ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Koraï project space: «An Elegy for Coming Undone»

Ατομική έκθεση της Ελένης Οδυσσέως με νέα σειρά έργων, τα οποία ζωγράφισε σε αναξιοποίητο ακατέργαστο μετάξι

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Το Koraï project space διοργανώνει την ατομική έκθεση της Ελένης Οδυσσέως, με τίτλο «An Elegy for Coming Undone», σε επιμέλεια της Ντενίζ Αραούζου. H καλλιτέχνις παρουσιάζει μια νέα σειρά έργων τα οποία ζωγράφισε σε αναξιοποίητο ακατέργαστο μετάξι, που συνέλεξε από υφασματοπωλεία, από ολόκληρη την Κύπρο. Παρόλο που η πλούσια ιστορία της κυπριακής σηροτροφίας είναι συνυφασμένη με τη βιοτεχνία, το εμπόριο, την εκμετάλλευση, την αποικιοκρατία, την οικιακή και βιομηχανική παραγωγή, εντούτοις έχει επίμονα αγνοήσει τη μετα-ανθρωπιστική προσέγγιση που θα αναδείκνυε την οπτική του μεταξοσκώληκα, του οποίου ο κύκλος ζωής διακόπτεται βίαια κατά τη διαδικασία παραγωγής.

Με την πάροδο του χρόνου, η αλληλεπίδραση της καλλιτέχνις με το μετάξι θεμελίωσε έναν διάλογο μεταξύ των ειδών, ο οποίος διαπραγματεύεται ενεργά τις συμβολικές συνδηλώσεις του υλικού και διευρύνει τις έννοιες της βιοπολιτικής και της εξουσίας. Πέρα από τις βιοχημικές και βιομηχανικές διεργασίες, αυτή η αλληλεπίδραση εξετάζει τις κοινωνικο-οικολογικές αλληλεξαρτήσεις και κρίσεις και αντιμετωπίζει την πραγματική και μεταφορική έννοια των όρων γονιμότητα και στειρότητα καθώς επίσης την πάλη για μεταμόρφωση σε ένα πλανήτη που μεταβάλλεται ολοένα σε πιο τοξικό.

Διωκόμενες συλλογικότητες γυναικών

Εξερευνώντας τον μετα-ανθρώπινο θάνατο, τα έργα αυτά προσκαλούν σε μια πιο προσεκτική εξέταση του τρόπου με τον οποίο οι έννοιες του θανάτου, της πνευματικότητας και της μεταμόρφωσης έχουν υποβαθμιστεί μέσα στην αντίληψη μιας κοινωνίας εθισμένης στην εξεύρεση μεθόδων παράτασης της ζωής και της νεότητας. Η Ελένης Οδυσσέως αντλεί έμπνευση από περιθωριοποιημένες και διωκόμενες συλλογικότητες γυναικών σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και χώρους, οι οποίες γητεύουν τη γη και τα νερά για την προστασία των κοινοτήτων τους και ταυτόχρονα χτίζουν και καλλιεργούν τόπους παρηγοριάς και αναδημιουργίας. Τα ψυχο-πνευματικά "τοπία" σημαδεμένα με κόκκινο αλισαρίνο, αμέθυστο, χρυσό, κινακριδόνη, κόκκινο ναφθόλης, πράσινο χρυσό και άλλες θανατηφόρες χρωστικές ουσίες κατακλύζουν τον εκθεσιακό χώρο.

Τους πίνακες συνοδεύει ένα ηχητικό έργο από την ηλεκτρονικό μουσικό Spivak, σε συμπαραγωγή με την Οδυσσέως.

Η καλλιτέχνις
Η Ελένη Οδυσσέως (1991, Κύπρος) ζει και εργάζεται μεταξύ Λονδίνου και Λευκωσίας. Αποφοίτησε από το MFA in Fine Art στο Goldsmiths, University of London, το 2018 και της απονεμήθηκε η υποτροφία Abbey Fellowship στη Βρετανική Σχολή της Ρώμης το 2020. Στην πρακτική της, αναζητά τα απομεινάρια της διασύνδεσης. Οι πίνακές της εξερευνούν την επιθυμία, την απέχθεια και την απομόνωση μέσω της συμβολικής απεικόνισης, χορογραφώντας έναν αστερισμό ζωγραφικής, κειμένου, ήχου και φωτός.
Πρόσφατες εκθέσεις της περιλαμβάνουν: The Tending of the Otherwise (Procida, Ιταλική Πολιτιστική Πρωτεύουσα, 2022), Mediterranea 19 Young Artists Biennial - BJCEM (Άγιος Μαρίνος), Hook Selects (Νέα Υόρκη, 2021), Hotel Happiness (Λονδίνο, 2021) Mostra, British School at Rome (Ρώμη, 2021), Seeking Roots, NiMAC (Λευκωσία, 2021), Data - Saturated (UK-CY 2020), Be Water Again, Korai Space (Λευκωσία, 2019), Figurative NOW., Daniel Benjamin Gallery (Λονδίνο, 2018).

Πότε/πού:
Εγκαίνια: 7 Οκτωβρίου. Διάρκεια έκθεσης από 9 Οκτωβρίου έως 19 Νοεμβρίου. Ωράριο: Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη & Σάββατο 12-6 μ.μ. και με ραντεβού στο 99404700.
Koraï project space, Αδαμάντιου Κοραή 6-8, Λευκωσία
koraispace.com Instagram: @koraiprojectspace

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ