ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μπήκε το νερό στο αυλάκι για την νέα Τσερίου

Ξεπεράστηκαν τα εμπόδια του Δήμου Στροβόλου, αποχαρακτηρίζεται από δρόμος πρωταρχικής σημασίας

Της Μαρίας Ηρακλέους

Πριν από ένα χρόνο ο δήμος Στροβόλου παρουσίαζε τα πλάνα του για την λεωφόρο Τσερίου, και τη μελέτη την οποία εκπόνησε η Markides Associates. Ο σχεδιασμός αγκαλιάστηκε από όσους παρευρέθηκαν στην πανδημοτική συγκέντρωση και από το δημοτικό συμβούλιο που τάχθηκε ομόφωνα υπέρ. Στους δώδεκα μήνες που ακολούθησαν ωστόσο οι φιλοδοξίες του δήμου έμειναν στο συρτάρι αφού από την μια υπήρχαν διαφωνίες από το Τμήμα Δημοσίων Έργων και από την άλλη έπρεπε να ξεπεραστεί το βασικό εμπόδιο του χαρακτηρισμού της λεωφόρου ως δρόμος πρωταρχικής σημασίας (δρόμος ο οποίος εξυπηρετεί σημαντικό όγκο κυκλοφορίας). Τα δεδομένα ωστόσο άλλαξαν στην τελευταία συνάντηση μεταξύ Υπουργείου Εσωτερικών, Πολεοδομίας και δημάρχου Στροβόλου Ανδρέα Παπαχαραλάμπους που πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιουλίου. Στο πλαίσιο της συνάντησης ο Υπουργός Εσωτερικών Νίκος Νουρής, φαίνεται να άναψε το πράσινο φως για τον αποχαρακτηρισμό της Τσερίου, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για να προχωρήσει η ανάπλαση της. Τις επόμενες εβδομάδες το θέμα θα συζητηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο, και ακολούθως με την έγκριση της πρότασης θα προχωρήσει ο σχεδιασμός. Η σημερινή κατάσταση της Τσερίου αποτελεί συχνά αντικείμενο συζήτησης για τους κατοίκους της περιοχής, ενώ έχουν γίνει προσπάθειες ανάπλασης της και από το Τμήμα Δημοσίων Έργων. Η πρόταση του τμήματος Δημοσίων Έργων, ήταν η δημιουργία δρόμου με κεντρική νησίδα, και η κατασκευή δύο λωρίδων από Τσέρι προς Στρόβολο και μίας λωρίδας από Στρόβολο προς Τσέρι. Αυτός ο σχεδιασμός απορρίφθηκε το 2017 τόσο από το προηγούμενο όσο και από το νυν δημοτικό συμβούλιο καθώς θεωρήθηκε ότι δεν ήταν δρόμος φιλικός για την επιχειρηματικότητα και τους δημότες, και θα κατέληγε να γίνει Λεωφόρος Στροβόλου. Τον Σεπτέμβριο του 2017 έγινε σύσκεψη στο προεδρικό και ο επανασχεδιασμός του δρόμου ανατέθηκε στον δήμο Στροβόλου. Ο δήμος ανέθεσε μετά από προσφορές, το πρότζεκτ στο γραφείο Markides Associates.

Εντός του 2021

Με την έγκριση του από το Υπουργικό, ο στόχος του Δημοτικού Συμβουλίου είναι εντός του 2021 να έχουν ολοκληρώσει την φάση των προσφορών και να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης. Ο προϋπολογισμός της οποίας ανέρχεται γύρω στα 8 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 4/5 θα καταβάλει το κράτος και το υπόλοιπο ο δήμος Στροβόλου.

Το νέο προφίλ της λεωφόρου

Ο νέος σχεδιασμός της λεωφόρου Τσερίου στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων της περιοχής. Εκτιμάται επίσης ότι θα συμβάλει στην τόνωση της επιχειρηματικότητας και θα μειώσει την οπτική ρύπανση η οποία υπάρχει σήμερα στη λεωφόρο. Με τον δεντροφυτευμένο δρόμο, τους ρυθμισμένους χώρους στάθμευσης, τα εμπορικά καταστήματα, τις καφετέριες και τους χώρους εστίασης, θα μπορεί να αποτελέσει πλέον μια επιλογή εξόδου για τους κατοίκους της περιοχής. Στόχος των μελετητών και του δήμου είναι να ενισχύσει τις τοπικές επιχειρήσεις και δημιουργώντας μια μικρή αγορά, να καταφέρει να προσελκύσει πελάτες των κλειστών εμπορικών κέντρων της πρωτεύουσας. Συγκεκριμένα προνοείται η κατασκευή πλατιών πεζοδρομίων, 280 χώρων στάθμευσης, δύο λωρίδων κυκλοφορίας πλάτους έξι μέτρων, είκοσι διαβάσεων για πεζούς και διευκολύνσεις για άτομα με κινητικά προβλήματα. Παράλληλα προνοείται η δεντροφύτευση και στις δύο πλευρές του δρόμου καθώς και η δημιουργία μικρών χώρων συναθροίσεων.

«Δεν γλυτώνουμε την κίνηση»

Ένας λόγος για τον οποίο διαφωνούσαν με το νέο σχεδιασμό της Τσερίου το Τμήμα Δημοσίων Έργων, είναι ο όγκος των οχημάτων που εξυπηρετεί καθημερινά ο συγκεκριμένος δρόμος. Υπολογίζεται ότι αυτός ανέρχεται, γύρω στις 17 χιλιάδες οχήματα. Με τις χαμηλές ταχύτητες που προνοούνται στη βάσει του νέου σχεδιασμού, αλλά και τις δύο λωρίδες αντί για τρεις, είναι παραδεκτό ότι η αυξημένη τροχαία κίνηση δεν θα αποσυμφορηθει, ιδιαίτερα δε μετά και την ολοκλήρωση της α φάσης του περιμετρικού Λευκωσίας όπου αναμένεται μικρή αύξηση των οχημάτων που θα διοχετεύονται στην περιοχή. Πάντως ο δήμαρχος Στροβόλου χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της Στροβόλου, και την αυξημένη τροχαία κίνηση που την χαρακτηρίζει, επιμένει στη διαφορετική προσέγγιση για την Τσερίου. «Το πρόβλημα με την τροχαία κίνηση είναι παντού. Δεν θα θυσιάσουμε όμως την Τσερίου και την εμπορικότητα της αλλά θέλουμε να την ενισχύσουμε και ταυτόχρονα να αναβαθμίσουμε την εικόνα της. Θεωρούμε ότι η περίπτωση της Τσερίου θα είναι τομή για τα κυκλοφοριακά της Κύπρου», καταλήγει.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Σχόλια αναγνωστών

#PoliticsBlog Η πόρτα του φρενοκομείου και η ορθάνοιχτη πόρτα του ΔΗΚΟ

«Η Ελλάδα έχει τα στρατιωτικά μέσα να αντιπαρατεθεί με την Τουρκία. Εμείς; Η μήπως θα στείλουν οι Γάλλοι ...»
Leon  |  11:16

#PoliticsBlog Η πόρτα του φρενοκομείου και η ορθάνοιχτη πόρτα του ΔΗΚΟ

«Η Ελλάδα έχει τα στρατιωτικά μέσα να αντιπαρατεθεί με την Τουρκία. Εμείς; Η μήπως θα στείλουν οι Γάλλοι ...»
Leon  |  11:15

#PoliticsBlog Γιατί τα άλλαξε ο Άντρος για τον γενικό ελεγκτή;

«Όπως ήδη ελέχθη, αυτή η ιστορία είναι και το Βαρερλώ του Άντρου Κυπριανού και του κόμματος του βεβαίως! ...»
ΑΚΑ  |  21:01

#PoliticsBlog Γιατί τα άλλαξε ο Άντρος για τον γενικό ελεγκτή;

«Προφανώς ο Τσσκ Νόρις τον απείλησε ότι θα βγάλει στην φόρα τα δάνεια του Ακελ στα συνεργατικά....»
Αρμαγεδών  |  11:34

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση