ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πηλείδου στην «Κ»: Η ρευστότητα στη ναυτιλία γίνεται βραχνάς

Οι προκλήσεις, οι στόχοι για το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Ενέργειας και τι αφήνει πίσω της στο Υφυπουργείο

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Κλείσαμε τη συνέντευξη με την υφυπουργό Νατάσα Πηλείδου έχοντας ως αντικείμενο συζήτησης τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τα κατάλοιπα που της άφησε ο κορωνοϊός. Λίγες ώρες αργότερα ακολούθησε ο μίνι ανασχηματισμός, με την απερχόμενη πια υφυπουργό να καλείται να αναλάβει πλέον ένα πιο δύσκολο και απαιτητικό χαρτοφυλάκιο, αυτό της Ενέργειας, του Εμπορίου και της Βιομηχανίας. Στη βάση αυτών των νέων δεδομένων έγινε και η συζήτησή μας. Στόχος της νέας υπουργού Ενέργειας Εμπορίου και Βιομηχανίας είναι να αντιμετωπίσει και τους τρεις τομείς με τη δέουσα σημασία, όπως η ίδια αναφέρει. Πάντως, το πρώτο στοίχημα της συμμετοχής της στο κυβερνητικό σχήμα, φαίνεται να έχει κερδηθεί, με τη ναυτιλία να σημειώνει από τον Μάρτη του 2018 μεγάλη πρόοδο. Η κα Πηλείδου αφήνει, ωστόσο, το Υφυπουργείο σε μια κρίσιμη στιγμή, εν μέσω των επιπτώσεων του κορωνοϊού. Ο τομέας στέκεται ακόμα στα πόδια του, αλλά τα δυσκολότερα θα έρθουν, σε περίπτωση νέου κύματος πανδημίας, εκτιμά.

–Η πανδημία έχει προκαλέσει χάος στις αερομεταφορές. Έχει συμβεί το ίδιο και με τη ναυτιλιακή βιομηχανία;

–Η ναυτιλιακή βιομηχανία σε σχέση με τις αερομεταφορές είναι «πιο τυχερή», διότι αποτελεί την ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου, το οποίο δεν μπορεί να σταματήσει. Επομένως παρά τις χίλιες δυσκολίες και τις πτώσεις στις τιμές και στα ναύλα, δεν σταμάτησαν πλήρως τις δραστηριότητές τους. Μόνο οι εταιρείες επιβατηγών και κρουαζιερόπλοιων επηρεάστηκαν σε τέτοιο βαθμό, όπου έπρεπε να καθηλωθούν. Και είναι αυτές οι εταιρείες που δέχτηκαν πολύ σοβαρό πλήγμα και είχαν απολύσεις. Ευτυχώς, αυτό δεν συνέβη στην Κύπρο, διότι δεν έχουμε μεγάλα γραφεία τέτοιων εταιρειών. Αρνητικά επηρεάστηκαν και οι άλλοι τομείς όπως τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου στα οποία σημειώθηκε πτώση μέχρι και 60% στα ναύλα. Αυτό σημαίνει ότι ευρύτερα θα έχουν μια πολύ σημαντική μείωση εσόδων. Από την άλλη τα πετρελαιοφόρα τάνκερ είχαν καλύτερες επιδόσεις όσο αφορά τα ναύλα λόγω του ότι το πετρέλαιο ήταν τόσο χαμηλό σε τιμή και δεν επηρεάστηκαν τόσο δυσμενώς, όμως οι πλείστες εταιρείες σε ένα βαθμό μικρό ή μεγάλο, επηρεάστηκαν αρνητικά.

Διαβάστε την συνέντευξη στην Μαρία Ηρακλέους στην έντυπη έκδοση της «Κ».

Γίνετε συνδρομητής της έντυπης έκδοσης στο κινητό σας, με μια εβδομάδα δωρεάν συνδρομή.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση