ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

H αβεβαιότητα «μούδιασε» την αγορά σχολικών

Σε αρκετά καταστήματα οι πωλήσεις σε σύγκριση με πέρσι παρουσίασαν μείωση 10-20%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις έφθασε το 50%

Η αναβολή και η αβεβαιότητα για την ημερομηνία έναρξης της φετινής σχολικής χρονιάς φαίνεται ότι είχε αντίκτυπο και στις πωλήσεις σχολικών ειδών. Αυτή είναι μία εκ των εκτιμήσεων παραγόντων της αγοράς σε σχέση με την εικόνα που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες του Σεπτεμβρίου, μήνας κατά την διάρκεια του οποίου παραδοσιακά εκτοξεύονται οι πωλήσεις σε σχολικά είδη. Αρκετοί καταναλωτές δεν πήγαν νωρίς στην αγορά για τα σχολικά είδη, όπως συνέβαινε άλλες χρονιές.

Δηλαδή, αρκετοί μπορεί να ψώνιζαν ακόμη και πριν τον Δεκαπενταύγουστο, όπως αναφέρει στην «Κ» υπεύθυνη μάρκετινγκ μεγάλης αλυσίδας πολυκαταστημάτων, γεγονός που φέτος δεν αντικατοπτρίστηκε στην εικόνα της αγοράς. Ακόμη και η ψυχολογία του παιδιού φαίνεται ότι πιθανόν να διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στο να κινητοποιηθεί ο γονιός για να πάρει το παιδί του να ψωνίσει σχολικά είδη. Κι αυτό καθώς λόγω της αβεβαιότητας που κυριάρχησε σε σχέση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αρκετοί γονείς σκέφτονταν διπλά να πάρουν το παιδί τους για ψώνια για να αποφύγουν περιττές απογοητεύσεις σε περίπτωση νέας αναβολής έναρξης του σχολικού έτους. Όπως πληροφορείται η «Κ», σε αρκετά καταστήματα με σχολικά είδη οι πωλήσεις σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, παρουσίασαν μείωση σε ποσοστό 10- 20%.

Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, η μείωση συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο έχει αγγίξει ακόμη και το 50%. Υπεύθυνος μάρκετινγκ γνωστού βιβλιοπωλείου στη Λευκωσία, ανέφερε στην «Κ» ότι οι πωλήσεις σε σχολικά είδη παρουσιάζουν φέτος μείωση γύρω στο 10% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα τοπ προϊόντα προς πώληση είναι η σχολική τσάντα, η κασετίνα και τα μολύβια. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι πιθανόν το ποσοστό το οποίο δεν έχει καλυφθεί να γίνει κατορθωτό να υλοποιηθεί τις επόμενες ημέρες. Ωστόσο, υπάρχει προβληματισμός καθώς κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει εάν κάτι τέτοιο θα γίνει εφικτό. Οι καταστηματάρχες ευελπιστούν να κερδίσουν το χαμένο έδαφος εντός των επόμενων ημερών, οπότε και αναμένουν μεγαλύτερη προσέλευση καταναλωτών ενόψει των αναγκών που προκύπτουν για τους μαθητές με την έναρξη της λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

«Πτώση» της σχολικής τσάντας

Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις καταγράφηκε αυτές τις ημέρες και σε γνωστό κατάστημα που δραστηριοποιείται με επώνυμες τσάντες αλλά και stationery. Όπως δηλώνει στην «Κ» ο ιδιοκτήτης του καταστήματος που κατέχει μεγάλο μερίδιο στην αγορά ειδικά στη Λευκωσία, η πτώση πιθανόν να οφείλεται στην απόφαση για πρόωρο κλείσιμο των σχολείων από τον περασμένο Μάρτιο λόγω της πανδημίας με αποτέλεσμα, όπως εκτιμά ο ίδιος, αρκετοί μαθητές να μην προχωρήσουν σε νέες αγορές σχολικής τσάντας. «Μειωμένες ήταν οι πωλήσεις στο συγκεκριμένο κατάστημα και σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα προϊόντα. Ο κόσμος σκέφτεται διπλά και τριπλά εάν θα ξοδέψει ειδικότερα για τσάντες που είναι ένα κονδύλι το οποίο ξεκινά από €40», σημειώνει ο ίδιος. Σημαντικό μερίδιο στις πωλήσεις σε βιβλιοπωλεία καταλαμβάνουν και τα αντισηπτικά αλλά και οι μάσκες.

Τιμές

Σχολική τσάντα: Από €20 μέχρι €90

Μολύβια: Από 70 σεντ η 12αδα μέχρι €8

Τετράδια: Ξεκινούν από 20 σεντ

Μάσκες: Από €16 οι 50

Υφασμάτινες Μάσκες: Από €1,95

«Πεσμένη» η αγορά

Στο μεταξύ, αυτή την περίοδο όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς, τα καταστήματα λιανικού εμπορίου παρουσιάζουν πτώση σχετικά με στην επισκεψιμότητα αλλά και τις πωλήσεις. Επιπλέον, όμιλος ο οποίος δραστηριοποιείται με πέραν των 40 καταστημάτων στην Κύπρο, καταγράφει τον τρέχοντα μήνα μείωση σε ποσοστό 20%. Επιπλέον, η επισκεψιμότητα στα εμπορικά κέντρα καταγράφει συνεχή μείωση το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Με την επανεκκίνηση και το άνοιγμα των καταστημάτων τον Μάϊο, η επισκεψιμότητα στα καταστήματα παγκύπρια και στα εμπορικά κέντρα κρίθηκε ως άκρως ικανοποιητική δεδομένου της περιόδου έπειτα από το lockdown. Υπενθυμίζεται ότι μετά την απόφαση για την υποχρεωτική χρήση μάσκας στο Nicosia Mall, η επισκεψιμότητα επηρεάστηκε αρνητικά με αποτέλεσμα να καταγραφούν μειώσεις της τάξεως του 20%. Σε αντίθεση με την προηγούμενη περίοδο κατά την διάρκεια του Ιουνίου και Ιουλίου όπου η επισκεψιμότητα όσο και οι πωλήσεις των καταστημάτων που φιλοξενούνται στο Nicosia Mall, όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής του Nicosia Mall, Γιώργος Γεωργίου, ήταν αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο. Ωστόσο, μετά την πάροδο των πρώτων δυο – τριών εβδομάδων η επισκεψιμότητα άρχισε πάλι να αυξάνεται όπως και οι πωλήσεις.

Πάντως, σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από τράπεζες και τα οποία αντλούνται από συναλλαγές που έγιναν από πλαστικό χρήμα μέσω μηχανημάτων POS, στο πρώτο οκταήμερο Σεπτεμβρίου η κατανάλωση είναι αυξημένη κατά 20% σε σχέση με τον αντίστοιχο Σεπτέμβριο του 2019. Ωστόσο, οι εκτιμήσεις κύκλων της αγοράς αναφέρουν ότι αυτό οφείλεται ενδεχομένως στο μορατόριουμ των δόσεων με συνέπεια να υπάρχει μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη. Επιπλέον, όπως εξηγεί ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου, Μάριος Αντωνίου, λόγω της πανδημίας συντελείται στροφή των πληρωμών σε μεγαλύτερο βαθμό με ανέπαφα μέσα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

 

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση