ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κομισιόν: Υιοθέτησε το προσχέδιο προϋπολογισμού της Κύπρου

Τα περισσότερα από τα μέτρα που εκτίθενται στο προσχέδιο στηρίζουν την οικονομική δραστηριότητα σε υπόβαθρο σημαντικής αβεβαιότητας, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

ΚΥΠΕ

Η Κομισιόν ολοκλήρωσε σήμερα τις ειδικές ανά χώρα συστάσεις και αξιολογήσεις επί των προσχεδίων προϋπολογισμού του 2021, συμπεριλαμβανομένου του κυπριακού προϋπολογισμού, ενέκρινε συστάσεις για την οικονομία της ευρωζώνης και άνοιξε το δρόμο για την επόμενη εκταμίευση για την Ελλάδα σχετικά με τα μέτρα για το χρέος που συνδέονται με τη θετική πλέον, 8η έκθεση ενισχυμένης εποπτείας των θεσμικών οργάνων.

Ακόμη η Κομισιόν δημοσίευσε επίσης τη γνωμοδότησή της για την οικονομία της Κύπρου, στο πλαίσιο του μηχανισμού προειδοποίησης του Συμβουλίου και δημοσίευσε έκθεση παρακολούθησης για τη χώρα μετά το πρόγραμμα.

Πιο συγκεκριμένα, σε σχέση με τον κυπριακό προϋπολογισμό, η Κομισιόν είναι της γνώμης ότι το προσχέδιο προϋπολογισμού της Κύπρου είναι συνολικά σύμφωνο με τη σύσταση που ενέκρινε το Συμβούλιο στις 20 Ιουλίου 2020.

Τα περισσότερα από τα μέτρα που εκτίθενται στο προσχέδιο της Κύπρου "στηρίζουν την οικονομική δραστηριότητα σε υπόβαθρο σημαντικής αβεβαιότητας".

"Η Κύπρος καλείται να επανεξετάζει τακτικά τη χρήση, την αποτελεσματικότητα και την επάρκεια των μέτρων στήριξης και να είναι έτοιμη να τα προσαρμόσει ανάλογα με τις ανάγκες σε μεταβαλλόμενες συνθήκες", προτείνει η Κομισιόν.

Επιπλέον, η Κομισιόν προβλέπει αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ (%) σύμφωνα με τα προγράμματα σταθερότητας (SP) -7%, τα σχέδια προϋπολογισμού (DBP) -5,5 και την φθινοπωρινή πρόβλεψη της ίδιας κατά 2020 (COM) -6,2%

Γενικό ισοζύγιο (% του ΑΕΠ) σύμφωνα με τα Προγράμματα Σταθερότητας (SP) θα είναι -4,3%, τα Σχέδια Προϋπολογισμού (DBP)-4,5% και την φθινοπωρινή πρόβλεψη της Κομισιόν (COM) -6,1%.

Σε γενικές γραμμές, σύμφωνα με την Κομισιόν, σχεδόν όλα τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ υπέβαλαν τα σχέδια προϋπολογισμού τους έως τις 15 Οκτωβρίου, όπως προβλέπει άρθρο 6 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 473/2013. Οι δύο εξαιρέσεις ήταν η Ιταλία και η Κύπρος. Η Ιταλία υπέβαλε το σχέδιό της στις 19 Οκτωβρίου, ενώ η Κύπρος υπέβαλε το σχέδιό της στις 23 Οκτωβρίου.

Επιπλέον, η όγδοη έκθεση ενισχυμένης παρακολούθησης για την Ελλάδα διαπιστώνει ότι, παρά τις αντίξοες συνθήκες που προκαλούνται από την πανδημία COVID-19, οι ελληνικές αρχές έχουν λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την επίτευξη των συμφωνημένων δεσμεύσεων, επιφέροντας μια σειρά θεμελιωδών μεταρρυθμίσεων. Η έκθεση θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως βάση για το Eurogroup να αποφασίσει σχετικά με την απελευθέρωση του επόμενου συνόλου μέτρων πολιτικής για το χρέος, αναφέρει η Κομισιόν.

Οι εκθέσεις παρακολούθησης μετά το πρόγραμμα για την Κύπρο, την Ιρλανδία, την Πορτογαλία και την Ισπανία διαπιστώνουν ότι οι δυνατότητες αποπληρωμής καθενός "παραμένουν υγιείς".

Όσον αφορά την Ελλάδα, η Κομισιόν είναι της γνώμης ότι το σχέδιο προϋπολογισμού της Ελλάδας είναι γενικά σύμφωνο με τη σύσταση που ενέκρινε το Συμβούλιο στις 20 Ιουλίου 2020. Τα περισσότερα από τα μέτρα που εκτίθενται στο σχέδιο προϋπολογισμού της Ελλάδας στηρίζουν την οικονομική δραστηριότητα σε υπόβαθρο σημαντικής αβεβαιότητας.

Δεδομένου του επιπέδου του δημόσιου χρέους της Ελλάδας πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19, είναι σημαντικό για την Ελλάδα να διασφαλίσει ότι, όταν λαμβάνει υποστηρικτικά δημοσιονομικά μέτρα, "διατηρείται η μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική βιωσιμότητα". Η Ελλάδα καλείται να επανεξετάζει τακτικά τη χρήση, την αποτελεσματικότητα και την επάρκεια των μέτρων στήριξης και να είναι έτοιμη να τα προσαρμόσει ανάλογα με τις ανάγκες σε μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Τέλος, σύμφωνα με την Κομισιόν, η ποιοτική αξιολόγηση των σχεδίων προϋπολογισμού του 2021 μπορεί να συνοψιστεί ως εξής:

Η Κομισιόν είναι της γνώμης ότι τα σχέδια δημοσιονομικών σχεδίων συμφωνούν συνολικά με τη σύσταση δημοσιονομικής πολιτικής που ενέκρινε το Συμβούλιο στις 20 Ιουλίου 2020. Τα περισσότερα από τα μέτρα στα σχέδια δημοσιονομικών σχεδίων στηρίζουν την οικονομική δραστηριότητα σε πλαίσιο σημαντικής αβεβαιότητας.

Για την Αυστρία, το Βέλγιο, την Κύπρο, την Εσθονία, τη Φινλανδία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, τη Λετονία, το Λουξεμβούργο, τη Μάλτα, τις Κάτω Χώρες, την Πορτογαλία, τη Σλοβενία ​​και την Ισπανία, τα μέτρα είναι (κυρίως) προσωρινά.

Για το Βέλγιο, τη Γαλλία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία, δεδομένου του επιπέδου του δημόσιου χρέους τους και των υψηλών προκλήσεων βιωσιμότητας μεσοπρόθεσμα πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι, κατά τη λήψη δημοσιονομικών ενισχύσεων μέτρα, διατηρείται μεσοπρόθεσμα η δημοσιονομική βιωσιμότητα.

Όλα τα κράτη μέλη καλούνται να επανεξετάζουν τακτικά τη χρήση, την αποτελεσματικότητα και την επάρκεια των μέτρων στήριξης και να είναι έτοιμα να τα προσαρμόσουν ανάλογα με τις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Η αξιολόγηση της Κομισιόν λαμβάνει υπόψη τη συνεχιζόμενη κρίση στον τομέα της υγείας, το υψηλό επίπεδο αβεβαιότητας και τη σοβαρή οικονομική ύφεση που προέκυψε από την επιδημία COVID-19.

Η αξιολόγηση βασίζεται στη σύσταση δημοσιονομικής πολιτικής που ενέκρινε το Συμβούλιο στις 20 Ιουλίου 2020 και λαμβάνει υπόψη την ενεργοποίηση της γενικής ρήτρας διαφυγής του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης.

"Όπως αναφέρεται στην Ετήσια Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης 2021, τα κράτη μέλη θα πρέπει να συνεχίσουν να παρέχουν στοχοθετημένη και προσωρινή δημοσιονομική στήριξη το 2021 για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της πανδημίας, τη διατήρηση της οικονομίας και την υποστήριξη της ανάκαμψης. Όταν το επιτρέπουν, οι δημοσιονομικές πολιτικές πρέπει να στοχεύουν στην επίτευξη συνετών μεσοπρόθεσμων δημοσιονομικών θέσεων και στη διασφάλιση της διατηρησιμότητας του χρέους, ενισχύοντας παράλληλα τις επενδύσεις", συνιστά η Κομισιόν.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X