ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αρχίζουν τα εν πλω ταξίδια Κύπρου- Ελλάδας

Τέλη Ιουνίου σαλπάρει το πρώτο πλοίο της γραμμής από το λιμάνι Λεμεσού για το βασικό τερματικό του Πειραιά

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Από το 2018 άρχισαν οι συζητήσεις για το σενάριο η Κύπρος να συνδεθεί με την Ελλάδα και ακτοπλοϊκά. Τέσσερα χρόνια μετά από συζητήσεις, μελέτες και δύο διαγωνισμούς, φαίνεται ότι αυτή τη φορά η προσπάθεια έχει στεφθεί με επιτυχία. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, η αξιολόγηση των προσφορών για την Θαλάσσια Επιβατική Σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας έχει ολοκληρωθεί. Ο επιτυχών προσφοροδότης έχει ενημερωθεί και όπως προνοούν οι όροι της προσφοράς έχει κληθεί να προσκομίσει τα απαραίτητα αποδεικτικά έγγραφα για υπογραφή των συμβολαίων. Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», αναμένεται να γίνει μέχρι την Πέμπτη 28 Απριλίου, ενώ μέχρι τότε το Υφυπουργείο δεν είναι διατεθειμένο να ανακοινώσει το όνομα της εταιρείας. Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του διαγωνισμού είχαν υποβληθεί τρεις προσφορές από τρεις εταιρείες- την KIARA NAFTIKI ETAIRIA, με προσφορά €16.500.000, την SCANDRO HOLDING LTD, με προσφορά €15.594.000 και την N.Y. BUSINESS TIES LTD με προσφορά €14.100.000. Κλειδί στην επιλογή της προσφοράς ήταν σαφώς το κόστος, ωστόσο όπως αναφέρουν πηγές στην «Κ», η επιλογή βασίστηκε και στον βαθμό που οι εταιρείες πληρούσαν τα υπόλοιπα ουσιώδη κριτήρια. Για παράδειγμα, κατά πόσο το πλοίο που προτάθηκε για το συγκεκριμένο δρομολόγιο πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές. Τα συμβόλαια με τον επιτυχόντα προσφοροδότη αναμένεται να υπογραφούν την ερχόμενη εβδομάδα και ακολούθως θα ανακοινωθούν και οι λεπτομέρειες που αφορούν το επιβατικό κοινό.

Το κόστος

Το εισιτήριο θα είναι μέσα στα πλαίσια των οροφών που έχουν τεθεί από το Υφυπουργείο και σύμφωνα με τις πληροφορίες θα είναι πολύ πιο κάτω της οροφής των 50 και 80 ευρώ. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» το κόστος του εισιτηρίου δεν αναμένεται να ξεπερνά τα 30 ευρώ το εισιτήριο one way και μαζί με τα λιμενικά τέλη, ο επιβάτης θα κληθεί να πληρώσει μέχρι 60 ευρώ για να μεταβεί στον Πειραιά. Οι μέγιστες τιμές για καμπίνα είναι τα 80 ευρώ χωρίς τα λιμενικά τέλη (και 120 ευρώ μετ’ επιστροφής), ενώ για την μεταφορά αυτοκινήτου και μηχανής, το ανώτατο όριο του εισιτηρίου είναι τα 150 και τα 100 ευρώ αντίστοιχα. Τα ακριβή ποσά θα ανακοινωθούν μετά το Πάσχα. Υπενθυμίζεται ότι η διάρκεια του ταξιδιού θα είναι τριάντα ώρες.

Η συχνότητα της γραμμής

Το πρώτο πλοίο θα σαλπάρει την τελευταία εβδομάδα Ιουνίου από το λιμάνι Λεμεσού, το οποίο επικράτησε τελικά έναντι της επιλογής της Λάρνακας, και θα αγκυροβολεί στο βασικό τερματικό του λιμένα Πειραιά. Αυτό ήταν και ένα από τα σημεία που διαφοροποιήθηκαν στο δεύτερο διαγωνιστικό έγγραφο του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, αφού το προηγούμενο σημείο που είχε επιλεγεί ήταν το τερματικό στο Κερατσίνι. Ωστόσο, κατόπιν διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους το συγκεκριμένο σημείο διαφοροποιήθηκε, όπως έγινε και με την εποχικότητα του δρομολογίου. Συγκεκριμένα, κατά τον πρώτο διαγωνισμό, το δρομολόγιο θα εκτελείτο καθ όλη την διάρκεια του χρόνου. Πλέον, έγινε εποχικό και επικεντρώνεται στην καλοκαιρινή περίοδο από Απρίλη/Μάη μέχρι Σεπτέμβρη/Οκτώβρη. Η συμβατική υποχρέωση της εταιρείας σύμφωνα με τους όρους προσφοράς, είναι η διενέργεια 22 ταξιδίων μετ’ επιστροφής. Αυτό μεταφράζεται σε ένα ταξίδι την εβδομάδα. Ωστόσο, όπως πληροφορείται η «Κ», λόγω της καθυστέρησης στην κατακύρωση του διαγωνισμού και την έναρξη των δρομολογίων από τον Ιούνιο, η εταιρεία θα καλύψει τις συμβατικές της υποχρεώσεις αυξάνοντας την συχνότητα του δρομολογίου. Σε αυτό το πλαίσιο, ενδέχεται ότι φέτος τα ταξίδια μπορεί να είναι δυο φορές την εβδομάδα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες που αναμένεται ότι η ζήτηση θα είναι περισσότερη.

Το κόστος των καυσίμων

Σημειώνεται ότι αρχικά η επιδότηση ήταν στα 5 εκατ. ευρώ (για 31 ταξίδια) και στο δεύτερο διαγωνιστικό έγγραφο η επιδότηση αυξήθηκε στα 5,5 εκατ. ευρώ (για 22 ταξίδια). Αυτό έγινε συνυπολογίζοντας τις αυξήσεις στα καύσιμα, ωστόσο συγκεκριμένη ρήτρα που να αφορά τις ανατιμήσεις του κόστους, δεν εφαρμόζεται. Στις αλλαγές που προκρίθηκαν και θεωρείται ότι έκαναν την διαφορά για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και την ευόδωση του διαγωνισμού, είναι οι απαιτήσεις όσον αφορά το μέγεθος του πλοίου. Πλέον η ελάχιστη χωρητικότητα του πλοίου μειώθηκε από 200, στους 100 επιβάτες, κάτι που οδήγησε σε μεγαλύτερο φάσμα επιλογών.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση