ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι τοπ αγορές με πλαστικό χρήμα

Η πανδημία ενίσχυσε την χρήση κάρτας έναντι μετρητών, τί δείχνουν τα στοιχεία

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Η αύξηση του πλαστικού τζίρου δεν μεταφράζεται κατ’ ανάγκη και σε αύξηση του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων, αλλά σε αύξηση της χρήσης των καρτών.

Η πανδημία έχει ενισχύσει την χρήση του πλαστικού χρήματος, δηλαδή την προτίμηση των καταναλωτών να χρησιμοποιούν κάρτες αντί μετρητών για τις αγορές τους. Αυτό καταγράφηκε για όλο το 2020 σε σύγκριση με το 2019 και συνεχίζεται και τους δύο πρώτους μήνες του 2021. Φαίνεται επίσης ότι η πανδημία περιόρισε στο ελάχιστο την χρήση μετρητών ακόμα και σε αγορές ελάχιστου κόστους όπως είναι φαγητό από fast food, ένα περίπτερο ή ένα αρτοποιείο. Τα τελευταία στοιχεία της JCC δείχνουν ξεκάθαρα την εκτόξευση του πλαστικού τζίρου για τα fast food που κατέγραψαν αύξηση 610% στις συναλλαγές της διμηνίας Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου 2021 κάτι που μπορεί να αποδοθεί στην δραστηριότητα των διαφόρων πλατφόρμων παραγγελίας και διανομής φαγητού. Ο δε τζίρος των αγορών με ηλεκτρονικές πληρωμές στην ίδια κατηγορία έφτασε στα 16 εκατ. σε σχέση με 1,5 εκατ. της αντίστοιχης περσινής περιόδου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της JCC για Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2021, στο top 7 των πλαστικών αγορών πέραν του fast food, είναι τα περίπτερα, τα ηλεκτρονικά είδη, τα αρτοποιεία, οι υπεραγορές και τα DIY. Οριακή αύξηση καταγράφουν ο τομέας των επίπλων. Στον αντίποδα ξενοδοχεία, αερομεταφορές, ταξιδιωτικοί πράκτορες, εστιατόρια-μπαρ, πρατήρια βενζίνης, είδη ένδυσης και υπόδησης και οικιακές συσκευές.

Οι κερδισμένοι του πλαστικού χρήματος

1. Fast food- 16 εκατ. ευρώ τζίρος σε σχέση με 1,5 εκατ. το 2020. Καταγράφεται αύξηση 610% στις συναλλαγές
2. Περίπτερα- 8 εκατ. ευρώ ο τζίρος σε σχέση με το 2020 και αύξηση 75%. Καταγράφεται επίσης αύξηση των συναλλαγών κατά 71%.
3. Ηλεκτρονικά- Αύξηση 50% στον τζίρο φέτος που έφτασε τα 17 εκατ. ευρώ έναντι 11,5 πέρσι. Αυξημένες κατά 16,5 % και οι συναλλαγές.
4. Αρτοποιεία- Στα 26 εκατ. ευρώ τζίρος για το 2021 που αυξήθηκε κατά 47% σε σχέση με την διμηνία του 2020. Στο 40% πιο πάνω οι συναλλαγές.
5. Υπεραγορές- Ο τζίρος αυξήθηκε κατά 29% και έφτασε στα 168 εκατ. ευρώ έναντι 130 εκατ. ευρώ το 2020. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 21%.
6. DIY- Κατέγραψε 28% αύξηση στον τζίρο και 13,5% στις. Ο τζίρος ανήλθε στα 21 εκατ. σε σχέση με 16,5 εκατ. ευρώ το 2020.
7. Έπιπλα- Οριακή αύξηση καταγράφει ο τομέας. Κατά 4,5% αυξημένος ο τζίρος που έφτασε τα 12 εκατ. ευρώ σε σχέση με 10,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Μειωμένες ωστόσο οι συναλλαγές κατά 20%.

Οι ζημιωμένοι των πλαστικών αγορών

1. Αερομεταφορές- Κατά 88,5% κάτω ήταν ο τζίρος σε σχέση με 2020. Συνολικά για Ιανουάριο και Φεβρουάριο ήταν στις 950 χιλιάδες ευρώ σε σχέση με 8,3 εκατ. ευρώ πέρσι. Μειωμένες 89% οι συναλλαγές.
2. Ταξιδιωτικοί πράκτορες- Μειωμένος κατά 87% ο τζίρος που έφτασε τις 912 χιλιάδες ευρώ φέτος, σε σύγκριση με 7 εκατ. ευρώ πέρσι. Μειωμένες κατά 60% οι συναλλαγές.

3. Ξενοδοχεία- Μειωμένος κατά 85% ο τζίρος που έφτασε στα 4 εκατ. ευρώ φέτος σε σχέση με 25,5 εκατ. πέρσι. Μειωμένες κατά 87% οι συναλλαγές.

4. Εστιατόρια και μπαρ- Μείωση 70% για την διμηνία. Ο τζίρος από 41 εκατ. πέρσι ανήλθε στα 12 εκατ. ευρώ φέτος. Μειωμένες κατά 45% οι συναλλαγές.

5. Ένδυση και υπόδηση – Ο Γενάρης και ο Φλεβάρης είχαν μειωμένο τζίρο κατά 35%. Από τα 55 εκατ. ευρώ πέρσι, ανήλθε φέτος στα 36 εκατ. ευρώ. Μειωμένες κατά 37,5% οι συναλλαγές.

6. Πρατήρια βενζίνης- Στα 39 εκατ. ευρώ φέτος σε σχέση με 48 εκατ. ευρώ πέρσι και μείωση 18%. Μειωμένες κατά 10% οι συναλλαγές.

7. Οικιακές συσκευές- Ο τζίρος μειώθηκε 10% και έφτασε στα 11 εκατ. ευρώ φέτος σε σχέση με 12,5 εκατ. ευρώ πέρσι . Μειωμένες κατά 27,5% οι συναλλαγές.

Η αύξηση στην χρήση της πλαστικής κάρτας δεν σημαίνει και αύξηση του πραγματικού τζίρου σημειώνει ο γ.γ του παγκύπριου συνδέσμου λιανικού εμπορίου Μάριος Αντωνίου, αλλά ότι ακόμα και για μικροποσά, οι καταναλωτές επιλέγουν την κάρτα έναντι των μετρητών. Σχολιάζει επίσης ότι η αύξηση τζίρου σε συγκεκριμένους τομείς που επωφελήθηκαν κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας όπως για παράδειγμα DIY και οικιακές συσκευές δεν αναμένεται να συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς. Ήδη στον τομέα των οικιακών συσκευών παρατηρείται μικρή μείωση της τάξης του 10%.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X