ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Από ακροβατικά μέχρι φλαμένκο

Το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα πραγματοποιηθεί αυτό και μόνον αποτελεί είδηση

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

Τελικώς το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα γίνει· αυτό και μόνον αποτελεί είδηση. Σε μια εποχή εκτάκτων συνθηκών και αλλεπάλληλων ματαιώσεων σε καλλιτεχνικές διοργανώσεις, το γεγονός ότι θα καταφέρει να πραγματοποιηθεί μετατοπίζοντας απλώς τις ημερομηνίες διεξαγωγής (21-30/8), σημαίνει ότι ο θεσμός διαθέτει σθένος, αντοχή και ευελιξία.

«Οι συνθήκες είναι αντίξοες αλλά όχι αξεπέραστες. Ως διευθύντρια του Φεστιβάλ θέλω να στείλω το μήνυμα στο κοινό να κρατήσει τη σχέση του με τον χορό, ή όποια άλλη τέχνη, ζωντανή. Ως χορεύτρια ήθελα και να κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για να υποστηριχθούν οι χορευτές που τόσο καιρό ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους και έκαναν εξάσκηση στα δωμάτιά τους», λέει στην «Κ» η καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ, χορεύτρια και χορογράφος Λίντα Καπετανέα, απαντώντας στην ερώτησή μας σχετικά με την απόφαση να μη χαθεί η φετινή χρονιά.

Η Λίντα Καπετανέα.

«Τη στιγμή του lockdown ήμασταν έτοιμοι να ανακοινώσουμε το πρόγραμμα του 2020. Αποφασίσαμε λοιπόν να περιμένουμε και να παρακολουθούμε τις εξελίξεις πριν πάρουμε τελική απόφαση», εξηγεί. «Εξετάσαμε πολλά σενάρια. Μελετήσαμε τα μέτρα ασφαλείας, τις δυνατότητες της πόλης και του φεστιβάλ. Οπως όλοι οι κλάδοι, έτσι κι εμείς, από την ώρα που πήραμε το πράσινο φως έπρεπε να παλέψουμε για τη συνέχεια της δουλειάς μας. Ειδικά φέτος, που τα θεάματα παγκοσμίως έχουν υποστεί τεράστιο πλήγμα, έπρεπε οπωσδήποτε να μην τα παρατήσουμε. Δεν είμαστε εταιρεία ώστε να βλέπουμε τα πράγματα μόνο ως προσφορά και ζήτηση. Διαχειριζόμαστε κρατικούς πόρους και χορηγίες για να προσφέρουμε ποιοτικές παραστάσεις χορού για όλο το κοινό. Θα ήταν τουλάχιστον έλλειψη σεβασμού προς τον θεσμό, την ιστορία του, την πόλη της Καλαμάτας και προς όλους τους εργαζομένους του φεστιβάλ –καλλιτέχνες και μη– να μην προσπαθήσουμε για το καλύτερο».

Ετσι, χθες ανακοινώθηκε το τελικό πρόγραμμα με 21 ελληνικές και ξένες παραγωγές, που θα παρουσιαστούν μόνον σε ανοιχτούς χώρους της πόλης, στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, στην κεντρική πλατεία και σε ένα τρίτο σημείο που θα μάθουμε σύντομα. Αλλωστε, συνεπές επί 26 χρόνια στο ραντεβού του με την πόλη και το κοινό που διαμορφώθηκε σταδιακά, το φεστιβάλ είναι «σάρκα από τη σάρκα» της Καλαμάτας, σχολιάζει η κ. Καπετανέα. «Κόσμος όλων των ηλικιών έρχεται και παρακολουθεί διαφορετικά ήδη χορού, έρχεται κάθε χρόνο για να απολαύσει καταπληκτικούς ερμηνευτές. Το καθημερινό ραντεβού στην κεντρική πλατεία μάς βρίσκει όλους εκεί. Μετά ή πριν από κάθε παράσταση, τα παιδιά ανεβαίνουν και παίζουν πάνω στην άδεια σκηνή εκστασιασμένα. Στην ίδια σκηνή που λίγο πριν ή λίγο μετά ένας ερμηνευτής ή μια ερμηνεύτρια μοιράζεται έναν ολόκληρο κόσμο», λέει, ενώ δεν παραλείπει να υπογραμμίσει την ευρεία συμμετοχή στα εκπαιδευτικά προγράμματα και τις ανοιχτές δράσεις που συμβαίνουν παράλληλα.

Το έργο «Τάματα» του Φώτη Νικολάου είναι ένα παγανιστικό ταξίδι αναζήτησης ταυτότητας (26/8).

Βασικός άξονας της φετινής διοργάνωσης είναι η σχέση των σύγχρονων ανθρώπων με τη φύση, τον εαυτό τους και τους άλλους. Οι παραστάσεις μιλούν για την ανάγκη να βρούμε νέες ισορροπίες και να αφουγκραστούμε τον εσωτερικό μας ρυθμό. Σε αυτήν την προσπάθεια συμμετέχουν καταξιωμένοι δημιουργοί με μακρά πορεία στον σύγχρονο χορό, όπως ο Ισραέλ Γκαλβάν, ο Βιμ Βαντεκέιμπους/Ultima Vez, η ομάδα Peeping Tom, η ομάδα Griffon, αλλά και πρωτοεμφανιζόμενοι σαν τον Βικτόρ Τσερνίτσκι, το ντουέτο Λάουρα Αρις - Αλβαρο Εστέμπαν, τις Dame de Pic/Cie Karine Ponties. Είναι τα μεγάλα «ονόματα» –ελληνικά και διεθνή– στόχος και προτεραιότητα του φεστιβάλ;

«Η αλήθεια είναι ότι δεν συνθέτω ένα πρόγραμμα μόνο με βάση τους δημιουργούς», λέει η καλλιτεχνική διευθύντρια. «Οταν επιλέγω, σκέφτομαι περισσότερο το έργο και λιγότερο το όνομα του δημιουργού. Θέλω να βλέπω την έρευνα που γίνεται στο σώμα. Ετσι φέτος έχουμε δημιουργήσει ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει από ακροβατικά και hip hop μέχρι φλαμένκο. Ολες οι μέρες έχουν εξαιρετικά έργα: άλλα σκληρά, άλλα τρυφερά, άλλα κωμικά. Και όλα θέτουν ζητήματα στο κοινό. Εμείς ανοίγουμε έναν διάλογο και σας καλούμε να συμμετάσχετε».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X