ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ενας ζωγραφικός παράδεισος μας περιμένει στη Φωκίωνος Νέγρη

H τέχνη μπορεί να είναι ένα αντίδοτο σε όλα όσα δηλητηριάζουν την καθημερινότητά μας

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

H τέχνη μπορεί να είναι ένα αντίδοτο σε όλα όσα δηλητηριάζουν την καθημερινότητά μας, να λειτουργήσει ως ψυχικό καταφύγιο σε συγκυρίες σαν τη σημερινή. Σε πείσμα των καιρών, μια έκθεση που εγκαινιάζεται την ερχόμενη Τετάρτη στον χώρο της Συλλογής Φέλιου στη Φωκίωνος Νέγρη 16, επιζητεί να μας προσφέρει γαλήνη και ομορφιά. Είναι η αναδρομική της Μαρίας Φιλοπούλου με τίτλο «Προσωπικοί Παράδεισοι» που συγκεντρώνει 18 έργα κυρίως μεγάλων διαστάσεων από το 1986 μέχρι και το 2020, καταγράφοντας την πορεία της ζωγράφου από τα πρώτα της βήματα. Ο χρωστήρας της έχει αυτήν τη λυτρωτική δύναμη να μεταφέρει τον θεατή στην ευεξία του υγρού στοιχείου, σε παραλίες και καταρράκτες, σε ντεκ από φέρι μποτ. Αν και έχει ταυτιστεί με τους κολυμβητές, στην ατομική της θα δούμε και πολλά έργα από άλλες ενότητες που τεκμηριώνουν την ιδιαίτερη σχέση της με τον χώρο.

Το έργο «Ροή» με τους καταρράκτες στη Σαμοθράκη.

Γεννημένη στην Αθήνα το 1964, η ζωγράφος βρέθηκε να μαθητεύει στο πλευρό του Λεονάρντο Κρεμονίνι φοιτώντας στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού. Ο Ιταλός καλλιτέχνης και μέγας δάσκαλος υπερασπίστηκε τη διαχρονικότητα της ζωγραφικής σε μια περίοδο που όλοι έσπευδαν να προαναγγείλουν τον θάνατό της. Ενας αιώνιος έφηβος, πεισματάρης και μαχητικός, εφοδίασε τους μαθητές του εργαστηρίου του με πίστη σε ό,τι αγαπούν. «Εκείνος μου δίδαξε ότι το να μη χάνω ποτέ το κέφι μου για τη δουλειά μου είναι η μεγαλύτερη ευλογία, το καλύτερο φυλακτό που μπορεί να έχει κάποιος στη ζωή», λέει η Φιλοπούλου. Από τον Κρεμονίνι πέρασαν και άλλοι Ελληνες ζωγράφοι της γενιάς της που ξεχωρίζουν για το ταλέντο τους, από τον Αλέξη Βερούκα, τον Στέφανο Δασκαλάκη και τον Γιώργο Ρόρρη μέχρι την Ειρήνη Ηλιοπούλου και τον Εδουάρδο Σακαγιάν.

Το έργο «Μύστες» από τη Συλλογή Φέλιου.

Στη Φωκίωνος Νέγρη θα δούμε μερικά από τα πρώτα έργα της Φιλοπούλου που έγιναν στο εργαστήριο της Σχολής στο Παρίσι αλλά και εσωτερικά από το πρώτο της εργαστήριο στην Αθήνα. Οροφές και σκάλες ζωγραφισμένες μαεστρικά. «Από την αρχή αυτό που με απασχολούσε ήταν το θέμα του περίκλειστου χώρου που μου δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας», λέει. Αυτό αναζήτησε στα θερμοκήπια του Σχοινιά, όπου ζωγράφιζε εκ του φυσικού για ώρες ολόκληρες. Το ίδιο κάνει και στους κολυμβητές που απολαμβάνουν το νερό, την ενότητα που ξεκίνησε το 2002: Σώματα που αιωρούνται στη θάλασσα αλλά και στις βάθρες από τους καταρράκτες της Σαμοθράκης, ξαπλώνουν στα βράχια της Υδρας συνεχίζουν να υπάρχουν και τώρα στη ζωγραφική της.

Οι Κολυμβητές της Μαρίας Φιλοπούλου παρουσιάζονται στον χώρο της Συλλογής Φέλιου.

Κάποιες από τις μεγάλες συνθέσεις της έκθεσης ανήκουν στη συλλογή του Σωτήρη Φέλιου, του νομικού που έφτιαξε αυτόν τον χώρο στη Φωκίωνος Νέγρη με σκοπό όλα του τα αποκτήματα να είναι σε δημόσια θέα. Παθιασμένος με την παραστατική ζωγραφική, ξεκίνησε να συγκεντρώνει έργα τη δεκαετία του ’80. Σε μια χώρα όπου δεν υπήρχε το πλέγμα των δημόσιων μουσείων και φορέων που θα αναδείκνυαν τη δυναμική των αξιόλογων καλλιτεχνών όπως λ.χ. στη Γαλλία ή στην Ιταλία, οι συλλέκτες στάθηκαν αποφασιστικά στο πλευρό των Ελλήνων ζωγράφων. Ο Σωτήρης Φέλιος δημιούργησε παράλληλα με τη Φωκίωνος Νέγρη το ίδρυμα «Η άλλη Αρκαδία», που έχει κάνει εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό ώστε να συνεισφέρει και αυτός σε μια σημαντική προσπάθεια εξωστρέφειας. Η αναδρομική της Μαρίας Φιλοπούλου εγκαινιάζεται την Τετάρτη στις 8 μ.μ. και θα ολοκληρωθεί στα μέσα Μαΐου.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση