ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Νέες ταινίες: Αμερικανοί νομάδες, αθηναϊκός υπόκοσμος

Τα σινεμά ανοίγουν ξανά, προσφέροντας πολλές και ενδιαφέρουσες επιλογές νέων και βραβευμένων ταινιών

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Η Χώρα των Νομάδων(Nomadland) ★★★
ΔΡΑΜΑ (2020)
Σκηνοθεσία: Κλόε ΖάοΕρμηνείες: Φράνσις Μακντόρμαντ, Γκέι Ντιφόρεστ, Λίντα Μέι

Η Κινέζα Κλόε Ζάο έγραψε φέτος ιστορία με τα Οσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας· παράλληλα το φιλμ της αποτελεί ιδανικό συνοδευτικό στο άνοιγμα των θερινών κινηματογράφων, έπειτα από επτά μήνες αποχής. Κι αυτό γιατί πρόκειται πραγματικά για ένα φιλμ που αξίζει κανείς να απολαύσει στη μεγάλη οθόνη, με την εκπληκτική –και επίσης βραβευμένη με Οσκαρ– Φράνσις Μακντόρμαντ να συναγωνίζεται με το φυσικό τοπίο για την προσοχή του κινηματογραφικού φακού.Η Αμερικανίδα ηθοποιός υποδύεται εδώ τη Φερν, μια μεσήλικη γυναίκα, η οποία ξεκινά ένα ταξίδι στην αμερικανική Δύση, την επαύριον της οικονομικής κρίσης του 2008. Δεν πρόκειται ωστόσο ακριβώς για αναψυχή μετά τον θάνατο του συζύγου της, η Φερν ανήκει επί της ουσίας σε μια κατηγορία νεοαστέγων, ταξιδεύοντας με το αυτοκινούμενο τροχόσπιτό της από περιοχή σε περιοχή αναζητώντας εργασία. Στον δρόμο της θα συναντήσει πολλούς ακόμα σύγχρονους νομάδες, βγαλμένους θαρρείς από άλλες εποχές, οι οποίοι ζουν περίπου αθέατοι, όχι στα γκέτο των πόλεων, αλλά στις απέραντες εκτάσεις της επαρχιακής Αμερικής.Ειδικά στην αρχή της ταινίας της, η Ζάο χρησιμοποιεί τον σκληρό, στα όρια της τεκμηρίωσης, ρεαλισμό προκειμένου να μας εισαγάγει σε έναν κόσμο που ελάχιστα μοιάζει με τις γνωστές μας εικόνες. Εδώ δεν πρόκειται ακριβώς για τη σκοτεινή πλευρά του αμερικανικού ονείρου, αλλά για μια σχεδόν εναλλακτική πραγματικότητα ανθρώπων που έχουν εξαναγκαστεί ή και επιλέξει έναν διαφορετικό τρόπο ζωής. Αρκετοί μάλιστα από όσους βλέπουμε γύρω από τη Φερν ανήκουν όντως σε αυτούς τους νομάδες, έχοντας τις δικές τους αυθεντικές (και συχνά πολύ συγκινητικές) ιστορίες να αφηγηθούν. Ολα αυτά οδηγούν στο συναισθηματικό πρόσημο της ταινίας, το οποίο παραμένει από την αρχή μέχρι το τέλος ταιριαστά γλυκόπικρο.Από τη μια πλευρά της ζυγαριάς υπάρχει το σκληρό, πολλές φορές απάνθρωπο πρόσωπο της σύγχρονης ζωής, που αναγκάζει για παράδειγμα αρκετό κόσμο να δουλεύει μέχρι τα βαθιά γεράματα προκειμένου να εξασφαλίσει απλώς την επιβίωση από την άλλη έχουμε την ανιδιοτελή καλοσύνη που η Φερν συναντά στον δρόμο σαν ευλογία, καθώς και το μοναδικό πνεύμα ελευθερίας αυτής της γυναίκας, ενσαρκωμένο αξέχαστα από μια εκ των κορυφαίων ηθοποιών του καιρού μας.

Ολες οι νέες ταινίες κυκλοφορούν από αύριο 21/5.

Πρόστιμο ★★★
ΘΡΙΛΕΡ (2020)
Σκηνοθεσία: Φωκίων Μπόγρης
Ερμηνείες: Βαγγέλης Ευαγγελινός,
Στάθης Σταμουλακάτος, Μαρία Μπαλούτσου

Αν κανείς βάλει δίπλα δίπλα τους συντελεστές του «Πρόστιμου» και της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη, θα βρει πολλά κοινά ονόματα. Αρχικά οι δύο σκηνοθέτες αλλάζουν ρόλους και γίνονται ηθοποιοί, ο ένας στην ταινία του άλλου. Και έπειτα υπάρχουν ακόμα ο Στάθης Σταμουλακάτος, ο Βαγγέλης Μουρίκης, ο Βασίλης Μπισμπίκης. Στο «Πρόστιμο» πάντως πρωταγωνιστής είναι ο Βαγγέλης Ευαγγελινός, ο οποίος υποδύεται τον… Βαγγέλη, απομεινάρι της rave γενιάς και νυν μικρέμπορο κάνναβης, ο οποίος αγωνίζεται να βρει μια κανονική, «βαρετή» δουλειά. Στον δρόμο του ωστόσο θα βρεθεί ο Πέτρος, φίλος της αδελφής του και μπράβος των νοτίων προαστίων.

Ο Μπόγρης υιοθετεί ένα κινηματογραφικό στυλ και γλώσσα παρόμοια με εκείνη του Οικονομίδη, προσθέτοντας ωστόσο μια ευπρόσδεκτη χιουμοριστική πινελιά που κάνει το σύνολο πιο ανάλαφρο. Η ταινία του διαθέτει ρυθμό και εξαιρετικές ερμηνείες από τους δύο κεντρικούς πρωταγωνιστές, οι οποίοι, αν και θεωρητικά ανήκουν στο κοινωνικό περιθώριο, έχουν πολύ «συμβατικές» φιλοδοξίες. Μέσα σε ένα σκηνικό παρακμής, αυτό που μετράει τελικά είναι η ανθρωπιά, ακόμα κι αν βρίσκεται κάτω από τις πιο παράξενες συνθήκες.

Η αμαζόνα επιστρέφει
Wonder Woman 1984 ★★
Σκηνοθεσία: Πάτι Τζένκινς
Ερμηνείες: Γκαλ Γκαντότ, Πέδρο Πασκάλ, Κρίστεν Γουίγκ

Μετά την τεράστια επιτυχία της πρώτης ταινίας, η σκηνοθέτις Πάτι Τζένκινς και η πρωταγωνίστρια Γκαλ Γκαντότ επέστρεψαν στο σύμπαν της Wonder Woman, υποσχόμενες μάλιστα πολλά, αφού αποφάσισαν να ταξιδέψουν την ηρωίδα της DC πίσω στην πολύχρωμη δεκαετία του 1980. Εκεί η Νταϊάνα Πρινς ζει με διακριτικότητα ανάμεσα στους κοινούς θνητούς, εργαζόμενη σε κάποιο μουσείο, ωστόσο μια καινούργια απειλή για την ανθρωπότητα σύντομα θα την αναγκάσει να αναλάβει ξανά δράση.

Στα χαρτιά όλα μοιάζουν εξαιρετικά, η πραγματικότητα της οθόνης όμως ελάχιστη σχέση έχει με το πρώτο, απολαυστικό φιλμ της Τζένκινς. Αντιθέτως το σίκουελ μοιάζει ανά στιγμές τελείως ανερμάτιστο, με πλοκή στην καλύτερη περίπτωση υποτυπώδη και μόνο λίγες πραγματικά καλοστημένες σκηνές δράσης που δεν καταφέρνουν να αναπληρώσουν τα κενά. Κι όλα αυτά με την ίδια την Γκαλ Γκαντότ να είναι και πάλι σε εντυπωσιακή φόρμα, έχοντας μάλιστα αυτή τη φορά στο πλευρό της και τον ανερχόμενο Πέδρο Πασκάλ («Mandalorian»).

Σχολικός κατάσκοπος
Εξι λεπτά πριν τα μεσάνυχτα ★★½
Σκηνοθεσία: Αντι Γκοντάρ
Ερμηνείες: Νάιτζελ Λίντζι, Τζούντι Ντεντς, Εντι Ιζαρντ

Ενα ακόμα από τα (αληθινά) δραματικά γεγονότα γύρω από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο εξιστορείται σε ένα φιλμ δίχως μεγάλες εκπλήξεις, το οποίο πάντως έχει ρυθμό και κάποιες καλά τοποθετημένες ανατροπές. Λίγες μόνο εβδομάδες πριν από την έναρξη του πολέμου, ο Τόμας Μίλερ προσλαμβάνεται ως δάσκαλος Αγγλικών σε ένα γερμανοβρετανικό κολέγιο θηλέων, γεμάτο από κόρες υψηλόβαθμων στελεχών των ναζί. Ολα αυτά υπό το άγρυπνο βλέμμα της ηλικιωμένης διευθύντριας (Τζούντι Ντεντς) και της αινιγματικής παιδαγωγού. Δύο φόνοι ωστόσο θα αρχίσουν να ξετυλίγουν το κατασκοπικό κουβάρι, ενώ παράλληλα ξεκινά μια κούρσα με αντίπαλο τον χρόνο και έπαθλο τις «πολύτιμες» δεσποινίδες.

Στο στόμα της μάγισσας
Οι Μάγισσες (The Witches) ★★
Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ζεμέκις
Ερμηνείες: Οκτάβια Σπένσερ, Αν Χάθαγουεϊ

Ο βραβευμένος με Οσκαρ Ρόμπερτ Ζεμέκις επιστρέφει με μία ακόμα περιπέτεια φαντασίας, μεταφέροντας στην οθόνη το δημοφιλές μυθιστόρημα «Οι Μάγισσες» του Ρόαλντ Νταλ. Ηρωάς του είναι ένα αγόρι, το οποίο, αφού χάνει τους γονείς του σε δυστύχημα, πηγαίνει να ζήσει με τη δυναμική γιαγιά του (Οκτάβια Σπένσερ). Εκείνη σύντομα καταλαβαίνει πως το παιδί έχει γίνει στόχος μιας σατανικής μάγισσας και οι δυο τους καταφεύγουν σε ένα απομακρυσμένο, πολυτελές ξενοδοχείο. Για κακή τους τύχη, όμως, εκεί έχει προγραμματιστεί… εθνική σύναξη μαγισσών. Εχοντας στη διάθεσή του μερικούς λαμπερούς πρωταγωνιστές, ο Ζεμέκις σχεδιάζει ένα σκοτεινό παραμύθι, το οποίο πάντως δεν απογειώνεται ποτέ, μοιάζοντας μάλλον προχειροφτιαγμένο και ανέμπνευστο.

Animation τζαζ φιλοσοφία
Soul ★★★
Σκηνοθεσία: Πιτ Ντόκτερ, Κεμπ Πάουερς
Ακούγονται: Τζέιμι Φοξ, Τίνα Φέι, Γκρέιαμ Νόρτον

Βραβευμένο με δύο Οσκαρ, το πιο πρόσφατο κινούμενο σχέδιο της Pixar εκτελεί για μία ακόμα φορά σχεδόν άψογα τη συνταγή της επιτυχίας που καθιέρωσε το θυγατρικό στούντιο της Ντίσνεϊ. Ηρωας εδώ είναι ο Τζο, ένας Νεοϋορκέζος τζαζίστας που μόλις έκλεισε το σπουδαιότερο λάιβ της καριέρας του, ωστόσο ένα ατύχημα τον φέρνει κάπου μεταξύ αυτής και της… επόμενης ζωής. Ως πνεύμα πια, θα κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να επιστρέψει στα εγκόσμια και να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Με τα θέματα του θανάτου και του νοήματος της ύπαρξης να βρίσκονται εδώ στο προσκήνιο, είναι μάλλον αμφίβολο το κατά πόσον η ταινία της Pixar απευθύνεται σε παιδιά, δίχως βέβαια αυτό να την κάνει λιγότερο καλοφτιαγμένη ή απολαυστική.

Μπαμπάδες εν δράσει
Τρία υπέροχα κορίτσια
Σκηνοθεσία: Ρολάντο Ραβέλο
Ερμηνείες: Μάρκο Τζαλίνι, Βιντσέντζο Σαλέμε

Βαδίζοντας στα χνάρια μεγάλων επιτυχιών περασμένων καλοκαιριών τύπου «Θεέ μου, τι σου κάναμε;», η ιταλική κωμωδία μάς συστήνει τρεις απελπισμένους πατεράδες, οι οποίοι είναι πεπεισμένοι πως οι αγαπημένες τους κόρες έχουν διαλέξει λάθος σύντροφο. Εχοντας μάλιστα την εντύπωση πως κάνουν το σωστό, ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να ξεφορτωθούν τους αντισυμβατικούς μνηστήρες, καταφέρνοντας τελικά να δοκιμάσουν την υπομονή των συζύγων τους και να ρισκάρουν τους δικούς τους γάμους. Οπως είναι αναμενόμενο, οι τρεις μπαμπάδες θα μπλεχτούν σε μια σειρά από αστείες περιπέτειες, ώστε να επαναφέρουν τις θυγατέρες τους στον «ίσιο» δρόμο, περνώντας αναπόφευκτα και μέσα από τα περισσότερα κλισέ της ιταλικής κωμωδίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση