
ΠΗΓΗ: ΒΒC
Σοβαρές παραβιάσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών εντόπισε η Ευρωπαϊκή Ενωση στον γνωστό κινεζικό ιστότοπο Shein, με επίκεντρο ψεύτικες εκπτώσεις, παραπλανητικά μηνύματα και αδιαφάνεια στην πληροφόρηση των χρηστών.
Η Κομισιόν ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι δίνει στη Shein περιθώριο ενός μηνός για να απαντήσει στα ευρήματα της έρευνας να δώσει εξηγήσεις για τις πρακτικές της. Σε αντίθετη περίπτωση, θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμα, τα οποία θα υπολογιστούν με βάση τις πωλήσεις της σε κράτη-μέλη της Ε.Ε.
«Είναι τώρα στο χέρι της Shein να αναλάβει δράση, να σεβαστεί τους κανόνες και να ευθυγραμμίσει πλήρως τις πρακτικές της με τα καταναλωτικά πρότυπα της Ε.Ε.», δήλωσε ο Επίτροπος Δικαιοσύνης Μάικλ ΜακΓκραθ. «Ολες οι εταιρείες που απευθύνονται στους καταναλωτές της Ε.Ε. πρέπει να τηρούν τους κανόνες μας. Η σημερινή δράση στέλνει ένα σαφές μήνυμα: δεν θα διστάσουμε να θέσουμε τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου προ των ευθυνών τους, ανεξάρτητα από τον τόπο όπου εδρεύουν».
Σύμφωνα με την Ε.Ε., η έρευνα αποκάλυψε ευρύ φάσμα παραπλανητικών πρακτικών, όπως ψεύτικες εκπτώσεις, ψεύτικες προθεσμίες αγοράς για την πίεση των καταναλωτών, ανακριβείς πληροφορίες για τα προϊόντα, ασαφείς ισχυρισμούς για βιωσιμότητα, καθώς και έλλειψη διαφάνειας στην επικοινωνία με τους πελάτες.
Παράλληλα, ζητήθηκε από τη Shein να διασφαλίσει ότι οι αξιολογήσεις και οι κριτικές στα προϊόντα της δεν παρουσιάζονται με τρόπο που να παραπλανεί τους χρήστες.
Η απάντηση της εταιρείας ήρθε μέσω εκπροσώπου της, ο οποίος δήλωσε ότι: «Προτεραιότητά μας παραμένει η διασφάλιση ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές μπορούν να έχουν μια ασφαλή, αξιόπιστη και ευχάριστη εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών».