ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Στον πάγο έμειναν οι εξαγωγές χαλλουμιού

Έξι χιλιάδες τόνοι του προϊόντος παραμένουν στα ψυγεία λόγω της προβληματικής κατάστασης στις εξαγωγές

Της Μαρίας Ηρακλέους

Brexit, κορωνοϊός και καιρικές συνθήκες στην Ευρώπη επηρεάζουν την ζήτηση και τις κυπριακές εξαγωγές χαλλουμιού. Την κατάσταση επιβαρύνει φυσικά η εικόνα στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η αύξηση των πρώτων υλών. Ως αποτέλεσμα των πιο πάνω, αυτή την στιγμή υπάρχουν στα ψυγεία των τυροκόμων περί τους έξι χιλιάδες τόνους χαλλούμι τα οποία δεν μπορούν να διατεθούν στην αγορά.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τυροκόμων Γιώργος Πέτρου στην «Κ», «Πέρσι τέτοια περίοδο τα ψυγεία ήταν άδεια και ξεκινούσαμε τώρα να δημιουργούμε στοκ για την επόμενη χρονιά. Φέτος δυστυχώς είμαστε ήδη γεμάτοι». Ο κ. Πέτρου επισήμανε ότι το κράτος θα πρέπει να εξεύρει τρόπους αποσυμφόρησης των προϊόντων, και νέων αγορών εξαγωγής ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει ξανά η παραγωγή. Οι συνέπειες σε αντίθετη περίπτωση θα είναι αλυσιδωτές: Οι τυροκόμοι δεν θα μπορούν να παράγουν, τόνοι γάλακτος δεν θα μπορούν να διατεθούν με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Η παραγωγή συνεχίζει σε μειωμένους ρυθμούς ώστε να διατηρηθεί το προσωπικό και οι συμφωνίες με τους κτηνοτρόφους. Προσπαθούμε με νύχια και με δόντια να κρατήσουμε το γάλα για να μεν χυθεί. Συνεχίζουμε να παράγουμε, προσπαθούμε να πιέσουμε τους κτηνοτρόφους να μειώσουν την παραγωγή του γάλακτος, ώστε να μπορέσει να αποσυμφορηθεί η κατάσταση. Ασκείται μεγάλη πίεση στους αγελαδροτρόφους και λόγω της κατάστασης, αυτή την περίοδο έχει αυξηθεί η εξαγωγή αγελάδων.

«Χαλλούμι» Βουλγαρίας στην αγορά

Σύμφωνα με τον κ. Πέτρου, η κυπριακή αγορά δεν μπορεί να απορροφήσει σημαντικό ποσοστό αυτού του αποθέματος. Πέραν τούτου όμως, όπως ανέφερε, αυτή την περίοδο παρατηρείται πιο έντονη η χρήση «χαλλουμιού» που παράγεται από χώρες όπως η Ρουμανία, η Πολωνία και η Βουλγαρία. Η πλειοψηφία του κέτερινγκ όπως αναφέρει, χρησιμοποιεί χαλούμι το οποίο πωλείται φέρει την ονομασία greek cheese από ξένες αγορές λόγω χαμηλότερης τιμής προϊόντος. Ανάλογη εικόνα παρατηρείτο και πριν την κατοχύρωση του προϊόντος, απλώς πλέον διαφέρει η ονομασία με την οποία το προωθούν στην αγορά.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση