ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τι συμβολίζουν τα λογότυπα των υποψηφίων; (φωτογραφίες)

Η επιστήμη πίσω από την οπτικοποίηση των λογοτύπων που συνοδεύουν την προεκλογική καμπάνια

Στις εκλογικές αναμετρήσεις όπου το σκηνικό είναι ιδιαίτερα ρευστό, είναι λογικό να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση ακόμη και σε λεπτομέρειες. Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις όπως αναφέρει το ρητό, με τα λογότυπα των υποψηφίων για την προεδρία της δημοκρατίας να τίθενται στο μικροσκόπιο. Τι συμβολίζουν όμως τα λογότυπα των υποψηφίων; Πώς εμπνεύστηκαν τα επιτελεία το σήμα που θα συνοδεύει την προεκλογική εκστρατεία μέχρι και την ημέρα των εκλογών; Από το χρώμα μέχρι… την φορά και την βαρύτητα των σχεδίων.

Ανδρέας Μαυρογιάννης - Μονόχρωμο, καλλιτεχνικό και με διάφορες ερμηνείες

Εκκίνηση με το λογότυπο του Ανδρέα Μαυρογιάννη, αφού στην Καθημερινή μίλησε ο Campaign Manager Λεόντιος Φιλοθέου. Σε ότι αφορά το χρώμα μας ανέφερε αρχικά πως η ιδέα ήταν να αποφευχθούν τα παραδοσιακά χρώματα αλλά και αυτά που προκαταβάλουν ή έχουν έντονη σύνδεση με κομματικούς πυλώνες. Γι’αυτό και η στροφή έγινε σ’ένα χρώμα που μοιάζει περισσότερο με τιρκουάζ, κάτι μεταξύ μπλε και πράσινου με τον επικεφαλής της καμπάνιας να υπογραμμίζει πως το χρώμα θυμίζει Ακάμα. Καθόλου τυχαία η αναφορά αφού σύμφωνα με τον ίδιο, το λογότυπο έπρεπε να έχει ως επίκεντρο την Κύπρο ενώ έμφαση δόθηκε στο στοιχείο της κίνησης και της δυναμικής. Στόχος ήταν επίσης η αποφυγή ενός πολύχρωμου σχεδίου που θα κάλυπτε διάφορες πληθυσμιακές ομάδες ενώ πρόκειται για λογότυπο που ξεφεύγει από τα κλασσικά πλαίσια (τετράγωνα, τρίγωνα και γεωμετρικά σχήματα) με τον κύριο Φιλοθέου να το χαρακτηρίζει ως κάτι πιο ελεύθερο, καλλιτεχνικό. Καταληκτικά ο υπεύθυνος της καμπάνιας του Ανδρέα Μαυρογιάννη δήλωσε στην «Κ» πως η τελική επιλογή του λογοτύπου ανήκει στον υποψήφιο για την προεδρία της Δημοκρατίας ενώ οπτικά παρέχει τη δυνατότητα στον πολίτη να το «μεταφράσει» όπως θέλει αφού παρά το γεγονός πως σχεδιάστηκε με τη λογική απεικόνισης ενός πουλιού, εντόπισε πως άλλοι το βλέπουν σαν χάρτη της Κύπρου, άλλοι σαν φύλλα που πέφτουν από δέντρο ενώ του έχει αναφερθεί ότι μοιάζει με χαμόγελο ή χέρι.

Αβέρωφ Νεοφύτου - Αρχικά σε βαθύ μπλε, σταθερότητα και ασφάλεια

Για την καμπάνια του προέδρου του ΔΗΣΥ και υποψήφιου για την προεδρία της Δημοκρατίας Αβέρωφ Νεοφύτου μίλησε στην «Καθημερινή» ο βουλευτής του ΔΗΣΥ και εκπρόσωπος Τύπου, Δημήτρης Δημητρίου. Το λογότυπο συμβολίζει (αν) όπως είναι προφανές το αρχικά του ονόματος του Αβέρωφ Νεοφύτου με τον κύριο Δημητρίου ν’αναφέρει πως η γραμματοσειρά δείχνει την προοπτική προς τα εμπρός, ή καλύτερα προς τα επάνω γι’αυτό και είναι πιο καλλιγραφημένα. «Το γράμμα Α αν το προσέξετε λίγο καλύτερα, έχει μια βαρύτητα προς τα κάτω, σαν να πατά γερά στη γη. Θέλαμε με αυτό τον τρόπο να τονίσουμε την ασφάλεια, την σταθερότητα» πρόσθεσε. Σε ότι αφορά το χρώμα, η επιλογή για βαθύ μπλε ο κύριος Δημητρίου δήλωσε πως υποδεικνύει την καταγωγή και τον προορισμό μας. «Έχουμε ταυτότητα και την δείχνουμε» πρόσθεσε ενώ ερωτηθείς για τη σημασία ή το αντίκτυπο που μπορεί να έχει ένα λογότυπο στη συνείδηση των ψηφοφόρων ανέφερε πως μπορεί τα ατομικά στοιχεία εάν τα δούμε ξεχωριστά μπορεί να μην έχουν τόσο μεγάλη σημασία όμως συνολικά και στην ολότητα τους μπορούν να επηρεάσουν χαρακτηρίζοντας την λογοτύπηση ως μια τεχνική που κρύβει πίσω της μεγάλη φιλοσοφία και επιστήμη.

Νίκος Χριστοδουλίδης - Ενωτικό, με διαφορετικούς χρωματισμούς κάθε φορά και... ΔΥΝΑΜΗ

Από πλευράς του ανεξάρτητου υποψηφίου Νίκου Χριστοδουλίδη στην «Κ» μίλησε η Μαρίνα Ευαγγέλου. Το γράμμα Χ από το επίθετο του Νίκου Χριστοδουλίδη είναι το λογότυπο της καμπάνιας με την κυρία Ευαγγέλου να επεξηγεί πως όπως φαίνεται στα διάφορα προεκλογικά σποτ το γράμμα σχηματίζεται από δύο αγκύλες, που βλέπουν σε διαφορετικές κατευθύνσεις και έρχονται να ενωθούν. Πρόκειται για δύο δυνάμεις, που προέρχονται από αντίθετες κατευθύνσεις θέλοντας με αυτό τον τρόπο να τονίσει το συνενωτικό χαρακτήρα του Νίκου Χριστοδουλίδη. Εν συνεχεία η κυρία Ευαγγέλου ερωτηθείσα ως προς το γιατί παρουσιάζεται το λογότυπο κάθε φορά σε διαφορετικούς χρωματισμούς, ανέφερε πως συμβολίζει την πολυσυλλεκτικότητα της υποψηφιότητας αφού όπως φαίνεται και από τις δημοσκοπήσεις βρίσκει υποστηρικτές από όλο το φάσμα κομμάτων και ιδεολογιών. Για το σλόγκαν και την σταθερά που εντοπίζεται στη λέξη ΔΥΝΑΜΗ υπογράμμισε πως η λέξη πηγάζει μέσα από τον χαρακτήρα του υποψηφίου για την προεδρία, Νίκου Χριστοδουλίδη με κεντρικό σλόγκαν το ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ. Η σταθερά παραμένει και σε άλλα σλόγκαν που αφορούν την καμπάνια με την περιοδεία να συνοδεύεται από ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ, ενώ υπάρχουν επίσης το ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ και το ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΖΙ. Ερωτηθείσα για το κατά πόσο θεωρεί σημαντικό στην διαδικασία επιλογής των πολιτών για το που θα δώσουν την ψήφο τους, η ίδια ανέφερε πως «η επικοινωνία είναι σπουδή, η οποία διδάσκεται σε πανεπιστημιακές σχολές. Ασφαλώς τα μηνύματα μιας καμπάνιας σε σχέση με το σλόγκαν, οι λέξεις που επιλέγονται, τα χρώματα και πολλά άλλα έχουν τη σημασία τους και την επίδραση τους, ωστόσο αυτό που στο τέλος μετρά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι ο ίδιος ο υποψήφιος. Οι θέσεις, οι προτάσεις του, η προσωπικότητά του και ο τρόπος που επιλέγει να πολιτεύεται.»

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση

Η εμπλοκή του μητροπολίτη Ησαΐα, η αμηχανία των κομμάτων και ο περίεργος ρόλος του Χρίστου Χρίστου
Της Μαρίνας Οικονομίδου
 |  ΠΟΛΙΤΙΚΗ