ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Τάσος Ζορπάς: Ορόσημο για τον Όμιλο το άνοιγμα στην αμερικανική αγορά

Διαχρονικός στόχος η δημιουργία υψηλής ποιότητας προϊόντων με αγνά υλικά και γεύσεις που δημιουργούν συναισθήματα στους πελάτες μας

Της Δωρίτας Γιαννακού

Της Δωρίτας Γιαννακού

Η είσοδος του ομίλου Ζορπάς στην αμερικανική αγορά το 2015 με τη λειτουργία του πρώτου «The French Workshop» στη Νέα Υόρκη αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα του. Αυτό ανέφερε ο Εκτελεστικός Διευθυντής των Βιομηχανικών Μονάδων, Τάσος Ζορπάς τονίζοντας ότι διαχρονικός στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία υψηλής ποιότητας προϊόντων με τα πιο αγνά υλικά και με γεύσεις που δημιουργούν συναισθήματα στους πελάτες.

Αυτό που αλλάζει διαρκώς είναι οι μέθοδοι και τα μέσα που αξιοποιούμε τόσο σε λειτουργικό, όσο και σε παραγωγικό επίπεδο πρόσθεσε ο κ. Ζορπάς. Αναφορικά με τη δημιουργία της μονάδας παραγωγής στην Αραδίππου ο Εκτελεστικός Διευθυντής επισήμανε ότι μέσω της μονάδας, μπορούν να παραχθούν πολύ μεγάλες ποσότητες προϊόντων με σταθερή ποιότητα, επιτρέποντας ανάπτυξη νέων προϊόντων, με μεγαλύτερη ευελιξία. Η μονάδα παρασκευάζει περισσότερα από 700 διαφορετικά προϊόντα καθημερινά εκτελώντας περισσότερες από 3500 συνταγές. Ιδιαίτερη έμφαση προσδίδει ο Όμιλος στα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας των προϊόντων του, εφαρμόζοντας αυστηρές διαδικασίες διαχείρισης ποιότητας και ασφάλειας τροφίμων με πιστοποιήσεις διεθνών προτύπων.

- Ποια θεωρείτε τα πιο καθοριστικά σημεία στην 50χρονη πορεία του Ομίλου;

-Είναι μια μακρά πορεία με πολλούς και σημαντικούς σταθμούς, με αφετηρία το 1975 όταν ο πατέρας μας, Ανδρέας Ζορπάς, λειτούργησε τον πρώτο φούρνο στην μικρή αυλή του σπιτιού μας, στην Αθηένου.

Σημαντικό ορόσημο ήταν το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της εταιρείας στην οδό Ιφιγενείας, στη Λευκωσία, το 1988. Ουσιαστικά ήταν το έναυσμα για τη συνεχή ανάπτυξη των Φούρνων Ζορπάς σε όλη την Κύπρο τη δεκαετία του 1990. Λίγο πριν την έλευση της νέας χιλιετίας λειτούργησε το πρώτο τμήμα φαγητού στον Φούρνο Ζορπάς στην περιοχή Αγίου Αντωνίου στη Λευκωσία.

Το 2005 προχωρήσαμε στην εξαγορά των ζαχαροπλαστείων Pralina και το 2015 λειτούργησε το πρώτο καφεστιατόριο Pralina Experience στη Λεμεσό και το 2018 στη Λευκωσία. Η γκάμα των προϊόντων μας διευρύνθηκε το 2016 με υψηλής ποιότητας καφέ μέσα από τη συνεργασία μας με τα Coffee Berry.

Πιο πρόσφατα, το 2023, εγκαινιάσαμε το ιταλικό εστιατόριο Pinolo στη λεωφόρο Μακαρίου και το πρώτο εξάμηνο του 2025 προχωρήσαμε στο άνοιγμα του καταστήματος COOKNOOK στην οδό Ιφιγενείας, στη Λευκωσία και στον Πρωταρά. Ασφαλώς το σημαντικότερο ίσως ορόσημο για τον Όμιλο είναι η είσοδός μας στην αμερικανική αγορά το 2015 με τη λειτουργία του πρώτου «The French Workshop» στη Νέα Υόρκη. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που εξελίχθηκε σε επιτυχημένο δίκτυο που σήμερα μετρά πέντε καταστήματα.

- Πώς έχει διαφοροποιηθεί η αποστολή και το όραμα της εταιρείας μέσα σε αυτές τις πέντε δεκαετίες και ποιος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας στην εξέλιξη του ομίλου;

-Το όραμα και η αποστολή μας παραμένουν σταθερά θεμελιωμένα στις αξίες με τις οποίες ξεκίνησε η οικογενειακή μας επιχείρηση, από την πρώτη ημέρα. Στο επίκεντρο βρίσκεται πάντα ο άνθρωπος, ο σεβασμός στους καταναλωτές και η άριστη εξυπηρέτηση. Στόχος μας ήταν και είναι η δημιουργία υψηλής ποιότητας προϊόντων με τα πιο αγνά υλικά και με γεύσεις που δημιουργούν συναισθήματα στους πελάτες μας. Ο στόχος αυτός είναι διαχρονικός και δεν αλλάζει. Αυτό που αλλάζει διαρκώς είναι οι μέθοδοι και τα μέσα που αξιοποιούμε τόσο σε λειτουργικό, όσο και σε παραγωγικό επίπεδο. Είναι μια συνεχής εξελικτική διαδικασία που μας επιτρέπει να ανταποκρινόμαστε στις σύγχρονες προκλήσεις και στις ανάγκες των καταναλωτών.

Συνεπώς ο ρόλος της τεχνολογίας στην ευρύτερη λειτουργία του Ομίλου, αλλά ειδικά στη μονάδα παραγωγής είναι καταλυτικός, αφού συμβάλλει στη βελτίωση και στην απόδοση των εργασιών μας, στην αύξηση της παραγωγής και κυρίως στη διασφάλιση της συνέπειας και της ποιότητας των προϊόντων μας.

- Τι σηματοδότησε για εσάς η δημιουργία της μονάδας παραγωγής στην Αραδίππου;

-Το πρώτο μεγάλο βήμα για τη δημιουργία ενός ενοποιημένου συστήματος παραγωγής έγινε το 1998. Η επένδυση αυτή μας έδωσε τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε στις αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό. Το 2002 ακολούθησε η νέα, εκσυγχρονισμένη μονάδα παραγωγής, στην οποία εργαζόμαστε καθημερινά μέχρι και σήμερα, και ήδη προχωρούμε στην επέκτασή της, με στρατηγική κατεύθυνση την ευελιξία, την αυτοματοποίηση και τη βιωσιμότητα. Μέσω της μονάδας, μπορούμε να παράγουμε πολύ μεγάλες ποσότητες προϊόντων με σταθερή ποιότητα, επιτρέποντας ανάπτυξη νέων προϊόντων, με μεγαλύτερη ευελιξία.

- Ποια είναι η δυναμικότητα της μονάδας; Πόσα προϊόντα παράγονται καθημερινά;

-Η μονάδα λειτουργεί έξι μέρες την εβδομάδα σε 24ωρη βάση. Ημερησίως παράγονται περισσότερα από 700 διαφορετικά προϊόντα, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα σε αρτοσκευάσματα (ψωμιά, φουρνιστά, τοστ, εξειδικευμένα ψωμιά), γλυκά και μπισκότα. Για την παρασκευή όλων των προϊόντων εκτελούνται περισσότερες από 3500 συνταγές, καταναλώνοντας καθημερινά περίπου 40 τόνους αλεύρι.

Κεντρικοί άξονες της στρατηγικής μας η τεχνολογία και η καινοτομία

- Ποιες καινοτομίες ή τεχνολογίες εφαρμόζονται κατά τη διαδικασία παραγωγής;

-Η τεχνολογία και η καινοτομία αποτελούν βασικά στοιχεία της φιλοσοφίας μας και είναι στρατηγικής σημασίας επενδύσεις για τον Όμιλο Ζορπάς. Ενσωματώνουμε τεχνολογίες αιχμής σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας (μηχανήματα, εξοπλισμός, δημιουργία νέων προϊόντων, εξυπηρέτηση πελατών), που βελτιώνουν την παραγωγικότητα, εξασφαλίζουν ακρίβεια στις συνταγές και επιτρέπουν τη σταθερή ποιότητα προϊόντων.

Για τα πιο παραδοσιακά προϊόντα των Φούρνων Ζορπάς, πάλι χρησιμοποιούμε την τεχνολογία αλλά στον βαθμό που μας επιτρέπει να διατηρούμε αυθεντικές τις παραδοσιακές συνταγές, ενώ υπάρχουν και προϊόντα, όπως οι ταχινόπιτες, οι ελιόπιτες και οι χαλουμωτές, στα οποία κρατάμε τον παραδοσιακό χειροποίητο τρόπο παραγωγής.

Τέλος, χρησιμοποιούμε την τεχνολογία για εξοικονόμηση ενέργειας και μείωσης σπατάλης σε ευθυγράμμιση με τη συνολική περιβαλλοντική στρατηγική του Ομίλου.

- Εφαρμόζετε πρακτικές βιωσιμότητας ή «πράσινες» πρωτοβουλίες στη μονάδα της Αραδίππου;

-Εφαρμόζουμε μια ολοκληρωμένη πολιτική βιωσιμότητας και πράσινης ανάπτυξης, ενσωματώνοντας τα κριτήρια ESG για τη σωστή αξιολόγηση του αντίκτυπου του Ομίλου μας στους τομείς του περιβάλλοντος, της κοινωνίας και της εταιρικής διακυβέρνησης.

Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόζονται σειρά μέτρων ενώ ταυτόχρονα αναλαμβάνουμε και άλλες «πράσινες πρωτοβουλίες» όπως συμμετοχή σε προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας με μετρήσιμους στόχους και συνεχείς αξιολογήσεις.

Μέσα από την πολιτική διαχείρισης οργανικών αποβλήτων αναπτύσσουμε στρατηγικές για τα τρόφιμα που παράγουμε για ανθρώπινη κατανάλωση και στο τέλος της ημέρας καταλήγουν σε απώλειες/οργανικά απόβλητα.

Συνεργαζόμαστε με φορείς της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων καθώς και με κοινωνικούς οργανισμούς, στο πλαίσιο της Κοινωνικής Δωρεάς Τροφίμων, αξιοποιώντας προϊόντα που δεν καταναλώθηκαν με σκοπό τη στήριξη ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού. Παράλληλα, μέρος των τροφίμων που δεν είναι κατάλληλα για ανθρώπινη κατανάλωση διατίθενται σε καταφύγια ζώων, φάρμες και χοιροστάσια, ενώ συνεργαζόμαστε και με εργοστάσιο βιοαποβλήτων στην Αθηένου για την παραγωγή βιοαερίου και πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας, στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής μας στρατηγικής.

Ο Όμιλος Ζορπάς είναι μέλος της SEDEX (Supplier Ethical Data Exchange), μια ευρέως αναγνωρισμένη διαδικτυακή πλατφόρμα μέσα από την οποία οι εγγεγραμμένες εταιρείες μοιράζονται ανοικτά πληροφορίες σχετικά με την κοινωνική και ηθική τους απόδοση. Μέσω της διεθνούς αξιολόγησης SMETA (Sedex Members Ethical Trade Audit) παρέχεται η δυνατότητα στις εταιρείες να αξιολογούν την αλληλεπίδραση με το κοινωνικό σύνολο και τη συνολική διοικητική δομή για διασφάλιση της υπεύθυνης και ηθικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς (ανθρώπινα δικαιώματα, εργασιακές σχέσεις, διασφάλιση ασφάλειας και υγείας εγκαταστάσεις, διαφάνεια, πρακτικές που ακολουθούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού κ.α.)

- Πόσους εργαζομένους απασχολεί η μονάδα και ποια η συμβολή της στην τοπική οικονομία;

-Οι συνάδελφοι στη μονάδα παραγωγής ανέρχονται στα 500 άτομα ενώ άλλα 50 άτομα απασχολούνται στον τομέα της διανομής. Σίγουρα η λειτουργία της μονάδας στην περιοχή συμβάλλει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας αφού τονώνει την απασχόληση και δημιουργεί νέες ευκαιρίες.

- Πώς διασφαλίζεται η ποιότητα και η ασφάλεια των προϊόντων της εταιρείας Ζορπάς;

-Η ποιότητα και η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτες για εμάς. Εφαρμόζουμε αυστηρές διαδικασίες διαχείρισης ποιότητας και ασφάλειας τροφίμων και είμαστε πιστοποιημένοι με τα διεθνή πρότυπα ISO 22000:2018 (Διαχείριση Ασφάλειας Τροφίμων), ISO 9001:2015 (Διαχείριση Ποιότητας), BRCGS (Global Retail Standards) IFS (International Featured Standards), SQMS (Supplier Quality Management – McDonald’s) για την αποθήκευση, παραγωγή, συσκευασία, διανομή, διάθεση και εξαγωγή προϊόντων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής.

- Με ποιους τρόπους διασφαλίζεται η συνεχής συμμόρφωση με αυτά;

-Η συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας, από την επιλογή της πρώτης ύλης μέχρι τον καταναλωτή, είναι μια διαδικασία που τηρείται καθημερινά σε όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγής. Λαμβάνουμε πολύ αυστηρά μέτρα και ακολουθούμε συγκεκριμένες πρακτικές που περιλαμβάνουν εσωτερικούς και εξωτερικούς ελέγχους στα πλαίσια των προτύπων ISO / BRCGS /IFS Foods / SMETA 4-P. Γίνεται συνεχής εκπαίδευση και ενημέρωση του προσωπικού για θέματα υγιεινής, ορθών πρακτικών στο στάδιο της παραγωγής και εφαρμογή του συστήματος HACCP. Επιπλέον, γίνεται συστηματική αναθεώρηση και βελτίωση των δομών περιβαλλοντικής διαχείρισης και χρήση του ολοκληρωμένου λογισμικού συστήματος που εγγυάται συμμόρφωση μέσω τυποποιημένων διαδικασιών, την ενοποίηση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, τον εντοπισμό αποκλίσεων και γενικότερα τη βελτίωση της αποδοτικότητας αλλά και της αποτελεσματικότητας στη λήψη αποφάσεων.

- Υπάρχει κάποιο στοιχείο που διαφοροποιεί τις πρακτικές σας στον τομέα ασφάλειας και ποιότητας των προϊόντων σας σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις τροφίμων;

-Η διαφοροποίηση προκύπτει από τη συνδυαστική εφαρμογή αυστηρών διεθνών προτύπων, σύγχρονων τεχνολογικών υποδομών και υπεύθυνης κοινωνικής και περιβαλλοντικής πολιτικής.

Οι αυστηρές διεθνείς πιστοποιήσεις μας (ISO, BRCGS, IFS Foods, SQMS, SMETA 4-P), τόσο για την εγχώρια παραγωγή όσο και για τις εξαγωγικές μας μονάδες και το τεχνικά προηγμένο ERP σύστημα ιχνηλασιμότητας και ελέγχου, μας επιτρέπει άμεσο και πλήρη έλεγχο σε όλες τις φάσεις της παραγωγής και διανομής.

Η περιβαλλοντική πολιτική του Ομίλου μας υλοποιείται μέσα από ένα ολοκληρωμένο σύστημα με έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας, την κυκλική οικονομία και τη διαχείριση αποβλήτων με παραγωγή βιοαερίου.

Παράλληλα, η δέσμευσή μας για ένα θετικό κοινωνικό αποτύπωμα ενισχύεται από τις διάφορες δράσεις ευαισθητοποίησης που υλοποιούμε, με αποκορύφωμα τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε μέσα από το ίδρυμα ΜΑΖΙ για πρόληψη κατά των διατροφικών διαταραχών και παχυσαρκίας.

- Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας για την επέκταση της εταιρείας εντός και εκτός της Κύπρου;

-Η ανάπτυξη του Ομίλου συνεχίζεται δυναμικά, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, με γνώμονα την ποιότητα, τη βιωσιμότητα και την καινοτομία.

Στο εξωτερικό, η υπογραφή της πρώτης συμφωνίας franchise για το “The French Workshop” στις ΗΠΑ αποτελεί στρατηγικό σταθμό και επιβεβαιώνει την αναγνώριση της τεχνογνωσίας μας σε διεθνές επίπεδο.

Στην Κύπρο, ο Όμιλος επενδύει στα υφιστάμενα brands του με στόχο τη διαρκή ανανέωση και ενίσχυση της εμπειρίας του καταναλωτή. Οι Φούρνοι Ζορπάς, τα Pralina, τα Coffee Berry, το Pinolo και τα COOKNOOK αποτελούν θεμέλια πάνω στα οποία σχεδιάζουμε την επόμενη φάση ανάπτυξης, τόσο με νέα σημεία πώλησης όσο και με ενίσχυση των υποδομών και της παραγωγής.

Ταυτόχρονα, παρακολουθούμε στενά τις νέες τάσεις και εξετάζουμε επιλεκτικά στρατηγικές συνεργασίες και νέα concepts που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.

- Ποιους στόχους θέτετε αναφορικά με τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής σας;

-Η προσπάθεια για εκσυγχρονισμό της παραγωγής και συνεχή αναβάθμιση των προϊόντων και υπηρεσιών μας αποτελεί κεντρικό στοιχείο στην στρατηγική του Ομίλου Ζορπάς. Επιδιώκουμε καθημερινά να διασφαλίζουμε την ποιότητα των προϊόντων μας αλλά και να δημιουργούμε νέες γεύσεις, πάντοτε ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες και τις γευστικές προτιμήσεις των καταναλωτών μας.

- Τι μήνυμα θέλετε να στείλετε στην κυπριακή κοινωνία με αφορμή την επέτειο των 50 χρόνων από την ίδρυση των φούρνων Ζορπάς;

-Είμαστε βαθιά ευγνώμονες για την αγάπη και τη διαχρονική εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι συμπατριώτες μας. Είναι για εμάς τιμή και κινητήριος δύναμη για να συνεχίσουμε με την ίδια αφοσίωση, ποιότητα και ευθύνη.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Δωρίτας Γιαννακού

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση