ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Θωρακίζονται περαιτέρω οι καταναλωτές απέναντι στις παραπλανητικές διαφημίσεις

Πώς θα γίνεται πλέον ο χειρισμός των παραπόνων

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ένα ακόμη βήμα προς την καλύτερη θωράκιση των καταναλωτών και την καταπολέμηση των παραπλανητικών διαφημίσεων έκανε το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, αναγνωρίζοντάς τον Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ) ως κατάλληλο μηχανισμό χειρισμού παραπόνων που αφορούν παραπλανητικές και συγκριτικές διαφημίσεις.

Συγκεκριμένα, με την εξέλιξη αυτή, όταν η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή λαμβάνει κάποιο παράπονο για παραπλανητική διαφήμιση εμπορευόμενου προς εμπορευόμενο ή αθέμιτα συγκριτική διαφήμιση εμπορευόμενου προς εμπορευόμενο και/ή καταναλωτές, δύναται να ζητήσει από τον παραπονούμενο να προσφύγει στον ΦΕΔ για εξέταση του παραπόνου του. Η απόφαση του Φορέα θα κοινοποιείται στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, η οποία είτε θα την υιοθετεί, είτε θα προβαίνει σε περεταίρω διερεύνηση εάν χρειάζεται πριν λάβει την τελική της απόφαση για το παράπονο του καταναλωτή.

Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή (18/11), η Υπουργός Ενέργειας κα Νατάσα Πηλείδου ανέφερε ότι πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία έρχεται να καλύψει την ανάγκη ύπαρξης μηχανισμού για χειρισμό των συγκεκριμένων παραπόνων. «Τέτοιες συνεργασίες θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς αποτελούν άλλο ένα εργαλείο στην προσπάθεια που γίνεται για προώθηση, ενδυνάμωση και διατήρηση του υγειούς ανταγωνισμού και της προστασίας των καταναλωτών. Ο ΦΕΔ έχει τεράστια τεχνογνωσία του θέματος και θα μπορέσει να βοηθήσει στην ταχύτερη διερεύνηση των παραπόνων», εξήγησε.

Διευκρίνισε μάλιστα ότι οι διαδικασίες οι οποίες έχουν προσδιοριστεί είναι απόλυτα διαφανής και θεωρούνται διαδικασίες οι οποίες ακολουθούν όλες τις βέλτιστες πρακτικές και συμμορφώνονται με τις Αρχές της καλής πίστης . «Μέσα από τις εργασίες που έχει κάνει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή τα τελευταία χρόνια το πλαίσιο παρακολούθησης του ανταγωνισμού και των τιμών των προϊόντων έχει ενδυναμωθεί σημαντικά ενώ παράλληλα έχουν ενδυναμωθεί και τα εργαλεία που έχουν ενώπιον τους οι καταναλωτές προκειμένου να προστατεύσουν τον εαυτό τους από τις πιθανές αθέμιτες πρακτικές», πρόσθεσε.

Από την πλευρά της, η Πρόεδρος του ΦΕΔ, κα Σωτηρούλα Σωτηρίου ανέφερε ότι ο Φορέας είναι ο καταλληλότερος μηχανισμός για την εξέταση των εν λόγω παραπόνων αφού προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες για μια εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και προστατεύει τους καταναλωτές. Πρόσθεσε ότι ήδη στα 10 χρόνια λειτουργίας του ο ΦΕΔ έχει χειριστεί πάνω από 180 υποθέσεις και στην ιστοσελίδα του βρίσκονται δημοσιευμένες πάνω από 80 αποφάσεις. Είπε επίσης ότι η απρόσκοπτη εφαρμογή όσων προβλέπει το Μέρος ΙΙΙ του περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμου του 2021 θωρακίζει όλες εκείνες τις πλευρές που επιθυμούν μια υγιή ανταγωνιστική αγορά με δίκαιους όρους.

Τονίζεται ότι η εξέταση των παραπόνων είναι δωρεάν. 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση