ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

ΥΠΟΙΚ: Η οδύσσεια της μεταρρύθμισης του δημοσίου να φτάσει στο τέλος της

Η πρώτη συζήτηση νομοσχεδίων για τη Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας έγινε το 2015, ανέφερε ο Υπουργός στη Βουλή

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

"Έξι χρόνια μετά ευελπιστώ ότι η οδύσσεια της Μεταρρύθμισης της Δημόσιας Υπηρεσίας θα φτάσει στο τέλος της και προσδοκώ ότι θα εξασφαλιστεί η απαιτούμενη πλειοψηφία", ανάφερε ο Υπουργός Οικονομικών Κωνσταντίνος Πετρίδης μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών, με θέμα τη Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας. Ο Υπουργός Οικονομικών κ. Κωνσταντίνος Πετρίδης παρέστη σήμερα στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών, με θέμα τη Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας.

Σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίας, ο Υπουργός ανέφερε: «Η πρώτη συζήτηση νομοσχεδίων για τη Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας έγινε το 2015. Έξι χρόνια μετά ευελπιστώ ότι μετά από μια πολύ καλή συνεδρία της Βουλής, αυτή η οδύσσεια θα φτάσει στο τέλος της και προσδοκώ ότι θα εξασφαλιστεί η απαιτούμενη πλειοψηφία. Είναι ένας πολύ σημαντικός πυλώνας της εύρυθμης λειτουργίας της δημόσιας υπηρεσίας. Αφορά τις προαγωγές, τις προσλήψεις, το σύστημα αξιολόγησης. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουμε μ’ ένα απολύτως ισοπεδωτικό σύστημα αξιολόγησης, μέσω του οποίου όλοι είναι «εξαίρετοι».

Δεν είναι δυνατόν οι προαγωγές να συνεχίσουν να γίνονται μόνο με το κριτήριο της ημερομηνίας γέννησης ή το μέσο. Χρειάζονται αντικειμενικά κριτήρια. Αυτά είναι που προνοούν τα νομοσχέδια. Θα γίνεται αντικειμενική μοριοδότηση μέσω εξετάσεων, μέσω της πείρας που έχει κάποιος και των επιπρόσθετων προσόντων, με αποτέλεσμα να αυξηθεί και η παραγωγικότητα της δημόσιας υπηρεσίας και να παταχθούν φαινόμενα ρουσφετιού και διαφθοράς. Δεν φτάνει μόνο να μιλάμε για τη διαφθορά. Αυτό είναι ένα νομοσχέδιο απόλυτα συναφές με την πάταξη της διαφθοράς. Άρα θεωρώ ότι αυτός ο πυλώνας είναι πάρα πολύ σημαντικός. Από εκεί και πέρα θέλω να ξεκαθαρίσω ότι αυτά τα νομοσχέδια, τα οποία έχουμε ενώπιόν μας, αφορούν στη διαχείριση των ανθρώπινων πόρων της δημόσιας υπηρεσίας.

Από εκεί και πέρα υπάρχει μια μεγάλη αλλαγή, η οποία έρχεται στη δημόσια υπηρεσία μέσω της ψηφιοποίησης. Πριν κάποια χρόνια δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου ψηφιοποιημένες υπηρεσίες. Αυτή τη στιγμή είναι τριψήφιος ο αριθμός των ψηφιοποιημένων υπηρεσιών. Τα ΚΕΠ, τα οποία είναι κοντά στον πολίτη, έχουν ενδυναμωθεί και προσφέρουν περισσότερες υπηρεσίες. Το Κτηματολόγιο έχει ένα από τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα μέσω των οποίων διεξάγονται και εργασίες από τον κόσμο. Επίσης, παραδίδεται το σύστημα της Πολεοδομίας. Έχουμε ιδρύσει Υφυπουργεία και όλοι βλέπουμε τώρα πόσο σημαντικό είναι να έχεις ένα Υφυπουργείο ψηφιακού μετασχηματισμού ή ένα Υφυπουργείο Τουρισμού. Γίνονται αλλαγές ηλεκτρονικές στο Γενικό Λογιστήριο, στο Τμήμα Φορολογίας.

Επομένως, η μεταρρύθμιση είναι μια πολυμέτωπη προσπάθεια, η οποία θα γίνεται συνεχώς, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό να διορθωθεί αυτός ο πυλώνας που αφορά στο πώς διαχειριζόμαστε τους υπαλλήλους μας, να μην αδικούνται οι άξιοι, να μπορούν να προαχθούν οι άξιοι, να δίνουμε κίνητρα ανέλιξης στους δημόσιους υπαλλήλους, οι οποίοι προσπαθούν, οι οποίοι μοχθούν, οι οποίοι έχουν τις ικανότητες και να μην έχουν αντικίνητρα στο να δουλέψουν, γιατί μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες προάγονται ενδεχομένως άλλοι. Είναι κάτι που μεσοπρόθεσμα σίγουρα το όφελος θα είναι στον ίδιο τον πολίτη. Η δημόσια υπηρεσία είναι ο μεγαλύτερος οργανισμός της Κύπρου, του οποίου οι δραστηριότητες έχουν να κάνουν με την καθημερινότητά μας, άρα όσο πιο εύρυθμη, αποτελεσματική και παραγωγική είναι τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το όφελος στους πολίτες», κατέληξε ο Υπουργός.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΥΠΟΙΚ  |  Φόρος  |  Βουλή  | 
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση