ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ήρθαν λιγότεροι, ξόδεψαν περισσότερα - Πώς αλλάζει ο τουριστικός χάρτης της Κύπρου;

«Χουβαρντάδες» οι τουρίστες

Η δημοσιοποίηση των στοιχείων αναφορικά με τις αφίξεις του φετινού καλοκαιριού τέθηκαν στο μικροσκόπιο με τον Πρόεδρο του Παγκυπρίου Συνδέσμου Ξενοδόχων, Χάρη Λοιζίδη να δίνει το δικό του στίγμα σχετικά με την διαφοροποίηση του τουριστικού χάρτη της Κύπρου στην εκπομπή της Οριάνας Παπαντωνίου, «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ».

Αυξήθηκε ο εσωτερικός τουρισμός

Αρχικά λέχθηκε πως με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν οι αφίξεις προσεγγίζουν το 77% των αντίστοιχων του 2019 ενώ βρίσκονται κατά 40% πάνω σε σχέση με το 2021 με τον Χάρη Λοιζίδη ν’αναφέρει πως ο στόχος για το 2021 φαίνεται πως θα επιτευχθεί όμως ο ίδιος ανέμενε πως θα ξεπερνούσαμε το 80% αυτών του 2019. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Αύγουστος ενδεχομένως να επηρεάστηκε και από το γεγονός πως σημαντικό μέρος της πληρότητας υπερκαλύφθηκε από τον εσωτερικό τουρισμό υπενθυμίζοντας πως ένα τέτοιο ποσοστό σε προηγούμενες χρονιές -δηλαδή Κυπρίων που διέμεναν σε ξενοδοχεία- κυμαινόταν μεταξύ 5-6% όμως φέτος -χωρίς να έχει καταμετρηθεί ακόμη επίσημα- εικάζεται πως μπορεί να ξεπέρασε το 8%.

Λιγότερες αφίξεις, περισσότερα χρήματα - «Χουβαρντάδες» οι τουρίστες

Ιδιαίτερα ευχάριστο χαρακτήρισε το γεγονός ότι παρά τις λιγότερες αφίξεις, από πλευράς εσόδων τα έχουμε πάει ιδιαίτερα καλά κάτι που σημαίνει πως η φετινή «φουρνιά» τουριστών ξόδεψε περισσότερα χρήματα στη χώρα μας. Πού οφείλεται όμως αυτό; Η αλλαγή στις παραδοσιακές χώρες προέλευσης σημαντικής μάζας τουριστών και ιδιαίτερα η Ρωσική αφορά διαφοροποιούν αρκετά τον τουριστικό χάρτη. Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του προέδρου του ΠΑΣΥΞΕ για δύο γκρουπ τουριστών από τη Ρωσία, α) αυτών που διέμεναν σε πεντάστερα και εξάστερα ξενοδοχεία σε Λεμεσό και Πάφο και β) όσων επέλεγαν την ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου για τις διακοπές τους. Η «αντικατάσταση» αυτών του β γκρουπ -που σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Χάρης Λοιζίδης είχαν περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες- με Ευρωπαίους φέρεται να λειτούργησε ευεργετικά, ανεβάζοντας την κατά κεφαλή δαπάνη. Σε αυτά προσθέστε και τον -επίσης- αυξημένο αριθμό μεμονωμένων κρατήσεων που έγιναν online (από τουρίστες που βρήκαν μόνοι τους πτήσεις, διαμονές) και σαφώς ξοδεύουν περισσότερα σε σχέση με τους αντίστοιχους που επιλέγουν συγκεκριμένα πακέτα.

Το βλέμμα στο χειμώνα και… οι Γερμανοί ξανάρχονται

Με το βλέμμα στο μέλλον και τις διεργασίες να έχουν ήδη εκκινήσει για το 2023 στόχος είναι αρχικά η επέκταση της τουριστικής περιόδου και πέραν των παραδοσιακών καλοκαιρινών μηνών. Με την αβεβαιότητα λόγω του δύσκολου χειμώνα που έρχεται, του καλπάζοντα πληθωρισμού και του κύματος ακρίβειας που δημιουργεί η ενεργειακή κρίση, πρόθεση είναι να επενδύσουμε -τουριστικά- και σε άλλες αγορές. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Γερμανίας με τον πρόεδρο του ΠΑΣΥΞΕ να υπογραμμίζει πως παραδοσιακά οι Γερμανοί δεν ταξιδεύουν μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες ενώ δεν επιζητούν μόνο ήλιο και θάλασσα καθιστώντας τους ελκυστική αγορά για την περίοδο Οκτωβρίου με Φεβρουάριο με τη χώρα μας να δύναται να προσφέρει μια μεγάλη γκάμα εμπειριών όπως οι επισκέψεις στην ενδοχώρα, η κυπριακή γαστρονομία ενώ παράλληλα διαθέτει πολύ ευνοϊκότερες κλιματολογικές συνθήκες τους χειμερινούς μήνες από τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση