ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Έλον Μασκ: «Όχι» σε ευρωπαϊκή επιδότηση ύψους 1,14 δισ. ευρώ

Η Tesla απέσυρε την αίτηση ενίσχυσης για εργοστάσιό της στη Γερμανία

Kathimerini.gr

REUTERS

Aποσύρει πλέον η Tesla το ενδιαφέρον της για να λάβει επιδότηση από τις Βρυξέλλες αναφορικά με το νέο υπό κατασκευήν εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο, μιας και ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλός της Ελον Μασκ δήλωσε πως αναφανδόν η εταιρεία του αντιτίθεται σε κάθε είδους τέτοια ενίσχυση. Η Ευρωπαϊκή Ενωση τον Ιανουάριο ενέκρινε σχέδιο, το οποίο εμπεριείχε πρόβλεψη για να δοθεί οικονομική βοήθεια στις αυτοκινητοβιομηχανίες Tesla, BMW και άλλες. Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής ήταν να υποστηριχθεί η παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών αμαξιών και να περιοριστεί η εξάρτηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης από την πρωτοπόρο στον κλάδο Κίνα. Αναφέρεται, επίσης, πως η καλιφορνέζικη εταιρεία, η οποία θα αποκτήσει και το πρώτο της εργοστάσιο στη Γηραιά Ηπειρο, ανέμενε να λάβει 1,14 δισ. ευρώ. Το νέο εργοστάσιο μπαταριών της κτίζεται στο Γκρουνχάιντε του Βρανδεμβούργου και η τελική απόφαση για την επιδότηση θα λαμβανόταν στα τέλη του έτους. «Η Τesla ενημέρωσε το ομοσπονδιακό υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Οικονομικών του κρατιδίου του Βρανδεμβούργου ότι αποσύρει την αίτηση περί κρατικής ενίσχυσης για το εργοστάσιο στο Γκρουνχάιντε», δήλωσε εκπρόσωπος της Tesla. Eπιπροσθέτως, υπογράμμισε ότι η εν λόγω απόφαση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα επηρεάσει τις εργασίες ανέγερσης του εργοστασίου.

«Πάντοτε η θέση της Tesla ήταν πως όλων των ειδών οι επιδοτήσεις πρέπει να καταργηθούν», ανέφερε σε σχετικό σχόλιό του στο κοινωνικό δίκτυο του Twitter ο Ελον Μασκ, απαντώντας σε επισήμανση τρίτου για την απόσυρση του αιτήματος επιδότησης. «Εντούτοις, θα πρέπει να τονισθεί πως στο πλαίσιο αυτό πρέπει να αποσυρθούν και όσες ενισχύσεις αφορούν μαζικά το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Πάντως, για κάποιον λόγο οι κυβερνήσεις δεν θέλουν να το πράξουν», προσέθεσε ο Ελον Μασκ, αλλάζοντας θέμα. Από μέρους της η ίδια η Tesla θα επενδύσει κεφάλαια 5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας.

Εν τω μεταξύ, η ανέγερση ενός εργοστασίου για την κατασκευή οχημάτων μαζί με τη μονάδα κατασκευής μπαταριών, την οποία ξεκίνησε να δημιουργεί η Tesla, έχοντας αρχικά την προέγκριση μέχρι να λάβει την τελική από την τοπική κυβέρνηση του Βρανδεμβούργου, σημειώνει σημαντική πρόοδο κατά τις τελευταίες εβδομάδες. Επιπροσθέτως, τον Νοέμβριο του 2020 η εταιρεία είχε υποβάλει αίτηση για περιφερειακά κονδύλια από το κρατίδιο, όπως φαίνεται στον ιστότοπό του. Εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομίας του Βρανδεμβούργου δήλωσε ότι δεν έχει αποσυρθεί η συγκεκριμένη αίτηση, ενώ το ποσόν που ζητήθηκε δεν έχει γίνει γνωστό. Συνήθως, όπως ο κρατικός ιστότοπος ενημερώνει, όταν ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις, η επιδότηση εν γένει φθάνει το 6,8% της αξίας τους.

Επιπλέον, θα πρέπει να αναφερθεί ότι το εργοστάσιο της Tesla προκάλεσε αντιδράσεις στον τοπικό πληθυσμό. Ο δε τελευταίος γύρος διαβούλευσης για τους πολίτες, ώστε να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους για τα δύο εργοστάσια μπαταριών και αυτοκινήτων, έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα. Ο Ελον Μασκ έχει εκφράσει την ελπίδα πως επισήμως η παραγωγή θα ξεκινήσει έως την εκπνοή του έτους αυτού, ενώ στη συνέχεια θα επιταχυνθεί όσο το δυνατόν περισσότερο. Τέλος, σε επιστολή του προς τις Αρχές φέτος τον Απρίλιο είχε διατυπώσει τον εκνευρισμό του, διότι οι περίπλοκες προδιαγραφές σχεδιασμού της χώρας έρχονται σε αντίφαση με το επείγον των προσπαθειών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση