ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Λιανικό εμπόριο: Διαβατήριο βιωσιμότητας η ψηφιοποίηση

Οι Υπεραγορές Αλφαμέγα υιοθέτησαν καινοτόμες τεχνολογίες, όπως τα self-checkouts και τις ηλεκτρονικές ετικέτες

Η εκδήλωση της πανδημίας τον Φεβρουάριο του 2020 έφερε τα πάνω κάτω σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας του τόπου. Στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις βρέθηκαν αίφνης αντιμέτωπες με σοβαρές και πολυεπίπεδες προκλήσεις, καθώς έπρεπε άμεσα να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα. Το λιανικό εμπόριο ήταν, αδιαμφισβήτητα, ένας από τους τομείς που κλήθηκαν αμέσως να προσαρμοστούν στη νέα τάξη πραγμάτων. Μπροστά στην ανάγκη για προστασία των καταναλωτών και την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας των επιχειρήσεών τους, πολλοί επιχειρηματίες του κλάδου αναγκάστηκαν να στραφούν στα ψηφιακά κανάλια για εξυπηρέτηση των πελατών τους. Ασφαλώς όσες εταιρείες είχαν κάνει από πριν ψηφιακά βήματα, ακολουθώντας τις τάσεις του εξωτερικού, βρίσκονταν σε πλεονεκτική θέση κατορθώνοντας να διασφαλίσουν την επιχειρησιακή τους συνέχεια και να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους.

Στις Υπεραγορές Αλφαμέγα είχαμε σχεδιάσει τη μετάβασή μας στην ψηφιακή εποχή πολύ πριν από την έλευση της πανδημίας, προχωρώντας τάχιστα στην υλοποίηση του σχεδιασμού μας. Μεταξύ άλλων, επενδύσαμε στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών, όπως τα self-checkouts και οι ηλεκτρονικές ετικέτες, με στόχο να προχωρήσουμε σταδιακά προς την πλήρη ψηφιοποίηση των επιχειρησιακών λειτουργιών και διαδικασιών μας. Η αναβάθμιση της εμπειρίας ψωνίσματος, η αύξηση της παραγωγικότητας, η μείωση του κόστους και η εξάλειψη σφαλμάτων, είναι μόνο μερικά από τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει μία επιχείρηση λιανικού εμπορίου μέσα από την ψηφιοποίηση των διαδικασιών της.

Η έλευση της πανδημίας επέσπευσε κινήσεις που είχαμε ήδη περιλάβει στα πλάνα μας, όπως για παράδειγμα η εξέλιξη της υπηρεσίας διαδικτυακού ψωνίσματος και κατ’ οίκον παράδοσης που προσφέραμε ήδη. Προκειμένου να ανταποκριθούμε με ταχύτητα και συνέπεια στις αυξημένες κοινωνικές ανάγκες, ενώσαμε δυνάμεις με τη γνωστή εταιρεία παραγγελίας φαγητού Foody, μια συνεργασία που αποτέλεσε το πρώτο βήμα της επένδυσής μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Τον Φεβρουάριο του 2021 θέσαμε σε λειτουργία το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, προσφέροντας παγκύπρια κάλυψη και μία ευρεία γκάμα προϊόντων, πέραν των δέκα χιλιάδων κωδικών. Και όπως φάνηκε, κάλυψε ένα πολύ μεγάλο κενό της αγοράς καθώς από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του το ενδιαφέρον του κοινού ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας.

Ταυτόχρονα, παραμένουμε προσηλωμένοι στην απλοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών και λειτουργιών μας αλλά και στη βελτίωση της εμπειρίας ψωνίσματος που προσφέρουμε, μέσα από την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών στον τομέα. Ειδικότερα, βρίσκεται σε εξέλιξη η δεύτερη φάση υλοποίησης του project για το E-commerce, με τη δημιουργία δεύτερου κέντρου διανομής και την προσθήκη επιπλέον φορτηγών στον στόλο μας, ενώ ήδη προσφέρουμε προσωποποιημένες υπηρεσίες στο πλαίσιο της digital επικοινωνίας με τους πελάτες μας βάσει της διαδικτυακής συμπεριφοράς τους. Επιπλέον, με στόχο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της συνεργασίας μας με τους προμηθευτές, έχουμε προχωρήσει στην ψηφιοποίηση των συμβάσεων για την παράδοση των συμφωνηθέντων προϊόντων καθώς και των after promotion agreements, ένα πρότζεκτ που περιλαμβάνει την πλήρη ψηφιοποίηση της επικοινωνίας, της συμφωνίας, αλλά και της διαδικασίας των υπογραφών.

Σε σταυροδρόμι το λιανικό εμπόριο

Έντονη παραμένει η πεποίθησή μας ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κύπρο δεν θα υποκαταστήσει πλήρως την παραδοσιακή εμπειρία ψωνίσματος αλλά θα λειτουργεί συμπληρωματικά. Εξ ου και η ψηφιοποίηση του δικτύου καταστημάτων μας ενισχύεται συνεχώς. Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε αυξήσει τις ηλεκτρονικές ετικέτες στα ράφια, ενώ έχουμε προχωρήσει και σε αύξηση του αριθμού των self checkouts, προσφέροντας τη δυνατότητα στους πελάτες μας να ολοκληρώνουν τις αγορές τους χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά. Επιπρόσθετα, επεξεργαζόμαστε λύσεις ePayments και eInvoicing.
Το λιανικό εμπόριο, συνοψίζοντας, βρίσκεται σήμερα σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι γεμάτο προκλήσεις και αβεβαιότητα. Η μόνη ασφαλής πρόβλεψη για τον τομέα είναι ότι το μέλλον του θα είναι ψηφιακό. Επαφίεται στην ταχύτητα και την ικανότητα της κάθε επιχείρησης να αντιληφθεί έγκαιρα τα νέα δεδομένα και να υιοθετήσει αναδυόμενες τεχνολογικές λύσεις, οι οποίες θα την τοποθετήσουν στο ψηφιακό μονοπάτι διασφαλίζοντας έτσι το μέλλον της.
Στο νέο τοπίο που δημιουργείται, αδιαμφισβήτητα ο ανταγωνισμός δεν αφορά αποκλειστικά την ελκυστικότητα των τιμών. Έχει άμεση σχέση και με την προσφορά μίας αναβαθμισμένης εμπειρίας ψωνίσματος εντός των καταστημάτων, και την παροχή εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης στα οποία ο καταναλωτής μπορεί να πραγματοποιεί τις αγορές του και να αλληλεπιδρά αποτελεσματικά με την εταιρεία. Στις Υπεραγορές Αλφαμέγα προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε, με πυξίδα αμοιβαία επωφελείς λύσεις και προοπτικές για τον κλάδο, την οικονομία και τους καταναλωτές.

* Ανδρέας Δημητρίου, Διευθυντής Τεχνολογίας και Πληροφορικής Υπεραγορών Αλφαμέγα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση