους ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ