ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τα μοντέλα της Tesla δεν συγκινούν τους Ιάπωνες

Το 2019 η εταιρεία εξήγαγε στην Ιαπωνία μόλις 1,378 ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Kathimerini.gr

Από την πρώτη κιόλας στιγμή που η Tesla εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2010, ο Ελον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, είχε στοχεύσει στην Ιαπωνία, προβλέποντας ότι σε βάθος χρόνου θα γινόταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά των αυτοκινήτων της Tesla μετά τις ΗΠΑ. Μία δεκαετία μετά είναι πλέον εμφανές ότι οι προσδοκίες του Μασκ είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα.

Ενδεικτικά, η Tesla είναι η μόνη εταιρεία που έχει ζητήσει από την Ιαπωνική Ενωση Εισαγωγών Αυτοκινήτων να μη δημοσιεύει τον αριθμό των πωλήσεών της. Σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, το 90% των εισαγόμενων ηλεκτρικών οχημάτων το 2019 ήταν της Tesla, ωστόσο το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε μόλις 1.378 αυτοκίνητα.

Μολονότι η Tesla έχει πολύ μικρή παρουσία στην ιαπωνική αγορά, η οποία είναι και η τρίτη μεγαλύτερη για τα αυτοκίνητα παγκοσμίως, δεν αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα πέρυσι, καθώς κατάφερε να αυξήσει τις παραγγελίες της κατά 50% στον υπόλοιπο κόσμο. Παρ’ όλα αυτά, η συνεισφορά της ιαπωνικής αγοράς θα ήταν πολύτιμη για την επίτευξη των στόχων της εταιρείας το 2020.

Οι χαμηλές πωλήσεις της Tesla στην Ιαπωνία οφείλονται εν μέρει στο γεγονός ότι εκεί η εταιρεία είναι ελάχιστα γνωστή. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα της Nikkei Research από το 2019, οι μισοί από τους 1.000 Ιάπωνες που ερωτήθηκαν δεν γνώριζαν την αυτοκινητοβιομηχανία.

Επιπλέον, οι Ιάπωνες αποφεύγουν την Tesla διότι έχουν συνηθίσει να λαμβάνουν διαφορετική εξυπηρέτηση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. «Οι πελάτες από την Ιαπωνία δεν αγοράζουν αυτοκίνητα όπως αγοράζουν ηλεκτρικές συσκευές. Η προσωπική σχέση με τον πάροχο είναι πολύ σημαντική εδώ», όπως δήλωσε στο Bloomberg o Τατσούο Γιοσίντα του Bloomberg Intelligence του Τόκιο. Συχνά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν επιπλέον προνόμια, όπως δωρεάν σέρβις και καθαρισμό αυτοκινήτου, ενώ ορισμένες φορές κάνουν και επισκέψεις κατ’ οίκον σε πιστούς πελάτες.

Επίσης, οι Ιάπωνες, λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης σε πολλές περιοχές της χώρας, συνηθίζουν να αγοράζουν μόνο ένα αυτοκίνητο ανά νοικοκυριό και βέβαια η πρώτη τους επιλογή θα είναι κάποιο αυτοκίνητο εγχώριας παραγωγής, ενώ η αγορά κάποιου αυτοκινήτου ξένης μάρκας θεωρείται επισφαλής.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση