ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

«Αγκάθι» για μικρές εταιρείες οι δασμοί Τραμπ

Ποια μέτρα υιοθετούν επιχειρήσεις από το Μεξικό μέχρι την Ιαπωνία για να διασώσουν τις εξαγωγές τους

Kathimerini.gr

Είτε είναι βιομηχανίες που παράγουν ρούχα στη Σουηδία είτε σοκολάτες στο Μεξικό είτε καλλιεργούν πράσινο τσάι στην Ιαπωνία είτε φτιάχνουν παπούτσια στον Καναδά, αδιακρίτως του αντικειμένου της παραγωγής τους, οι μικρές επιχειρήσεις υιοθετούν διαφόρων ειδών μεθόδους και επανεξετάζουν τις εμπορικές τους σχέσεις με τις ΗΠΑ σε μια προσπάθεια να διασώσουν τις εξαγωγές τους. Ο λόγος είναι βέβαια οι δασμοί και η πολιτική του Τραμπ, που έχουν ανατρέψει τα πάντα – στρατηγικές, επίπεδα τιμών, logistics, επενδύσεις, κ.λπ.

Η Asket είναι μια επιχείρηση ενδυμάτων στη Στοκχόλμη, που στα μέσα Αυγούστου έστειλε μέιλ στην πελατεία της στις ΗΠΑ προειδοποιώντας ότι ενδέχεται να αυξηθούν οι τιμές της και επίσης ότι σύντομα λήγει η εξαίρεση από τους δασμούς των μικρών παραγγελιών μικρής αξίας, δηλαδή εμπορευμάτων κάτω των 800 δολ. «Δεν είναι και η καλύτερη επικοινωνία», σχολιάζει ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αγκούστ Μπαρντ Μπρίνγκεους, που ωστόσο προσθέτει ότι η προειδοποίηση οδήγησε σε εκτόξευση των παραγγελιών από τις ΗΠΑ και υπερδιπλασιασμό των πωλήσεών της μέσα σε 100 μέρες.

Λίγες ημέρες προτού λήξει η εξαίρεση από τους δασμούς των μικρών παραγγελιών, η Maguire, εταιρεία παπουτσιών στο Μόντρεαλ του Καναδά, ενημέρωσε τους πελάτες της ότι θα στείλει εμπορεύματα από τα καταστήματά της στις ΗΠΑ και τους πρότεινε να παραγγείλουν το συντομότερο προτού εξαφανιστούν εξαιρέσεις ή άλλες ευκολίες. Ακολούθησε και πάλι εκτόξευση των παραγγελιών από ΗΠΑ. Μια εβδομάδα αργότερα η Maguire έστειλε νέο μέιλ και ανακοίνωνε αυξήσεις στις τιμές της. Η Μίριαμ Μπελζίλε Μαγκουάιρ, πρόεδρος της εταιρείας, δήλωσε ότι αύξησε τις τιμές από 10 έως 30 δολ. τόσο για τις ΗΠΑ όσο και για τον Καναδά. Διατηρεί δύο καταστήματα στις ΗΠΑ που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της, αλλά περιμένει προτού ανοίξει άλλο για να σταθεροποιηθούν κάπως τα πράγματα. Και ο Νταΐκι Τανάκα, που καλλιεργεί και εμπορεύεται πράσινο τσάι στην Ιαπωνία, είδε το προϊόν του να υπόκειται σε δασμούς 15% όταν έληξε η εξαίρεση από τους δασμούς των μικρών παραγγελιών. Η δική του τακτική ήταν να δημιουργήσει μια θυγατρική στις ΗΠΑ για να εισάγει το τσάι και να το διανείμει, αλλά να απορροφά τους δασμούς για τους Αμερικανούς πελάτες του, που αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά του για απευθείας πωλήσεις στον καταναλωτή. «Η σύνδεση με την αμερικανική αγορά είναι σημαντική», τονίζει και προσθέτει ότι «και οι δασμοί κάνουν τα πράγματα πιο περίπλοκα».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση