ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο χιουμοριστικός απολογισμός μιας πικρής χρονιάς

Ακροβατώντας ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ, στη σταντ-απ κωμωδία και στην παραδοσιακή μυθοπλασία

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ 

Death to 2020 ★★★
ΚΩΜΩΔΙΑ (2020)
Σκηνοθεσία: Αλ Κάμπελ, Αλις Ματίας
Ερμηνείες: Χιου Γκραντ,
Σάμιουελ Τζάκσον, Λίζα Κούντροου

Εναν αρκετά πρωτότυπο τρόπο επέλεξε το Netflix για να αποχαιρετήσει το 2020, κάνοντας ανασκόπηση σε μια χρονιά που, όπως και να το κάνουμε, θα πάρει ξεχωριστή θέση στα βιβλία της ανθρώπινης ιστορίας. Ακροβατώντας ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ, στη σταντ-απ κωμωδία και στην παραδοσιακή μυθοπλασία, αυτό το υβριδικό φιλμ φιλοξενεί μερικούς επιφανείς σταρ του Χόλιγουντ, όπως ο Σάμιουελ Τζάκσον, ο Χιου Γκραντ και η Λίζα Κούντροου. Οι τελευταίοι, μαζί με αρκετούς ακόμη, υποδύονται ρόλους, σχολιάζοντας τα όσα συνέβησαν μέσα στη χρονιά και συνοδεύοντας την αφήγηση του Λόρενς Φίσμπερν.

Φυσικά εκεί βλέπουμε τα πάντα: από τις μεγάλες πυρκαγιές στην Αυστραλία –τότε που ο υπόλοιπος κόσμος ήταν αρκετά ξέγνοιαστος για να ασχολείται με τέτοια ζητήματα– μέχρι το ξέσπασμα της πανδημίας, αλλά και τα όσα συνέβησαν στην Αμερική με τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ και το κίνημα Black Lives Matter. Προφανώς ο Ντόναλντ Τραμπ έχει την τιμητική του σχεδόν σε όλη τη διάρκεια, ενώ γενναίο μερίδιο στη σάτιρα παίρνει και ο Μπόρις Τζόνσον, από έναν απολαυστικό Χιου Γκραντ, ο οποίος υποδύεται έναν τόσο βρετανικά σνομπ καθηγητή Ιστορίας. Γενικώς μπορεί τα αστεία του φιλμ να μην είναι όλα επιτυχημένα, ωστόσο μια τέτοια προσέγγιση, που στόχο έχει να ξορκίσει τον αρνητισμό του 2020 μέσα από το γέλιο, μόνον ευπρόσδεκτη είναι.

Κορίτσι ★★★
ΔΡΑΜΑ (2018)
Σκηνοθεσία: Λούκας Ντοντ
Ερμηνείες: Βίκτορ Πόλστερ,
Αριε Βορτχάλτερ, Ολιβερ Μπόντραρντ

Κάτω, o Βίκτορ Πόλστερ πρωταγωνιστεί στο φιλμ «Κορίτσι», που προβάλλεται από τo Cinobo.

Από την πλατφόρμα του Cinobo επιλέγουμε το ντεμπούτο του Βέλγου σκηνοθέτη, Λούκας Ντοντ, το οποίο προκάλεσε αρκετή αίσθηση όταν κυκλοφόρησε πριν δύο περίπου χρόνια. Η έφηβη Λάρα έχει πάθος με το κλασικό μπαλέτο και είναι αποφασισμένη να κυνηγήσει το όνειρό της να γίνει επαγγελματίας. Ρίχνεται με τα μούτρα στη δουλειά και προοδεύει, το σώμα της ωστόσο που είναι αγοριού, κάθε μέρα την υπονομεύει – τόσο πρακτικά όσο και ψυχολογικά.

Ο Ντοντ παίρνει την κλασική ταινία ενηλικίωσης και την προσαρμόζει στο θέμα της έμφυλης ταυτότητας, ένα κοινωνικό κεφάλαιο που διαρκώς ωριμάζει στον δυτικό κόσμο.

Ο πατέρας της Λάρα κάνει ό,τι μπορεί για να στηρίξει τις επιλογές του παιδιού του, είναι εκεί δίχως τον παραμικρό δισταγμό. Γιατροί και ψυχοθεραπευτές τη βοηθούν.
Ακόμα και οι συμμαθήτριες δεν αντιδρούν με τον ακραίο τρόπο που ίσως θα περιμέναμε όταν μαθαίνουν το μυστικό της. Τα πάντα, όμως, είναι ζήτημα του εύθραυστου εφηβικού ψυχισμού και η Λάρα νιώθει τον κλοιό γύρω της να σφίγγει καθημερινά. Η ταινία φροντίζει να μείνει μακριά από μελοδραματισμούς και ευκολίες -το δράμα το φέρνει από μόνη της η τρομερά απαιτητική τέχνη του μπαλέτου- σε βαθμό πάντως που καταλήγει κάπως επίπεδη και δίχως τις κορυφώσεις που πραγματικά θα την απογείωναν.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση