ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Κατεβάζουν ταχύτητα οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Σχεδιάζουν να μειώσουν την παραγωγή μετά το «πάγωμα» των εξαγωγών μιας κινεζικής εταιρείας ημιαγωγών στην Ολλανδία

Kathimerini.gr

Oι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ολόκληρο τον κόσμο σχεδιάζουν να μειώσουν την παραγωγή τους μετά το «πάγωμα» των εξαγωγών μιας κινεζικής εταιρείας ημιαγωγών με έδρα την Ολλανδία. Η εξέλιξη αυτή απειλεί να διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού της βιομηχανίας. Η Honda Motor ανακοίνωσε ότι μείωσε ή ανέστειλε αυτή την εβδομάδα την παραγωγή σε ορισμένα εργοστάσια στη Βόρεια Αμερική ως αντίμετρο στην έλλειψη τσιπ.

Η κατάσταση οφείλεται στο «πάγωμα» των εξαγωγών των προϊόντων που κατασκευάζει η Nexperia, η οποία ανήκει στην κινεζική εταιρεία Wingtech Technology. Η κίνηση αυτή ήταν αντίποινα μετά την παρέμβαση της ολλανδικής κυβέρνησης, η οποία ανέλαβε τον έλεγχο της Nexperia κάνοντας χρήση έκτακτων εξουσιών, για να προστατεύσει τη στρατηγική παραγωγή.

Η Honda μειώνει κατά 50% την παραγωγή στο εργοστάσιό της στον Καναδά, όπου κατασκευάζει τα μοντέλα Civic και CR-V, ενώ το εργοστάσιο στο Μεξικό έκλεισε την Τρίτη, σύμφωνα με εκπροσώπους της εταιρείας. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορεί να χρειαστεί να σταματήσουν την παραγωγή μέσα σε λίγες ημέρες, προειδοποίησε η κύρια βιομηχανική τους ένωση. Οι εταιρείες βασίζονται σε αποθέματα που εξαντλούνται για να αποφύγουν το κλείσιμο των εργοστασίων, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι έχει αρκετά τσιπ Nexperia για το άμεσο μέλλον.

Η Volkswagen προειδοποίησε ότι θα χρειαστεί επαρκείς προμήθειες ημιαγωγών για να επιτύχει τους οικονομικούς της στόχους φέτος, γεγονός που αυξάνει τις προκλήσεις για τον μεγαλύτερο ευρωπαϊκό κατασκευαστή αυτοκινήτων. Παρότι η Audi και η Seat έχουν εξασφαλίσει επάρκεια για την επόμενη εβδομάδα, δεν αποκλείεται διαταραχή στην παραγωγή στη συνέχεια.

 

Στη Γερμανία, η Aumovio –κατασκευαστής ανταλλακτικών αυτοκινήτων που αποσχίστηκε από την Continental φέτος– ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι προετοιμάζεται για πιθανή μειωμένη παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Villingen λόγω των προβλημάτων στις προμήθειες τσιπ.

Στις ΗΠΑ, η Motor & Equipment Manufacturers Association δήλωσε ότι τα εργοστάσια οχημάτων στη χώρα βρίσκονται εβδομάδες μακριά από σημαντικές επιπτώσεις στην παραγωγή εάν η διαμάχη με τη Nexperia δεν λυθεί.

Η Nexperia κατασκευάζει ημιαγωγούς που χρησιμοποιούνται σε συστήματα ελέγχου αυτοκινήτων, όπως η ενεργοποίηση των υαλοκαθαριστήρων και το άνοιγμα των παραθύρων.

Η Wingtech, από την πλευρά της, δήλωσε ότι η «κακώς μελετημένη» παρέμβαση της ολλανδικής κυβέρνησης βλάπτει τις λειτουργίες της Nexperia και προειδοποίησε ότι η διαμάχη μπορεί να επηρεάσει την ευρωπαϊκή της δραστηριότητα. «Μόνο αποκαθιστώντας πλήρως τα δικαιώματα ελέγχου και ιδιοκτησίας στους νόμιμους μετόχους και τη διοίκηση της εταιρείας και σταματώντας την πολιτική παρέμβαση στη διακυβέρνηση, μπορεί η ολλανδική κυβέρνηση να αρχίσει να επανορθώνει τη ζημιά στη φήμη της, να μειώσει τη διεθνή ένταση και να διασφαλίσει την ευρωπαϊκή οικονομική ασφάλεια», ανέφερε εκπρόσωπος της Wingtech.

Ο CEO της Ford Motor, Τζιμ Φάρλεϊ, χαρακτήρισε τη διαμάχη με τη Nexperia «πολιτική υπόθεση» και δήλωσε ότι την έθεσε σε κυβερνητικούς αξιωματούχους κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Ουάσιγκτον.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors, Mέρι Μπάρα, είπε στους επενδυτές ότι οι περιορισμοί στα τσιπ «έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν την παραγωγή», ενώ η Stellantis διαμήνυσε ότι συνεργάζεται με τη Nexperia και άλλους προμηθευτές για να αξιολογήσει τις πιθανές επιπτώσεις και να αναπτύξει μέτρα μετριασμού.

Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, δήλωσε ότι μέχρι στιγμής η διακοπή εξαγωγών της Nexperia είχε περιορισμένη επίδραση στην παραγωγή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση