ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Ανδρέας Παύλου: Οι νέες προκλήσεις, φέρνουν και νέες ευκαιρίες

Partner Content

Αδιαμφησβήτητα ζούμε σε μια νέα εποχή με σημαντικές εξελίξεις που επηρεάζουν καθοριστικά την αγορά και τον χώρο μας, όπως οι εξαγορές και συγχωνεύσεις στον τομέα της επικοινωνίας, σε τοπικό και σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και σε άλλους κλάδους όπως ο τραπεζικός και ο ενεργειακός. Οι γεωπολιτικές εντάσεις στην ευρύτερη περιοχή, οι ανακατατάξεις στον τομέα της ενέργειας και η ραγδαία τεχνολογική επιτάχυνση, δημιουργούν ένα περιβάλλον διαρκούς μεταβολής.

Οι επιχειρήσεις -όπως και η δική μας- δεν έχουν πλέον την πολυτέλεια να πορεύονται με τη λογική του «όπως τα κάναμε τόσα χρόνια». Η μεγαλύτερη πρόκληση, ίσως και ο μεγαλύτερος εχθρός μας, δεν είναι οι κρίσεις και οι εξωγενείς συνθήκες, που αναμφίβολα επηρεάζουν, αλλά η αδράνεια και η αντίσταση στην αλλαγή. Το να αντιστέκεσαι στην αλλαγή ή να συμβιβάζεσαι και να επιδιώκεις το status quo, που είναι πάντοτε πιο βολικό, πολύ απλά θα έχει μια κατάληξη… να παραμείνεις στάσιμος και εν τέλει ουραγός.

Τα τελευταία δύο χρόνια αποτέλεσαν για εμάς μια απαρχή σημαντικών αλλαγών και τομών. Όχι γιατί είναι trend, ούτε γιατί ψάχνουμε αφορμές και δικαιολογίες για να μιλήσουμε για «εικονική» καινοτομία. Το αναζητήσαμε γιατί αναγνωρίζουμε ότι οι συνθήκες αλλάζουν και θα συνεχίσουν να αλλάζουν. Σκεφθείτε μόνο πόσο έχει αλλάξει το πιο απλό, ο τρόπος με τον οποίο κάνουμε search. Από τις μηχανές αναζήτησης μεταφερθήκαμε στις απαντήσεις AI εργαλείων.

Επομένως οφείλουμε πρώτοι εμείς να αλλάξουμε. Καλλιεργούμε μια φιλοσοφία συνεχούς βελτίωσης, μια κουλτούρα αλλαγής και προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Η ίδια η αγορά αλλάζει, απαιτώντας ταχύτερη δημιουργικότητα, πιο σαφή μέτρηση αποτελεσμάτων, αμεσότητα στις νέες τάσεις και ταυτόχρονα νέες υπηρεσίες. Η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιοποίηση έχουν αλλάξει ριζικά το παιγνίδι σε όλους τους τομείς και σε όλες τις παραμέτρους. Είναι ήδη εδώ προσφέροντας νέες δυνατότητες αλλά και νέες προκλήσεις.

Προκλήσεις γιατί οφείλουμε -και είναι απαραίτητο- να ανανεώνουμε υπηρεσίες και δεξιότητες, να επαναπροσδιορίζουμε την μέθοδο και τον τρόπο λειτουργίας μας ώστε να ανταποκρινόμαστε ταχύτερα και να προσδίδουμε μεγαλύτερη αξία.

Η μεγαλύτερη πρόκληση δεν είναι οι εξωγενείς παράγοντες και οι κρίσεις αλλά η αδράνεια και η αντίσταση στην αλλαγή.

Προκλήσεις, επίσης, όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό και την πιστότητα των ανθρώπων μας, σε ένα περιβάλλον όπου κατηγορίες όπως το fintech, το forex και το real estate, μετασχηματίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι εργαζόμενοι βλέπουν την αγορά εργασίας. Η εταιρική κουλτούρα γίνεται σημαντικότερη από ποτέ και οι άνθρωποι, που αποτελούν το μεγαλύτερο μας asset, πρέπει να πειστούν ότι ανήκουν σε ένα περιβάλλον ελκυστικό, ανθρώπινο και ευέλικτο.

Επιπρόσθετες προκλήσεις από σημαντικά γεγονότα και εξωγενείς παράγοντες όπως η εξαγορά της IPG από την Omnicom Group, οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και η συνεχιζόμενη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας, επηρεάζουν τη λειτουργία των εταιρειών, τις εφοδιαστικές αλυσίδες, τη συμπεριφορά και τον σκεπτικισμό του καταναλωτή, αλλά και των ίδιων των brands στην αγορά. Τίποτα δεν είναι «αλεξίσφαιρο». Ακόμη και οι μεγάλες ανακατατάξεις στον τραπεζικό κλάδο της Κύπρου με εξαγορές και συγχωνεύσεις ή πιθανές αλλαγές στη φορολογική πολιτική, επηρεάζουν άμεσα το επενδυτικό κλίμα, την εμπιστοσύνη και τη στρατηγική των εταιρειών.

Οι νέες προκλήσεις, ωστόσο, φέρνουν μαζί τους και νέες ευκαιρίες. Η στρατηγική μας για το 2026 συνοψίζεται σε τρεις λέξεις: Αλλαγή, Καινοτομία, Σχέση.

Αλλαγή. Δεν φοβόμαστε να αλλάξουμε τα δεδομένα και τον τρόπο λειτουργίας μας. Αντίθετα, την επιδιώκουμε συνειδητά. Για να γίνουμε καλύτεροι, για να είμαστε μπροστά και για να παραμείνουμε πρωτοπόροι. Κανείς δεν ξεχώρισε κάνοντας το ίδιο πράγμα επανειλημμένα. Επενδύουμε στην ψηφιοποίηση, στην αυτοματοποίηση διαδικασιών, στη βέλτιστη αξιοποίηση δεδομένων. Ένα στατικό μοντέλο μπορεί να έχει παρόν μα δεν έχει μέλλον. Δεν μας πειράζει η «πτώση» στην πορεία της αλλαγής, μόνο έτσι ξανασηκώνεσαι και συνεχίζεις.

Καινοτομία. Είναι συνυφασμένη με την αλλαγή και επιδιώκει στοχευμένα μια διαφορετική οπτική, αγκαλιάζοντας την τεχνολογία και τις δυνατότητες της. Δεν αρκεί να κάνουμε ό,τι κάναμε χθες απλά ταχύτερα. Αντίθετα επιδιώκει λύσεις που δεν υπήρχαν, κατευθύνσεις ανεξερεύνητες, προοπτικές που δεν ήταν υπό σκέψη. Οφείλουμε να επιδιώξουμε το διαφορετικό. Για τη DeLeMa McCann αυτό σημαίνει νέα μεθοδολογία λειτουργίας και ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, ώστε να ανταποκριθούμε στα νέα χρονικά πλαίσια και δεδομένα όπου η αξία που δίδεται στον πελάτη είναι πιο κρίσιμη από ποτέ.

Σχέση. Τελευταίο μα ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής μας. Η διαφύλαξη των σχέσεων είναι αμφίδρομη και αφορά τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό της εταιρείας μας. Με τους πελάτες, με τους συνεργάτες, με τους ανθρώπους μας. Γιατί υπάρχουν κάποιες αξίες που όσο και αν αλλάζει ο κόσμος εξακολουθούν να παραμένουν πολύτιμες και αναλλοίωτες. Η εμπιστοσύνη, ο σεβασμός, η ηθική και η επιμονή προς τον στόχο δημιουργούν σχέσεις που αντέχουν στον χρόνο, που δημιουργούν συνθήκες αληθινής συνεργασίας που στοχεύουν στο ίδιο τελικό αποτέλεσμα. Την αποτελεσματικότητα.

Η επιτυχία δεν είναι μόνο θέμα στρατηγικής αλλά και κουλτούρας. Η φιλοσοφία μας επιδιώκει να δημιουργεί ένα περιβάλλον εργασίας όπου οι άνθρωποί μας δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό. Για να το κάνουν αυτό όμως, πρέπει να νιώθουν πως ανήκουν σε μια «οικογένεια» που αληθινά νοιάζεται. Μοιράζεται μαζί τους επιτυχίες αλλά και αποτυχίες, γιατί αποτελούν το σημαντικότερο γρανάζι της. Η διατήρηση του πάθους, της αφοσίωσης και της χαράς της εργασίας, είναι για εμάς στόχος, όχι πολυτέλεια.

Στην κυπριακή αγορά οι εξελίξεις δεν μας αφήνουν περιθώρια χαλάρωσης. Η μάθηση, η υιοθέτηση μιας κουλτούρας ανοιχτής σε αλλαγές και τεχνολογία, σε συνάρτηση με τις διαχρονικές αξίες μας, αποτελούν τον χάρτη της μεταμόρφωσης που ακολουθούμε. Η αγορά περιμένει από εμάς να αντιληφθούμε τις αλλαγές, να τις ενσωματώσουμε και να τις αξιοποιήσουμε. Αυτό ακριβώς επιδιώκουμε να πετύχουμε.

Στην DeLeMa McCann δεν αφήσαμε το στάσιμο «status quo» να γίνει η επιλογή μας. Το μετατρέπουμε σε σημείο εκκίνησης για την επόμενη μέρα. Την επόμενη χρονιά. Την επόμενη εικοσαετία. Θα είμαστε εκεί, στην πρώτη γραμμή, επενδύοντας στην εταιρεία μας, στους ανθρώπους μας, στους πελάτες μας.

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Η DeLeMa ιδρύθηκε το 1985 και είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες επικοινωνίας της Κύπρου, συνδεδεμένη με το βραβευμένο παγκόσμιο δίκτυο της McCann. Το πάθος της για εξέλιξη, καινοτομία και πρωτοπορία παραμένει αναλλοίωτο στον χρόνο, καθώς και οι αξίες, το ήθος και ο σεβασμός προς τη δουλειά, τους ανθρώπους και τους πελάτες της. Στόχος της, η αποτελεσματική και δημιουργική επικοινωνία των brands.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Partner Content

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X