ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Χάρης: Τις Κυπριακές Αερογραμμές τις χρεοκόπησαν άλλοι

Κληθείς να σχολιάσει αναφορές κομμάτων της αντιπολίτευσης για τις σημερινές αυξημένες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Τις Κυπριακές Αερογραμμές (ΚΑ) τις κακοδιαχειρίστηκαν και τις χρεοκόπησαν άλλοι αφού δαπάνησαν δεκάδες εκατομμύρια από το υστέρημα του φορολογούμενου πολίτη, δήλωσε ο ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, κληθείς να σχολιάσει αναφορές κομμάτων της αντιπολίτευσης για τις σημερινές αυξημένες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών από την σημερινή Κυβέρνηση.

Ταυτόχρονα ο Υπουργός Οικονομικών έδωσε στη δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία και γραφικές παραστάσεις για την διακύμανση των τιμών των αεροπορικών ναύλων τόσο πριν όσο και μετά την κατάρρευση και το κλείσιμο των ΚΑ για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις, όπως είπε, «και να μην έχουμε τόσο κοντή μνήμη και να έχουμε ξεχάσει το κόστος λειτουργίας των ΚΑ το οποίο φορτωνόταν ο Κύπριος φορολογούμενος».

Συγκεκριμένα, κληθείς, ύστερα από συνάντηση με τον Πρώτο Εκτελεστικό Διευθυντή Ομίλου CNP Cyprus Τάκη Φειδία, να σχολιάσει τις αναφορές κομμάτων της αντιπολίτευσης για τις σημερινές αυξημένες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών από την σημερινή Κυβέρνηση, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι «τις ΚΑ τις κακοδιαχειρίστηκαν και τις χρεοκόπησαν αφού δαπάνησαν δεκάδες εκατομμύρια από το υστέρημα του φορολογούμενου πολίτη, άλλοι, οδηγώντας στην αναπόφευκτη κατάληξη με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έκρινε ότι όλες αυτές οι ενισχύσεις που έδιναν οι κυβερνήσεις τα προηγούμενα χρόνια ήταν παράνομες».

Χωρίς αμφιβολία και τώρα επαναλαμβάνω πως η απάντηση δεν είναι τα κρατικά μονοπώλια σε τέτοιους ανταγωνιστικούς τομείς, υπογράμμισε.

Ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι η απάντηση είναι να δουλέψουν οι δυνάμεις της αγοράς, προσθέτοντας πως γι΄ αυτό υπάρχουν θεσμοί όπως είναι η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού (ΕΠΑ) που καλείται να ελέγξει και να επιβεβαιώσει αν πράγματι λειτουργούν οι κανόνες της αγοράς. Αυτή θα ήταν η δική μου απάντηση, κατέληξε.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών στην οποία περιλαμβάνονται στοιχεία και γραφικές παραστάσεις, από τον Ιανουάριο του 2015, περίοδο κατά την οποία η εταιρεία Cyprus Airways σταμάτησε τις εργασίες της, ο Δείκτης Αεροπορικών Μεταφορών Επιβατών (ΔΑΜΕ) παρουσίασε σημαντική μείωση και από το 2016, χρονιά κατά την οποία εμφανιστήκαν στην αγορά οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, ο Δείκτης παραμένει σταθερός.

Αναλύοντας όμως τον Δείκτη σε επιμέρους προορισμούς διαπιστώνεται ότι, υπάρχουν σημαντικές μεταβολές ανάλογα με τον κάθε προορισμό.

Συγκεκριμένα, το κόστος των εισιτηρίων προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πέραν της αναμενόμενης εποχικότητας, παρουσιάζει σημαντική αύξηση τον Ιούνιο του 2019.

Αντίθετα, πτωτική πορεία, ακολουθούν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων προς το Λονδίνο και Μάντσεστερ (Γράφημα 1).

Συγκρίνοντας με τον αντίστοιχο δείκτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την περίοδο Δεκέμβριος 2016 - Μάιο 2019, παρατηρείται ότι η χρονοσειρά ακολουθεί την ίδια τάση αλλά σε πιο χαμηλό επίπεδο τιμών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X