ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Εντείνεται η μάχη στην αγορά του καφέ - Αυξήσεις στις τιμές

Νέο brand άρχισε να στήνει το δίκτυό του, αυξάνουν καταστήματα και οι υφιστάμενοι

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Την ώρα που η τιμή του καφέ φαίνεται να παίρνει την ανιούσα ως παρελκόμενο των ανατιμήσεων της τιμής της πρώτης ύλης, στην Κύπρο η παρουσία των καφεκοπτείων αυξάνεται σε παρουσία αλλά και Brands. Η πιο πρόσφατη και σε πολλούς ίσως άγνωστη μέχρι στιγμής νέα είσοδος στην αγορά, είναι η νέα αλυσίδα του ομίλου Χ.Α. Παπαέλληνα Εμπορική Λίμιτεδ, που φέρει το όνομα Bean Bar.

Πρόκειται για μία νέα πρόταση, η οποία σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ Γιώργο Θεοδότου, επιχειρεί να διαφοροποιηθεί από τα παραδοσιακά καφέ της Κύπρου και να γίνει περισσότερο κομμάτι της ζωής του κόσμου, παρά απλώς μια συνήθεια.

Μέχρι στιγμής, έχουν ανοίξει σε δύο σημεία : στο Metropolis Mall και στην υπεραγορά ΑΛΦΑΜΕΓΑ στα Πολεμίδια. Άλλα τέσσερα αναμένεται να ανοίξουν μέχρι τέλος του 2021 εντός των υπεραγορών το ομίλου. Συγκεκριμένα, στον Κάψαλο και στην Λινόπετρα Λεμεσού εντός των υπεραγορών και στην υπεραγορά της Ακρόπολης στην Λευκωσία . Το τελευταίο άνοιγμα θα γίνει στο κέντρο της Λευκωσίας και συγκεκριμένα στο ισόγειο του πολυώροφου κτηρίου 360 στη Λεωφόρο Μακαρίου. Το συγκεκριμένο, θα είναι και η ναυαρχίδα του νέου brand και δείχνει τις προθέσεις του ομίλου για δραστηριοποίησή του και εκτός των σημείων των υπεραγορών που διατηρεί. Μετά την Μακαρίου, λοιπόν, θα πρέπει να αναμένεται ότι θα προστεθούν νέα σημεία δραστηριοποίησης με τελικό στόχο, η πλειοψηφία των καταστημάτων να βρίσκεται εκτός των υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ. «Σίγουρα θα αξιοποιηθεί το υφιστάμενο δίκτυο των υπεραγορών του ομίλου αλλά και η επισκεψιμότητά τους, αλλά αφού ολοκληρώσουμε την επέκταση μέσα στις υπεραγορές θα ξεκινήσουμε να τα βλέπουμε και εκτός υπεραγορών», αναφέρει σχετικά ο κ. Θεοδότου.

Το νέο brand θα λειτουργεί συνδυαστικά με τη λειτουργία της ψησταριάς, στοιχείο το οποίο θα συνεχίσει να λειτουργεί μέσα στον χώρο των υπεραγορών του ομίλου. «Δεν είναι κατάστημα που θα μπορεί να συγκριθεί με τα υφιστάμενα, θα είναι διαφοροποιημένη εμπειρία όσον αφορά τον καφέ και όχι μόνο. Θα προσφέρεται και γρήγορο φαγητό. Είναι ένα trend το οποίο κερδίζει έδαφος στο εξωτερικό», σημειώνει.

Συνωστίζεται ο ανταγωνισμός

Σαφώς η αγορά των αλυσίδων καφέ γνωρίζει μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια στην Κύπρο. Νέες αλυσίδες, αυξανόμενη φυσική παρουσία καταστημάτων και συνωστισμός εντός των malls, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της. Πρώτη σε αριθμό καταστημάτων, είναι το καφεκοπτείο Coffee Berry του ομίλου Ζορμπά με 51 σημεία. Αν και πρόσφατο σχετικά entry, η εταιρεία έχει αξιοποιήσει το υφιστάμενο δίκτυο αρτοποιείων εδραιώνοντας την παρουσία της και στην αγορά του καφέ. Σύμφωνα μάλιστα με ενημέρωση από την εταιρεία, η φυσική παρουσία του brand αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο, αφού προγραμματίζονται νέα ανοίγματα εντός του 2021 και του 2022. Συγκεκριμένα, τους επόμενους μήνες θα δούμε νέο Coffee Berry στην οδό Λήδρας (stand alone κατάστημα) και στην οδό Μακαρίου επίσης στη Λευκωσία. Ο όμιλος Ζορμπά επεκτείνει το δίκτυο του και μέσα στο 2022 με νέο κατάστημα στις Φοινικούδες στη Λάρνακα.

Ακολουθεί η αλυσίδα Coffee Island με 48 καφεκοπτεία. Η αλυσίδα Costa Coffee αριθμεί 24 υποκαταστήματα στις ελεύθερες πόλεις, σε είκοσι σημεία δραστηριοποιείται η αλυσίδα Mikel, 17 καταστήματα έχει η αλυσίδα των Caffe Nero, ενώ 15 καταστήματα αριθμεί η αλυσίδα Starbucks. Φυσικά, πλέον, πέραν της φυσικής παρουσίας, ο ανταγωνισμός έχει μεταφερθεί και στις πλατφόρμες online ordering στις οποίες κερδίζουν σημαντικό έδαφος και μικρότερα brands, τα οποία αξιοποιούν στο μέγιστο τα εργαλεία που παρέχει το ecommerce στον τομέα της εστίασης. Ωστόσο, φαίνεται ότι η μάχη στην αγορά του καφέ συνεχίζεται αφού δεν φαίνεται να έχει επέλθει ο κορεσμός, ή τουλάχιστον επί του παρόντος. Εκτιμάται ότι τουλάχιστον για την Λευκωσία, το άνοιγμα της Μακαρίου και ευρύτερα η αποκατάσταση του κέντρου της πόλης, θα μπορεί να δώσει νέες ανάσες στην αγορά και να ανακατανείμει τον όγκο των καταναλωτών σε νέα σημεία.

Αύξηση τιμών

Τα δεδομένα πάντως στην αγορά τόσο εντός όσο και εκτός Κύπρου, αναπόφευκτα προκαλούν προβληματισμό για την εικόνα όπως διαμορφώνεται. Από την μια, η τοπική αγορά είναι ακόμα στο στάδιο αποθεραπείας μετά το σοκ που επέφερε η πανδημία, τα lockdown και τα περιοριστικά μέτρα στις συναθροίσεις του κοινού. Παρόλα αυτά, ο αριθμός των παικτών που διεκδικεί μερίδια αγοράς δεν φαίνεται να μειώνεται, ενώ από την άλλη το μέγεθος της αγοράς είναι συγκεκριμένο και ιδιαίτερα περιορισμένο. Το βασικότερο ζήτημα ωστόσο δεν είναι αυτό, αλλά η άνοδος στο κόστος των πρώτων υλών, ως αποτέλεσμα του lockdown, της αυξημένης ζήτησης στην αγορά, του αυξημένου μεταφορικού κόστους. Επιπλέον, οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή αλλά και οι καταστροφές σε φυτείες οδηγούν σε μείωση της παραγωγής σε βασικές χώρες παραγωγής όπως η Βραζιλία. Ήδη η τιμή του καφέ στην γειτονική Ελλάδα καταγράφει αυξήσεις. Σύμφωνα με έρευνες αγοράς, η τιμή ενός κιλού arabica εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 21,6%, ως εκ τούτου και το κόστος του καφέ στο ποτήρι του καταναλωτή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση