

Της Δωρίτας Γιαννακού
Σε τροχιά ανασύνταξης και αναβάθμισης εισέρχεται η Cyprus Airways, μέσα από αλλαγές στη διευθυντική και μετοχική της σύνθεση, ενίσχυση της στρατηγικής της θέσης, καθώς και νέα δρομολόγια. Η αεροπορική εταιρεία επιδιώκει να εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο, ευέλικτο και ανταγωνιστικό αεροπορικό brand, με επίκεντρο τόσο τον Κύπριο ταξιδιώτη όσο και τον υψηλής ποιότητας διεθνή τουρισμό στο νησί μας.
Η εταιρεία επιδιώκει να αφήσει πίσω της την εικόνα μιας παραδοσιακής, εσωστρεφούς αεροπορικής και να αποτελέσει μέσο συνδεσιμότητας ανάμεσα στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία με στρατηγικές συνεργασίες, ανανέωση του στόλου της και νέας εμπορικής φιλοσοφίας.
Σε εξέλιξη βρίσκεται μια σημαντική αναδιάρθρωση στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, η οποία θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο το προσεχές διάστημα. Η αλλαγή ιδιοκτησιακού μείγματος, σύμφωνα με τη διοίκηση, έχει σαφή στόχο να εξυπηρετήσει τόσο τα συμφέροντα της Κύπρου, όσο και της ίδιας της εταιρείας.
Όπως ανέφερε στην «Κ» ο επικεφαλής της Εμπορικής Διεύθυνσης της εταιρείας Νίκος Ιωάννου, η Cyprus Airways εστιάζει στη δημιουργία βιώσιμων δρομολογίων με διεθνή ανταπόκριση, που λειτουργούν όλο τον χρόνο, ενισχύοντας τον τουρισμό, την οικονομία και την εικόνα της χώρας μας.
«Με δεδομένες τις προκλήσεις της αγοράς, τις γεωπολιτικές αλλαγές, αλλά και τις ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών, ενεργειακής βιωσιμότητας και του οικολογικού μας αποτυπώματος, έχουμε συνειδητά επιλέξει να στοχεύσουμε στην εξωστρέφεια προκειμένου να παραμείνουμε βιώσιμη εταιρεία και ταυτόχρονα να ενισχύσουμε την επιδίωξη της χώρας, για να καταστεί περιφερειακός αεροπορικός κόμβος» επισημαίνει ο κ Ιωάννου.
Από το Παρίσι στις ΗΠΑ – Οι συνεργασίες
Η εταιρεία επενδύει σε στοχευμένα δρομολόγια, όχι με βάση τον όγκο, αλλά με βάση τη βιωσιμότητα και τη στρατηγική τους αξία.
Πιο συγκεκριμένα, το δρομολόγιο μεταξύ Λάρνακας και Παρισίου, θα διατηρηθεί και φέτος τον χειμώνα με 3 εβδομαδιαίες πτήσεις, ενώ στα σκαριά βρίσκεται στρατηγική συνεργασία με μεγάλους αερομεταφορείς, ώστε η Κύπρος να αποκτήσει έμμεση πρόσβαση σε δυναμικές αγορές της Βόρειας και Νότιας Αμερικής.
«Αυτό είναι μια επένδυση από μεριάς της εταιρείας», πρόσθεσε ο κ. Ιωάννου, «καθώς προσπαθούμε να κτίσουμε μέσω αυτής της συνεργασίας πρόσβαση από ΗΠΑ και Καναδά για Κύπρο, μέσω Παρισιού, πάνω σε ένα ευρύτερο δίκτυο πωλήσεων, στοχεύοντας και σε συγκεκριμένο προφίλ επιβατικού κοινού για υψηλής εισοδηματικής τάξης εισερχόμενο τουρισμό στο νησί μας».
Μεσοπρόθεσμα, αυτό αναμένεται να εξελίξει περαιτέρω τόσο την συχνότητα του δρομολογίου, όσο και τη βιωσιμότητα του. H πραγματοποίηση της στρατηγική σύνδεσης μέσω συνεργασιών τοποθετείται στο τέλος του πρώτου τρίμηνου του 2026.
Αναφορικά με το Ντουμπάι, η σύνδεση έγινε πλέον καθημερινή και ολόχρονη, με τη συνεργασία με την Air India να προσφέρει συνδεσιμότητα με την Ινδία και την ευρύτερη Ασία. Παράλληλα, η Λάρνακα ενισχύει τον ρόλο της ως περιφερειακός αεροπορικός κόμβος στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς η εταιρεία ξεκινά από τον Δεκέμβριο το δρομολόγιο μεταξύ Λάρνακας και Ηρακλείου με 2 εβδομαδιαίες συχνότητες, ενώ συνεχίζουν τα διπλά καθημερινά δρομολόγια προς Αθήνα, καθημερινά προς Τελ Αβίβ και Βηρυτό σε ολόχρονη βάση, ώστε να διατηρείται η δυνατότητα ανταπόκρισης και συνδεσιμότητας με άλλες αεροπορικές και άλλα δίκτυα διακίνησης επιβατών.
Αναβαθμισμένη ταξιδιωτική εμπειρία
Η Cyprus Airways προχωρά σε σταδιακή αλλά συστηματική αναβάθμιση των υπηρεσιών της, δίνοντας έμφαση στον τουρισμό ποιότητας. Ειδικότερα, όπως μας τονίστηκε, η εταιρεία βελτίωσε σημαντικά την εξυπηρέτηση καμπίνα Διακεκριμένης Θέσης, όπως και στις υπηρεσίες που προσφέρονται εν πτήσει. Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί περαιτέρω στην Οικονομική, ενώ θα αναπτυχθεί το mobile app της εταιρείας και νέες τεχνολογικές πλατφόρμες, που θα τεθούν σε πλήρη λειτουργία περί το τέλος του έτους, για αμεσότερη επικοινωνία με τον επιβάτη.
Η εταιρεία, με αυτές τις στρατηγικές κινήσεις, στοχεύει να συνεχίσει την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας που προσφέρει, υποστήριξε ο κ Ιωάννου.
Το ‘ιπτάμενο αγρινό’ και η συναισθηματική σύνδεση
Η επόμενη σελίδα της Cyprus Airways ενδέχεται να περιλαμβάνει και ένα εξελικτικό rebranding, που θα φέρει στο προσκήνιο το ‘ιπτάμενο αγρινό’, το εμβληματικό σύμβολο της κυπριακής αεροπορικής παράδοσης.
«Όταν αναπτυχθεί περαιτέρω ο στόλος, θα κριθεί η δυνατότητα επαναφοράς και επανένταξη του ιστορικού λογότυπου» ξεκαθάρισε ο κ Ιωάννου, τονίζοντας ότι αυτό τοποθετείται περί τα τέλη του 2026, όπου αναμένεται να είναι σε εξέλιξη η περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου.
Στόχος ενός τέτοιου εγχειρήματος - rebranding θα είναι ο συνδυασμός της παράδοσης με το σύγχρονο προφίλ της εταιρείας. Στην παρούσα φάση, αντικατοπτρίζεται εμφαντικά μόνο στο εξωτερικό μέρος των μηχανών και στο πλάι της ατράκτου των αεροσκαφών, αλλά όχι σε άλλα σημεία πιο υψηλής αναγνωρισιμότητας.
«Συνεπώς, η Cyprus Airways επιστρέφει όχι ως η φθηνότερη επιλογή, αλλά ως η αεροπορική της Κύπρου, με νέο ρόλο, ποιοτικό προσανατολισμό και ξεκάθαρο στόχο να συνδέσει τον κόσμο με την Κύπρο, όπως αυτό αξίζει στη χώρα και ανταποκρίνεται στις ανάγκες της» τονίζει ο κ Ιωάννου. «Θέλουμε η προτίμηση του επιβατικού κοινού να μην είναι μόνο απόρροια μιας ευκαιριακής τιμολογιακής πολιτικής, αλλά κυρίως μιας συναισθηματικής διασύνδεσης και περηφάνιας για τον αερομεταφορέα της χώρα μας» επισήμανε καταληκτικά.