ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

«Devenir. Peter Lindbergh», αναδρομική έκθεση στο Μονπελιέ

Στην πρώτη αναδρομική έκθεση μετά τον θάνατό του τον Σεπτέμβριο του 2019, το Pavillon Populaire αναδεικνύει τις επιρροές και εμπνεύσεις του

ΑΜΠΕ

«Θα έπρεπε να είναι ευθύνη των σύγχρονων φωτογράφων να απελευθερώσουν τις γυναίκες και τελικά τον κάθε ένα από την τυραννία της νεότητας και της τελειότητας». Η φράση αυτή δείχνει ότι ο Peter Lindbergh δεν ήταν μόνο ένας φωτογράφος μόδας ανάμεσα στους πολλούς. Στην πρώτη αναδρομική έκθεση για τον Lindbergh στη Γαλλία μετά τον θάνατό του τον Σεπτέμβριο του 2019, το Pavillon Populaire στο Μονπελιέ αναδεικνύει τις επιρροές και εμπνεύσεις του. «Δεν μεταχειριζόταν τις γυναίκες ως αντικείμενο αλλά ως θέμα των φωτογραφιών του» επισημαίνει ο Gilles Morat, καλλιτεχνικός διευθυντής του Pavillon Populaire.

Ο Peter Lindbergh είναι επίσης αναγνωρίσιμος από τη χρήση του μαύρου και άσπρου: απαλές και βαθιές, οι αποχρώσεις του γκρι είναι διαχρονικές λες και είναι καλυμμένες με την πατίνα του χρόνου. «Βρήκε πολύ γρήγορα το στυλ του» λέει ο γιος του, ο Simon, ο οποίος έδωσε πρόσβαση στα αρχεία του φωτογράφου και ενεπλάκη σε μεγάλο βαθμό στην οργάνωση της έκθεσης, «επειδή ήθελε να είναι πιστός στο ανθρώπινο ον που ο ίδιος ήταν». Όπως ο ίδιος ο Lindbergh έλεγε «με το μαύρο και το άσπρο δεν προσπαθείς να κάνεις πιο όμορφα τα πράγματα, να κάνεις σικ ή ευχάριστα τα πράγματα, όχι, το μαύρο και άσπρο είναι αυθεντικό... Το χρώμα σταματά στην επιφάνεια. Το μαύρο και άσπρο διαπερνά το δέρμα: για μένα, δεν έχει να κάνει με το όμορφο ή το μη όμορφο αλλά με το αληθινό και το μη αληθινό».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ