ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μετρούν τα likes για βελτίωση του τουρισμού

Τις επόμενες μέρες θα είναι έτοιμα τα πρώτα δεδομένα της πλατφόρμας Online Reputation Management

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Μετά από περίπου ένα χρόνο προετοιμασίας, το εγχείρημα του Υφυπουργείου Τουρισμού για εφαρμογή της πλατφόρμας διαχείρισης φήμης - Online Reputation Management- των τουριστικών επιχειρήσεων, ξενοδοχείων, εστιατορίων, theme parks, είναι πλέον έτοιμο. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Τουρισμού Σάββα Περδίο, η πλατφόρμα έχει ήδη στηθεί και έχουν συλλεγεί τα δεδομένα, τα οποία αξιολογούνται εσωτερικά.

Αρχές του τρέχοντος μήνα θα είναι έτοιμες οι πρώτες αξιολογήσεις τουριστικών επιχειρήσεων, οι οποίες θα αξιολογηθούν και θα αποσταλούν στο Υφυπουργείο, το οποίο με τη σειρά του θα ενημερώσει σχετικά τους δήμους, συνδέσμους ξενοδόχων, τις εταιρείες τουριστικής ανάπτυξης κ.ο.κ.

Στόχος είναι η κατανόηση και η αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη, χρησιμοποιώντας κριτικές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κατ’ επέκταση η συνολική αναβάθμιση του καλού ονόματος της Κύπρου και των τουριστικών επιχειρήσεων διεθνώς. Το project έχει αναλάβει η εταιρεία Reputize ltd, με συνολική προσφορά €164.000 συν ΦΠΑ για 39 μήνες (συν δύο χρόνια). Εκτιμάται ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια βελτίωσης τουριστικών υποδομών και υπηρεσιών και θα καταστήσει την χώρα τουριστικά, πιο ανταγωνιστική, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο. Την ίδια ώρα ίσως πρόκειται για το μοναδικό εργαλείο που θα δημιουργεί σε πραγματικό χρόνο, βάση δεδομένων για το προφίλ των τουριστών στην Κύπρο.

Το μεγάλο ατού

Αυτό είναι και το ισχυρό πλεονέκτημα της πλατφόρμας: ότι η ενημέρωση για το πώς αξιολογείται μια επιχείρηση, θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο με ελάχιστη χρονική απόκλιση. Αυτή η δυνατότητα δεν υπήρχε αφού τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν αξιοποιούνταν επαρκώς τα σχόλια σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τουριστικές πλατφόρμες. Εδώ είναι και το κλειδί.

«Θα μπορούμε να ξέρουμε ποια είναι τα καλά και τα αρνητικά κάθε επαρχίας, πού χρειάζεται βελτίωση και θα έχουμε επίσης πολλές πληροφορίες για τον τύπο των πελατών, τα ενδιαφέροντά τους, τις δραστηριότητές τους», σχολιάζει σχετικά ο Σάββας Περδίος. Στην περίπτωση που μία επιχείρηση συγκεντρώνει κατ’ εξακολούθηση κακές κριτικές, τότε θα επικοινωνεί μαζί του λειτουργός του Υφυπουργείου και θα την ενημερώνει σχετικά. «Ο σκοπός δεν είναι το name and shame ούτε να οδηγούνται σε λουκέτο τέτοιες επιχειρήσεις, αλλά να βοηθιούνται για να βελτιώνουν τους εαυτούς τους», επισημαίνει ο Υφυπουργός.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα

Η πλατφόρμα θα αντλεί σημαντικά στοιχεία που θα αφορούν τον βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών σε κάθε τομέα ξεχωριστά, όπως είναι η καθαριότητα, η εξυπηρέτηση, οι εγκαταστάσεις, οι υποδομές, οι παραλίες, η διασκέδαση, η ανταγωνιστικότητα του προορισμού. Η διαδικασία λειτουργίας της θα είναι η εξής: για παράδειγμα ένας τουρίστας/περιηγητής ανεβάζει δημοσίως τα σχόλιά του και την αξιολόγησή του για ένα εστιατόριο/ξενοδοχείο στο διαδίκτυο, είτε δηλαδή στο Facebook, είτε στο Instagram, το Printerest, το Tripadvison, το Google, το booking.com κ.ο.κ. Ακολούθως, η πλατφόρμα συγκεντρώνει όλα αυτά τα σχόλια και δίνει τον μέσο όρο της αξιολόγησης στο Υφυπουργείο.

Με αυτόν τον τρόπο, θα καταγράφεται αν για παράδειγμα ο μέσος όρος ικανοποίησης για κάποια επιχείρηση έχει μειωθεί.

Όπως εξηγεί ο Υφυπουργός, σε τέτοια περίπτωση θα γίνονται οι απαραίτητες συστάσεις στην επιχείρηση ώστε να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις. Το Υφυπουργείο θα αναλύει τα αποτελέσματα της πλατφόρμας ανά τρίμηνο. Θα γίνεται εντοπισμός προβλημάτων και θα παρέχεται η δυνατότητα για βελτίωση συγκεκριμένων επιχειρήσεων. Οι επιχειρηματίες θα ενημερώνονται γραπτώς για σημαντικά στοιχεία που έχουν συλλεχθεί από την πλατφόρμα. Σε περιπτώσεις που προκύπτει βαθμολογία χαμηλότερη του ορίου που έχει καθοριστεί, το Υφυπουργείο θα προβαίνει σε συστάσεις για βελτιωτικές ενέργειες. Επιπλέον όπου κρίνεται απαραίτητο θα διενεργούνται επιτόπιοι έλεγχοι από λειτουργούς επιθεώρησης του Υφυπουργείου.

Όσον αφορά τις επιχειρήσεις με τις υψηλότερες βαθμολογίες, θα βραβεύονται στο πλαίσιο ετήσιας τελετής βράβευσης.

Οι επιχειρήσεις που έχουν εξασφαλίσει άνω του ελαχίστου ορίου βαθμολογίας θα αναρτώνται στην επίσημη ιστοσελίδα του Υφυπουργείου. Ανά τακτά χρονιά διαστήματα θα δημοσιεύονται οι αναλύσεις για ενημέρωση της τουριστικής βιομηχανίας και του κοινού, αναφορικά με το επίπεδο του βαθμού ικανοποίησης των περιηγητών στην Κύπρο.

Έντυπη Έκδοση 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση