ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Υπέροχες κυρίες για βραβείο Όσκαρ

Τα βραβεία Οσκαρ πλησιάζουν και η «Κ» παρουσιάζει τις γυναίκες υποψήφιες που εντυπωσίασαν φέτος με τις ερμηνείες τους

Newsroom Κ, Αθήνα

Σε μια κινηματογραφική σεζόν που οι μεγάλες χολιγουντιανές παραγωγές απουσιάζουν σχεδόν εντελώς, λόγω πανδημίας, στο προσκήνιο έχουν έρθει αναπόφευκτα χαμηλότερου προϋπολογισμού ταινίες από την ανεξάρτητη σκηνή αλλά και τις διαδικτυακές πλατφόρμες. Ανεξαρτήτως της συνολικής ποιότητάς τους, που πάντως σε ορισμένες περιπτώσεις είναι υψηλότατη, οι περισσότερες από αυτές είναι βασισμένες σε εξαιρετικές ερμηνείες, οι οποίες είτε ξαναφέρνουν πίσω στην οθόνη γνώριμους σπουδαίους ηθοποιούς είτε μας συστήνουν καινούργια ταλέντα της υποκριτικής. Με μόλις δέκα μέρες να απομένουν πια για την τελετή των Οσκαρ (25/4), αφιερώνουμε αυτή και την προσεχή Πέμπτη στις γυναίκες (αρχικά) και στους άνδρες (έπειτα) υποψηφίους, η απόδοση των οποίων είναι από μόνη της αρκετή ώστε να στρέψει κανείς την προσοχή του στις αντίστοιχες ταινίες. Ιδιαίτερα για τις πρώτες, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται επίσης για μια χρονιά στην οποία οι δυναμικοί γυναικείοι χαρακτήρες είναι πανταχού παρόντες στα περισσότερα σενάρια, κάτι που είναι φανερό και στις τελικές υποψηφιότητες.

Βαϊόλα Ντέιβις
«Η θρυλική Μα Ρέινι»
(Ma Rainey’s Black Bottom)

Σε μια κατηγορία, αυτή του πρώτου γυναικείου ρόλου, που θεωρείται φέτος από τις πιο ανοιχτές σε προβλέψεις, η Βαϊόλα Ντέιβις είναι σίγουρα ένα από τα φαβορί. Βραβευμένη ήδη με ένα Οσκαρ, η εξαιρετική Αφροαμερικανή ηθοποιός ερμηνεύει εδώ τη «Μητέρα των μπλουζ», τη θρυλική Μα Ρέινι, η οποία μπαίνει στο στούντιο ηχογράφησης μια ζεστή μέρα του 1927. Η παθιασμένη μουσική του αμερικανικού Νότου συναντά έναν εξίσου ηφαιστειώδη χαρακτήρα, ο οποίος φωνάζει, ζηλεύει, απειλεί τους λευκούς παραγωγούς και δεν υποχωρεί χιλιοστό μέχρι να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις και τα καπρίτσια του. Ολα αυτά η Ντέιβις τα αποδίδει με πειστικότητα και άνεση, ενδεικτική της κλάσης της.

Φράνσις Μακντόρμαντ
«Nomadland»

Το εκφραστικό πρόσωπο της Φράνσις Μακντόρμαντ κυριαρχεί στο οσκαρικό φαβορί «Nomadland» της Κλόε Ζάο.

Φαβορί νούμερο δύο και προσφάτως νικήτρια των βραβείων BAFTA, η κάτοχος δύο Οσκαρ, Μακντόρμαντ, είναι αυτή τη στιγμή ίσως η κορυφαία ερμηνεύτρια της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Στο υπέροχο «Nomadland» της Κλόε Ζάο, που ακολουθεί την πορεία μιας σύγχρονης νομάδος, τα πλάνα μοιράζονται κυρίως ανάμεσα στα επαρχιακά αμερικανικά τοπία και στο δικό της αφτιασίδωτο πρόσωπο, το οποίο είναι ικανό να αφηγηθεί ολόκληρες ιστορίες μόνο με ένα βλέμμα. Γεμάτη εκφραστική δύναμη που κρύβεται στην απλότητα, η Αμερικανή ηθοποιός αξίζει κάθε αναγνώριση και είναι πολύ πιθανό να την απολαύσει ξανά στην προσεχή τελετή.

Αντρα Ντέι
«The United States vs. Billie Holiday»

Η Αντρα Ντέι υποδύεται τη μεγάλη Μπίλι Χόλιντεϊ.

Τρίτο φαβορί και τελευταίο, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι κέρδισε αναπάντεχα τη σχετική Χρυσή Σφαίρα. Οι μουσικές βιογραφίες συνεχίζονται με την τραγουδίστρια Αντρα Ντέι να υποδύεται τη μεγάλη Μπίλι Χόλιντεϊ σε ένα ατμοσφαιρικό φιλμ, τον καιρό που εκείνη είχε μπει (προσχηματικά) στο στόχαστρο της Δίωξης Ναρκωτικών. Παρά το γεγονός ότι έχει ελάχιστη πείρα στην υποκριτική, η Ντέι τα καταφέρνει περίφημα όχι μόνο στην απόδοση των τραγουδιών της Μπίλι Χόλιντεϊ, αλλά και σε εκείνη του νευρώδους, γεμάτου πάθη και εξαρτήσεις χαρακτήρα της.

Βανέσα Κίρμπι
«Pieces of a Woman»

Η Βανέσα Κίρμπι δίνει μια χαμηλών τόνων εξαιρετική ερμηνεία στον ρόλο της πληγωμένης ψυχικά γυναίκας.

Αλλο ένα φιλμ του Netflix, το οποίο σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στις ερμηνείες των πρωταγωνιστών του και ιδιαίτερα σε αυτή της διαρκώς ανερχόμενης Βανέσα Κίρμπι. Γνωστή μέσα από τους ρόλους της στις «Επικίνδυνες αποστολές» στο πλάι του Τομ Κρουζ και στο τηλεοπτικό «The Crown», όπου ντύθηκε πριγκίπισσα Μαργαρίτα, η Βρετανή ηθοποιός ερμηνεύει εδώ μια γυναίκα που παλεύει να γιατρευτεί από ένα τρομερό ψυχικό τραύμα. Ψυχρή και υπερβολικά «τέλεια» στην πρώτη ματιά, η φυσιογνωμία της Κίρμπι καταφέρνει να μεταμορφωθεί και να «σπάσει» όταν οι δραματικές περιστάσεις το απαιτούν. Ο ανείπωτος πόνος αλλά και η γενναιότητα που αποδίδει σε αυτή την ερμηνεία την κατατάσσουν δίκαια σε μία από τις κορυφαίες της χρονιάς.

Κάρεϊ Μάλιγκαν
«Promising Young Woman»

Αλλη μία Βρετανή και ίσως η πιο πολυσυζητημένη της λίστας, ύστερα από τον δημόσιο καβγά της πριν από λίγους μήνες με έναν κριτικό του Variety, ο οποίος υπονόησε(;) πως δεν ήταν αρκετά σέξι για τον ρόλο της. Σε κάθε περίπτωση, η υπόθεση συγκέντρωσε τα βλέμματα πάνω στην ταινία της πρωτάρας Εμεραλντ Φενέλ καθώς και στην ομολογουμένως πολύ καλή ερμηνεία της Μάλιγκαν, που τη βοηθά να αναδειχθεί. Η τελευταία υποδύεται μια νέα γυναίκα, η οποία παραμελεί την τωρινή ζωή της αναζητώντας επίμονα εκδίκηση έπειτα από ένα τραυματικό περιστατικό του παρελθόντος.

B΄ Γυναικείος Ρόλος

Περνώντας στους δεύτερους ρόλους, κι εδώ η «μάχη» είναι αρκετά ανοιχτή, ανάμεσα μάλιστα σε υποψήφιες που προέρχονται από πολύ διαφορετικούς τόπους και κινηματογραφικές παραδόσεις. Μία από αυτές εκπροσωπεί η Γιου-Γιουνγκ Γιουν από τη Ν. Κορέα, η οποία απέσπασε και το σχετικό βραβείο BAFTA για την ερμηνεία της στο αναπάντεχο διαμαντάκι «Minari» του Λι Ισαάκ Τσανγκ. Η 74χρονη ηθοποιός, που αναγνωρίστηκε σχετικά αργά ακόμα και στη χώρα της, έχει απέναντί της την ταλαντούχα Αμάντα Σέιφριντ του υποψήφιου για δέκα Οσκαρ «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ, αλλά και τη Βουλγάρα Μαρία Μπακάλοβα, η οποία μας συστήθηκε μέσα από τον καινούργιο «Μπόρατ» του Σάσα Μπάρον Κόεν. Την πεντάδα συμπληρώνουν δύο ήδη πολυβραβευμένες ηθοποιοί: η Ολίβια Κόλμαν, η οποία κρατά ιδανικά το «ίσο» στην απίθανη ερμηνεία του Αντονι Χόπκινς στο «The Father», και η Γκλεν Κλόουζ των οκτώ οσκαρικών υποψηφιοτήτων, η οποία ξεχωρίζει ως τρομερή γιαγιά στο «Τραγούδι του Χιλμπίλη» του Netflix.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

Τα Οσκαρ άφησαν φέτος το παραδοσιακό Dolby Theatre για να εγκατασταθούν στο πιο ευρύχωρο –και ιστορικό– Union Station, όπου στρώθηκε και το κόκκινο χαλί (φωτ. EPA/Mark Terrill / POO)

Τα Οσκαρ του αυθεντικού σινεμά

Μπορεί τελικά η βραδιά να μην εξελίχθηκε τόσο ρηξικέλευθα από κινηματογραφικής άποψης, ωστόσο ξεχείλιζε από κινηματογραφικό ...
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΣΙΝΕΜΑ