ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τα υπνωτιστικά πορτρέτα της φωτογράφου Thandiwe Muriu

Οι φωτογραφίες είναι μέρος της σειράς CAMO, στην οποία εξερευνά το πώς η κουλτούρα δημιουργεί αλλά και καταναλώνει ατομικές ταυτότητες

ΑΜΠΕ

Χρησιμοποιώντας από μεγάλες χάντρες για μαλλιά και μπικουτί μέχρι σουρωτήρια και πετάλια φρένου, η με βάση το Ναϊρόμπι της Κένυας φωτογράφος Thandiwe Muriu μετατρέπει σε μοδάτα αξεσουάρ καθημερινά αντικείμενα. Φορεμένα ως γυαλιά που συσκοτίζουν την ταυτότητα του φωτογραφικού θέματός της, τα επαναχρησιμοποιημένα αντικείμενα δίνουν μια πολιτιστική διάσταση στα ζωηρόχρωμα πορτρέτα της και συνδέονται τόσο με τις καταβολές της όσο και με τη ζωή στην Κένυα, γενικότερα.

Για παράδειγμα, τα κόκκινα κρόσια είναι αναφορά στη φούντα που ήταν κρεμασμένη από τον καθρέφτη της Toyota Corolla του θείου της με την οποία την έφερνε κάθε μέρα σπίτι από το σχολείο ενώ μια πορτοκαλιά παγίδα αποστράγγισης ανακαλεί στον νου της τη χαρά του να μοιράζεσαι δουλειές του σπιτιού. «Στην Κένυα, κάθε που συναντιούνται φίλοι, οι γυναίκες συνήθως μαζεύονται στην κουζίνα για να καθαρίσουν μετά το γεύμα και είναι κομμάτι της κενυάτικης κουλτούρας να πλένουν με τα χέρια στοίβες πιάτα. Αυτή η ρουτίνα γίνεται ξαφνικά στιγμή για γέλια και ιστορίες καθώς μιλάνε οι γυναίκες και οι δεσμοί ενισχύονται... Το πορτρέτο υμνεί το αφρικανικό πνεύμα κοινότητας καθώς μετατρέπει τα ταπεινά σουρωτήρια του νεροχύτη σε φωτεινούς κύκλους χαράς» γράφει η Muriu.

Το ζευγάρι «γυαλιά» από ατσαλόσυρμα είναι αναφορά στην πανταχού παρουσία του οικιακού αντικειμένου· «το ατσαλόσυρμα βρίσκεται σε κάθε σπίτι στην Κένυα επειδή αποτελεσματικά τρίβει τα sufurias (τα αλουμινένια κατσαρολικά, στα σουαχίλι) μέχρι του σημείου απαστράπτουσας τελειότητας» επισημαίνει η φωτογράφος. Τα πετάλια φρένου είναι ένα «νεύμα στο κλασικό ποδήλατο Black Mamba που μπορεί κανείς να δει να κάνει σλάλομ μέσα στην κίνηση στους δρόμους του Ναϊρόμπι» και τα πλαστικά μπικουτί είναι προς τιμήν της κόμμωσης της δεκαετίας του 1990 που είναι γνωστή ως Curly Kit.

Τραβηγμένα με φόντο ζωηρόχρωμα υφαντά με μοτίβα που προκαλούν ίλιγγο, τα πορτρέτα της Muriu κρύβουν τα σώματα των θεμάτων της κάτω από τελείως ευθυγραμμισμένα ενδύματα, αφήνοντας στο μάτι μόνο το κεφάλι και τα χέρια. Οι φωτογραφίες είναι μέρος της σειράς CAMO, στην οποία εξερευνά το πώς η κουλτούρα και δημιουργεί αλλά και καταναλώνει ατομικές ταυτότητες.

Αυτόν τον μήνα, η νέα γκαλερί Maison Kitsuné στη Νέα Υόρκη φιλοξενεί ατομική έκθεση της Thandiwe Muriu και στον λογαριασμό της φωτογράφου στο Instagram έχουμε τη δυνατότητα πρώτης γνωριμίας με τη σειρά φωτογραφιών CAMO.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ