ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

To «Κορίτσι που διαβάζει» της Λουκίας Νικολαΐδου

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου αποκαλύπτει έργα της συλλογής μέσα από τη δράση Reveal The Collection

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

 Oι Συλλογές δεν φτιάχτηκαν και δεν υπάρχουν για να είναι κρυμμένες. Ανήκουν στον κόσμο της Κύπρου από τον οποίο και για τον οποίο μαζεύτηκαν. Θέλοντας να τιμήσει τους ανθρώπους της σύγχρονης κυπριακή τέχνης, οι οποίοι φροντίζουν για την ψυχή και καλλιεργούν την αισθητική και την σκέψη, το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου αποκαλύπτει έργα της συλλογής του και ανοίγει διάλογο με ανθρώπους που παράγουν τέχνη, που αγαπούν την τέχνη ή την μελετούν.

Η δράση #revealthecollections του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Κύπρου έχει ως στόχο την προβολή και συζήτηση έργων τέχνης της Συλλογής Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης του Ιδρύματος και άλλων ιδιωτικών συλλογών μέσω μια διαδικτυακής δράσης και εντάσσεται στο πρόγραμμα του Ιδρύματος «Πολιτισμός σημαίνει Αλληλεγγύη». Εμπίπτει στην πάγια πολιτική του Ιδρύματος για ενθάρρυνση, αναγνώριση και προβολή της εικαστικής δημιουργίας αλλά και των άλλων τεχνών ευρύτερα. Καταδεικνύει της τη συνεχή στήριξη του Πολιτιστικού Ιδρύματος για βελτίωση των καλλιτεχνικών υποδομών και συμβάλλει παράλληλα της προσπάθειες για κατοχύρωση των δικαιωμάτων του καλλιτέχνη.

 

Η Συλλογή Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης ξεκίνησε παράλληλα με τη δημιουργία του Πολιτιστικού Ιδρύματος το 1984 και απαριθμεί σήμερα πάνω από 850 έργα. Απώτερος στόχος είναι ο σταδιακός σχηματισμός μιας αντιπροσωπευτικής ομάδας έργων που θα σκιαγραφεί την εξέλιξη της εικαστικής δημιουργίας στην Κύπρο.

 

Τη δράση επιμελείται η θεωρητικός τέχνης δρ Μόνικα Ασημένου.

 

«Το Κορίτσι που διαβάζει»

Για το έργο της Λουκίας Νικολαΐδου «Το Κορίτσι που διαβάζει» γράφει ο εικαστικός Δημήτρης Νεοκλέους. «Η προσωπικότητα της Λουκίας Νικολαΐδου εμπίπτει στα όρια του μύθου. Ήταν ένα πηγαίο ταλέντο και είχε κατακτήσει τη ζωγραφική́ γνώση νωρίς. Ήταν ταυτισμένη με τις καλλιτεχνικές ανησυχίες της εποχής της. Η χρωματική διαμόρφωση του χώρου στους πίνακές της, η Σεζανική - παριζιάνικη γραφή́ και χρήση του χρώματος αλλά και η Ευρωπαϊκή ανθρωποκεντρική της θεματογραφία το καταδεικνύουν. Όταν η καλλιτέχνης αποφασίζει να έχει σαν θεματογραφία τον άνθρωπο επιλέγει αυτομάτως τον δύσκολο δρόμο. Η καλή ζωγραφική αφήνει πάντα μια ασάφεια στην αίσθηση του θεατή. Στη τοπιογραφία ή ακόμα και σε οποιαδήποτε άλλη μορφή εικαστικής έκφρασης η ασάφεια μπορεί εύκολα να γίνει αποδεκτή αλλά στην απεικόνιση της φιγούρας-πορτρέτου δεν γίνεται και τόσο εύκολα. Οι φιγούρες της Νικολαΐδου αποπνέουν υπαρξισμό, ένα ανήσυχο πνεύμα που προσπάθησε να φιλοσοφήσει και να περιγράψει τον άνθρωπο. Το έργο "Κορίτσι που διαβάζει" 1950, λάδι σε καμβά, 60x50εκ. που ανήκει στη Συλλογή της Τράπεζας Κύπρου πρώτα μιλά στην ψυχή, για να μας αποκαλυφθεί́ στη συνέχεια».

 

Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου, Φανερωμένης 86-90, Λευκωσία. Για πληροφορίες: 22 128157

www.boccf.org

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση