ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Δρόμος μετ’ εμποδίων για το αεροδρόμιο Πάφου

Μέσω Γεροσκήπου και Τίμης η πρόσβαση προς το αεροδρόμιο - Εκκρεμεί ακόμη η απευθείας σύνδεσή του με την πόλη

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Όταν μια απόσταση 2,5 χλμ. μετατρέπεται σε 20 χλμ. λόγω απουσίας κατάλληλου δικτύου είναι σαφές ότι πρόκειται για στρεβλότητα ή έλλειψη επαρκούς οδικού δικτύου. Κάτι που παρατηρείται στην περίπτωση του διεθνούς αεροδρομίου Πάφου, από το οποίο διακινείται το 40% των τουριστικών αφίξεων στο νησί,το οποίο παραμένει την τελευταία δεκαετία στην ουσία αποκομμένο από το οδικό σύστημα της περιοχής. Η «Κ» είχε ασχοληθεί ξανά με εκτενές ρεπορτάζ για το θέμα τον Ιανουάριο του 2017. Οι τότε πληροφορίες ήθελαν τον δήμαρχο Πάφου Φαίδωνα Φαίδωνος να θέτει το θέμα ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας σε μεταξύ τους συνάντηση αλλά και του τότε υπουργού Συγκοινωνιών Μάριου Δημητριάδη με στόχο την εξεύρεση λύσης, ενώ για τον σκοπό αυτό επρόκειτο να κατατεθεί και πρόταση ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου. Ενάμιση χρόνο μετά η κατάσταση εξακολουθεί να βρίσκεται στον ίδιο παρονομαστή.

Περιβαλλοντικοί οι λόγοι

Ένας οδηγός για να μεταβεί στο διεθνές αεροδρόμιο θα πρέπει να οδηγήσει από τον παλαιό δρόμο Γεροσκήπου και Τίμης και να χρειαστεί δεκαπλάσιο χρόνο για να φτάσει στον προορισμό του. «Είναι πραγματικά απαράδεκτη κατάσταση, πρόκειται για μια απόσταση μόλις 2,5 χλμ. Το πρόβλημα είναι ότι εκτελούνται επανειλημμένα περιβαλλοντικές μελέτες και έτσι το έργο δεν ολοκληρώνεται», τονίζει ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πάφου Ανδρέας Δημητριάδης. Δεν είναι λίγες οι φορές που το Επιμελητήριο έχει ασχοληθεί με το θέμα, χαρακτηρίζοντάς το μείζονος σημασίας για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής. Μιλώντας στην «Κ» ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι συνολικά έχουν γίνει 4-5 περιβαλλοντικές μελέτες γεγονός που αυξάνει το κόστος εκτέλεσης του έργου. Ποσό 15 εκατομμυρίων ευρώ έχει δαπανηθεί μέχρι στιγμής για την κατασκευή του δρόμου, οι εργασίες του οποίου έχουν σκοντάψει στο σημείο της Έζουσας και στην περιβαλλοντική ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει η περιοχή και στις ενστάσεις από περιβαλλοντικές υπηρεσίες και οργανώσεις που οδήγησαν στην ανάγκη εκπόνησης σειράς μελετών. Δεν λείπουν, πάντως, οι ψίθυροι που αποδίδουν την καθυστέρηση στην κατασκευή του δρόμου, σε διάφορα συμφέροντα (περιουσιακά και άλλα). Την ίδια ώρα η πρόσβαση από κάποιον που έρχεται από τη Λεμεσό γίνεται από την έξοδο της Αναρρίτας με προβλήματα επικινδυνότητας λόγω έλλειψης επαρκούς φωτισμού, ενώ δεν υπάρχει ούτε η κατάλληλη σήμανση ότι ο οδηγός πλησιάζει προς το αεροδρόμιο. Σημειώνεται ως εξίσου σημαντικό το γεγονός ότι πέραν του κομματιού του αυτοκινητοδρόμου της Πάφου με το αεροδρόμιο υπάρχει και το θέμα έλλειψης οδικού δικτύου του αεροδρομίου με την τουριστική περιοχή της πόλης, που θα φτάνει μέχρι τον κόλπο των Κοραλλίων.

Ενώπιον Προέδρου το θέμα

Το ζήτημα αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης με την υπουργό Μεταφορών Βασιλική Αναστασιάδου η οποία πρόκειται να επισκεφθεί περί τα τέλη του μήνα το Επιμελητήριο. Σημειώνεται δε ότι αρχές Ιουλίου αναμένεται και η επίσκεψη του Προέδρου Αναστασιάδη στην πόλη στο πλαίσιο επισκέψεων που πραγματοποιεί στις επαρχίες για επίβλεψη των αναπτυξιακών έργων. Εκεί φαίνεται να εναποτίθενται οι ελπίδες των τοπικών αρχών και φορέων για την εξεύρεση χρυσής τομής. Εξάλλου είναι γεγονός ότι δεν είναι λίγες οι φορές που οι βουλευτές Πάφου έχουν εγγράψει το θέμα στην Επιτροπή Συγκοινωνιών, χωρίς οι συζητήσεις να έχουν τελεσφορήσει. Από την πλευρά της η διευθύντρια των Δημοσίων Έργων Χρυστάλλα Μαλλούππα δηλώνει στην «Κ» ότι πρόκειται για ευαίσθητη περιβαλλοντικά περιοχή, λόγω του ποταμού της Έζουσας ως εκ τούτου εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις.

Κόστος 30 €εκατ.

Αυτό που τονίζεται δε είναι ότι το έργο αποτελεί προτεραιότητα για την Πάφο, καθώς ο εκμηδενισμός της απόστασης προς το αεροδρόμιο θα εξοικονομήσει μεγάλο κόστος για τους πολίτες, ενώ παράλληλα και τα οφέλη για το κράτος θα είναι πολλαπλάσια του κόστους του. Κόστος που βάσει των τελευταίων μελετών ανέρχεται στα €30 εκατ. λόγω και των περιβαλλοντικών προβλημάτων που πρέπει να υπερπηδηθούν. Κατά καιρούς είχαν υποβληθεί και σε επίπεδο δημάρχου της πόλης άλλες επιλογές ώστε τα περιβαλλοντικά θέματα να μην αποτελέσουν πρόβλημα στην επίλυση του ζητήματος. Μεταξύ άλλων και επιλογές τοποθέτησης ηχοπετασμάτων, υαλοπετασμάτων και βύθισης του δρόμου, κατασκευή υπόγειου οδικού δικτύου, επιχωμάτωση της θάλασσας, επιλογές ωστόσο που αυξάνουν ακόμα περισσότερο το κόστος δημιουργίας δικτύου.

Δρόμος Πάφου - Πόλης Χρυσοχούς

Η περίπτωση οδικού συστήματος για το αεροδρόμιο Πάφου είναι διαφορετική από τον δρόμο Πάφου - Πόλης Χρυσοχούς, ο οποίος μετά από καθυστερήσεις δέκα χρόνων, και έχοντας ολοκληρωθεί το μέρος των απαλλοτριώσεων φαίνεται να βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωσή του. Κάτι που ανέφερε σε πρόσφατες δηλώσεις της η υπουργός Μεταφορών Βασιλική Αναστασιάδου. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις της υπουργού Μεταφορών το εν λόγω έργο βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης. Σύμφωνα με ενημέρωση από το τμήμα Δημοσίων Έργων, μέχρι τα τέλη του 2018 αναμένεται η προκήρυξη προσφορών για την πρώτη φάση από την Αγία Μαρινούδα προς το Στρουμπί. Στο μεταξύ έχει κατακυρωθεί προσφορά για την α’ φάση βελτίωσης του υφιστάμενου δικτύου ενώ σύντομα αναμένεται εκπόνηση μελέτης για την β’ φάση των βελτιωτικών έργων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση