ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Η έρευνα αγοράς όπλο στη μάχη κατά της ακρίβειας

Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις υπεραγορές που γίνονται σύμμαχοι απέναντι στην ακρίβεια

Partner Content

Ο πληθωρισμός μπορεί στα χαρτιά να δείχνει σημάδια μείωσης, όμως για τον καταναλωτή, η αλήθεια βρίσκεται καθημερινά στο ράφι. Με τις τιμές βασικών αγαθών, κυρίως τροφίμων και γεωργικών προϊόντων, να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, τα κυπριακά νοικοκυριά συνεχίζουν να δέχονται πιέσεις.

Συγκεκριμένα, τον Απρίλιο, ενώ ο συνολικός πληθωρισμός στην Κύπρο αυξήθηκε μόλις κατά 0,2%, η αύξηση στις τιμές των τροφίμων άγγιξε το 2,59%. Ακόμα πιο ανησυχητική ήταν η άνοδος στα γεωργικά προϊόντα, η οποία σκαρφάλωσε στο 9,3%. Αν και φαινομενικά αυτές οι αυξήσεις φαίνονται μικρές σε επίπεδο ποσοστών, έρχονται ωστόσο να προστεθούν σε μια ήδη επιβαρυμένη πραγματικότητα, λόγω και των εξελίξεων των τελευταίων ετών.

Δεν είναι τυχαίο ότι σύμφωνα με την εαρινή έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, οι Κύπριοι πολίτες αναδεικνύουν το κόστος ζωής και τον πληθωρισμό (42%) ως τη δεύτερη πιο σημαντική πρόκληση σε εθνικό επίπεδο, αμέσως μετά την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού (43%).

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, όλο και περισσότερα νοικοκυριά αναζητούν στρατηγικές εξοικονόμησης προκειμένου να διατηρήσουν την ποιότητα ζωής τους χωρίς όμως να ξεπερνούν τον προϋπολογισμό τους. Η έρευνα αγοράς δεν αποτελεί απλώς καλή πρακτική, αλλά, βασικό εργαλείο για τους καταναλωτές. Με στοχευμένες επιλογές, σύγκριση τιμών και ποσοτήτων, επιλογή οικονομικότερων εναλλακτικών, αξιοποίηση εκπτωτικών φυλλαδίων, οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν ποιοτικές αγορές σε οικονομικότερες τιμές.

Και κάπου εδώ, μπαίνουν στο προσκήνιο οι υπεραγορές, αυτές οι οποίες αντιλαμβανόμενες τη νέα αυτή καταναλωτική στρατηγική ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας με ευελιξία και υπευθυνότητα, προσφέροντας χαμηλές τιμές χωρίς να μειώνουν από την ποιότητά τους. Αυτές οι υπεραγορές κερδίζουν έδαφος στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών, γίνοντας «σύμμαχοι» στην καθημερινότητά τους.

Σε αυτό το περιβάλλον διαρκούς οικονομικής πίεσης, όλο και περισσότεροι καταναλωτές εγκαταλείπουν τη λογική «ψωνίζω όπου υπάρχουν προσφορές», και στρέφονται σε υπεραγορές που προσφέρουν σταθερά χαμηλές τιμές και μόνιμες στρατηγικές τιμολόγησης. Πρόκειται για ένα μοντέλο που αναγνωρίζεται ως πιο φιλικό προς τον καταναλωτή και το οποίο ανταμείβεται με αυξημένη πιστότητα πελατών. Δεν είναι πλέον αρκετό ένα δελεαστικό φυλλάδιο, αφού οι καταναλωτές αναζητούν αξιοπιστία και διαφάνεια. Γι’ αυτό και επιλέγουν εκείνους τις υπεραγορές που τους προσφέρουν την αίσθηση ότι ψωνίζουν έξυπνα, χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα.

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά μια καταναλώτρια σε μεγάλη υπεραγορά στη Λεμεσό: «Δεν αναζητούμε πλέον απλώς το φθηνότερο προϊόν, αλλά το καλύτερο συνολικό μείγμα ποιότητας και τιμής», συμπληρώνοντας πως «Επιλέγω πάντα τα καταστήματα που έχουν σταθερά καλές τιμές, ακόμη κι αν δεν έχουν τις πιο θεαματικές προσφορές».

Μια αλυσίδα υπεραγορών που εφαρμόζει ενιαία πολιτική τιμών σε όλα της τα καταστήματα, δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας και συνέπειας, εξού «τόσο φθηνά όσο πουθενά» σε υπεραγορά ελληνικών συμφερόντων, τονίζοντας τη σταθερά χαμηλή πολιτική τιμολόγησης των προϊόντων της. Σε μια αγορά που δοκιμάζει καθημερινά τα κυπριακά νοικοκυριά, αυτή η πολιτική δεν είναι μόνο στρατηγική, είναι πράξη κοινωνικής ευθύνης.

Την ίδια στιγμή, η ενίσχυση ελληνικών προϊόντων στο ράφι προσφέρει ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα για τον καταναλωτή, ο οποίος επιλέγει να στηρίξει ποιοτικές επιλογές γνωρίζοντας την προέλευση των εισαγόμενων προϊόντων. Ειδικά όταν αυτές οι επιλογές είναι ενταγμένες σε ένα μοντέλο τιμολόγησης που καταλαβαίνει και σέβεται τον προϋπολογισμό κάθε καταναλωτή, όπως η υπεραγορά ελληνικών συμφερόντων, τότε το όφελος είναι διπλό, ποιότητα και οικονομία μαζί.

Οι επιχειρήσεις που επενδύουν σε διαφάνεια και ενίσχυση της εμπιστοσύνης είναι αυτές που θα καταφέρουν να ξεχωρίσουν σε μια αγορά που γίνεται όλο και πιο απαιτητική. Είναι αυτές που θα σταθούν δίπλα στον καταναλωτή με συνέπεια και υπευθυνότητα, προσφέροντας πραγματικές λύσεις. Και αυτές οι λύσεις περιλαμβάνουν σταθερές και ενιαίες πολιτικές τιμολόγησης, έξυπνες προσφορές, αλλά και σεβασμό προς τις ανάγκες το κοινό.

Η αντιμετώπιση της ακρίβειας δεν είναι ζήτημα που αφορά μόνο την οικονομία. Είναι καθημερινός αγώνας για την αξία και την αξιοπρέπεια. Σήμερα, όπου κάθε ευρώ μετρά, η ευθύνη για στήριξη των νοικοκυριών δεν βαραίνει μόνο την Πολιτεία. Οι επιχειρήσεις που ανταποκρίνονται με διαφάνεια και ουσιαστικές πολιτικές τιμολόγησης αποδεικνύουν πως η αγορά μπορεί να είναι σύμμαχος του καταναλωτή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Partner Content

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση