ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ανοικτή επιστολή προς τον Πρόδρομο Προδρόμου

Η Κλαδική Καλλιτεχνών Θέατρου ΣΗΔΗΚΕΚ- ΠΕΟ σημειώνει πως υπάρχει πρόβλημα στη σύνθεση της επιτροπής

Newsroom K

Ανοικτή επιστολή προς τον υπουργό παιδείας, πολιτισμού, αθλητισμού και νεολαίας κ. Πρόδρομο Προδρόμου απέστειλε η το Δ.Σ. της Κλαδικής Καλλιτεχνών Θέατρου ΣΗΔΗΚΕΚ- ΠΕΟ, με την οποία τοποθετείται σχετικά το ζήτημα που προέκυψε με τη Συμβουλευτική Επιτροπή για τον Πολιτισμό, που διόρισε ο κ. υπουργός.

Μεταξύ άλλων στην επιστολή τους το Δ.Σ. της ΣΗΔΗΚΕΚ- ΠΕΟ σημειώνει πως παρατηρείται πρόβλημα ως προς τη σύνθεση της Επιτροπής, αφού είναι ελλιπής και προβληματική για συγκεκριμένους λόγους τους οποίους παραθέτουν.

Στην επιστολή τους τονίζουν ότι παραμένουν διάθεση του υπουργού για έναν ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο.

 

Η επιστολή

Έντιμε κύριε Υπουργέ,

    Με έκπληξη είδαμε δημοσιευμένη τη λίστα των μελών της Συμβουλευτικής Επιτροπής για τον Πολιτισμό, η οποία όπως ο ίδιος έχετε πει    σε τηλεοπτική σας συνέντευξη είναι προσωπική σας επιλογή και η εν λόγω επιτροπή έχει καθαρά συμβουλευτικό χαρακτήρα και άρα η        σημασία της δεν είναι καθοριστικής σημασίας και επιπλέον μπορεί ανά πάσα στιγμή να διαλυθεί.

     Σύμφωνα με τα πιο πάνω συμπεραίνουμε - και όχι αυθαίρετα- πως η επιτροπή αυτή έχει κυρίως διακοσμητικό χαρακτήρα, τη στιγμή που  ο ρόλος της θα μπορούσε να είναι καίριος και ουσιαστικά βοηθητικός ώστε να επιλυθούν ζητήματα άκρως σημαντικά και που εκκρεμούν      εδώ και δεκαετίες με πρώτο και κύριο το Νομοσχέδιο για την Κατοχύρωση της Ιδιότητας του Καλλιτέχνη. Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές πως δεν αμφισβητούμε το έργο και την προσφορά των μελών της Επιτροπής ωστόσο το πρόβλημα παρατηρείται κυρίως ως προς την σύνθεση της εν λόγω επιτροπής, η οποία κατά την άποψή μας είναι ελλιπής και προβληματική για τους εξής λόγους: α) δεν λήφθηκαν υπόψη ούτε στο ελάχιστο οι εισηγήσεις των Οργανωμένων Συνόλων και Φορέων που εσείς ο ίδιος ζητήσατε, β) το ποσοστό των πρακτικών και ενεργών καλλιτεχνών είναι συγκριτικά κατά πολύ μικρότερο από το ποσοστό των Ακαδημαϊκών τη στιγμή που εκκρεμούν διάφορα θέματα που απασχολούν τους πρακτικούς των Τεχνών και όχι τους Ακαδημαϊκούς, γ) παντελής απουσία μελών που να εκπροσωπούν τα πεδία της Μουσικής, του Χορού, των Εφαρμοσμένων και Γραφιστικών Τεχνών, δ) παραγκωνισμός της νέας γενιάς που εργάζεται και δημιουργεί στον τομέα του Πολιτισμού και που έχει πιο άμεση και ολοκληρωμένη εικόνα των προβλημάτων που υπάρχουν σε όλο το Φάσμα των Τεχνών. Δεν υπάρχει ούτε ένα μέλος στην εν λόγω Επιτροπή που να είναι κάτω των 50 ετών, ε) απουσία εξειδικευμένων νομικών συμβούλων στα θέματα του Πολιτισμού, στ) η πολυσυζητημένη και εκκωφαντική απουσία των γυναικών σε ένα Ευρωπαϊκό Κράτος στο οποίο η ισότιμη συμμετοχή των γυναικών σε Επιτροπές και Κέντρα Λήψης Αποφάσεων είναι επιβεβλημένη, ζ) απουσία συμμετοχής της πλειοψηφίας των ιδεολογικών στρωμάτων που οδηγεί στην έλλειψη πολυφωνίας.

    Εάν λοιπόν τα μέλη της συμβουλευτικής επιτροπής είναι προσωπική σας επιλογή τότε για ποιο λόγο καλέσατε μέσω του Διευθυντή των Πολιτιστικών Υπηρεσιών, όλους τους Φορείς του Πολιτισμού από όλο το φάσμα των Τεχνών και του Πολιτισμού να σας εισηγηθούν από δύο προσωπικότητες έκαστος; Γιατί δεσμευθήκατε τον περασμένο Απρίλιο στην τηλεδιάσκεψη που είχατε με τους εκπροσώπους των Οργανωμένων Συνόλων- και οι οποίοι συσπειρώθηκαν στην πλατφόρμα “Artists of Cyprus”- ότι θα συνεχίσετε να είστε σε επαφή μαζί τους τόσο για τα θέματα που προκύπτουν μέσα στις έκτακτες συνθήκες όσο και γενικότερα για τον Πολιτισμό και την Πολιτιστική Δημιουργία. Γιατί ζητήσατε από τους Οργανωμένους Φορείς να σας καταθέσουν τις εισηγήσεις του πάνω στο υφιστάμενο προσχέδιο νομοσχεδίου θέτοντας μάλιστα και χρονοδιάγραμμα ως προς την κατάθεση των εισηγήσεών τους;

   Ο πολιτισμός κύριε Υπουργέ είναι ύψιστης σημασίας για κάθε κράτος που σέβεται τον εαυτό του και τον λαό του. Δεν νοείται να δημιουργούνται επιτροπές ετσιθελικά και αυθαίρετα με βάση το προσωπικό κριτήριο του εκάστοτε Υπουργού χωρίς τεκμηρίωση και διάλογο. Υπάρχουν πρόνοιες και ψηφίσματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την UNESCO τα οποία η Κυπριακή Δημοκρατία συστηματικά και διαχρονικά αγνοεί, υπάρχουν ήδη δοκιμασμένα και επιτυχημένα νομοσχέδια άλλων χωρών τα οποία έχουνε μελετηθεί από τους ανθρώπους του Πολιτισμού που «διαβουλεύεστε» μαζί τους από τον Απρίλιο αλλά τώρα αγνοείτε επιδεικτικά.

    Αναλογιστείτε πως αναλαμβάνετε την ψήφιση ενός Νομοσχεδίου καθοριστικό για τους Εκπροσώπους των Τεχνών και του Πολιτισμού και το οποίο θα τους επηρεάζει ες αεί και δεν χωράνε παραλείψεις, προχειρότητες, ερασιτεχνισμοί και επιτροπές που δύναται να διαλυθούν από τη μια στιγμή στην άλλη. Αναλογιστείτε πως θα προχωρήσετε στη χάραξη Πολιτιστικής Πολιτικής χωρίς την ουσιαστική συμβολή των ίδιων των εκπροσώπων του Πολιτισμού.

    Παρακαλούμε θερμά, όπως εισακούσετε τις εισηγήσεις και τους προβληματισμούς μας και να είστε βέβαιος πως ακόμη και τώρα είμαστε στη διάθεσή σας για ένα ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο.

Με εκτίμηση,
Δ.Σ ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΗΔΗΚΕΚ- ΠΕΟ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Πολιτισμός: Τελευταία Ενημέρωση

Πρόκληση για τα μουσεία, μικρά ή μεγάλα όπως το Λούβρο (φωτ.), είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους, όπως είπαν στο συνέδριο CoMuseum που συνεχίζεται διαδικτυακά (φωτ. Shutterstock)

Μουσεία σαν startups

Η πανδημία σοκάρει και επιταχύνει την ολική επανεκκίνηση των πολιτιστικών φορέων
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Και άλλη αναβολή πήρε το άνοιγμα της Νέας Εθνικής Πινακοθήκης στο Βερολίνο. Κλειστή για τέσσερα χρόνια προκειμένου να γίνει πλήρης ανακαίνιση και επέκταση

Ματιές στον κόσμο

Ο Ρόμαν Ρόμπροεκ είναι Ολλανδός φωτογράφος και ειδικεύεται στη φωτογράφιση εγκαταλελειμμένων κτιρίων και χώρων
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η ιστοσελίδα του Λούβρου μέτρησε 10 εκατομμύρια επισκέψεις και η εφαρμογή για την εικονική περιήγηση στην αίθουσα της Μόνα Λίζα «κατέβηκε» 25.000 φορές σε έξυπνα κινητά. Φωτ. SHUTTERSTOCK

Εκθέσεις στην οθόνη

Η πανδημία επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των μουσείων σε όλο τον κόσμο και καλεί σε αλλαγή μοντέλου λειτουργίας
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ