ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μια γυναίκα που απαλλάσσεται από τους φόβους της

Η Ερατώ είναι μια βασανισμένη ηρωίδα που κατορθώνει να βγει από το σκοτάδι που την περιβάλλει, λέει η Κατερίνα Διδασκάλου για την παράσταση «Η πόρνη από πάνω»

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Η Κατερίνα Διδασκάλου έρχεται στην Κύπρο για λίγες παραστάσεις του μονολόγου «Η πόρνη από πάνω» του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη, μία παράσταση που εδώ και δέκα χρόνια στην Ελλάδα σημειώνει πολύ μεγάλη επιτυχία. Η ηθοποιός μοιράστηκε με την «Κ» μερικές σκέψεις της για το έργο και την παράσταση, λέγοντας πώς πρόκειται για ένα κείμενο που της «μίλησε» αμέσως στην ψυχή. «Πρόκειται για ένα ανυψωτικό, αληθινό ξέσπασμα ψυχής, ένα κείμενο που με οδήγησε σε καινούργια ερμηνευτικά μονοπάτια».


–Μετά από τόσα χρόνια «Η πόρνη από πάνω» θα λέγατε ότι έχει αλλάξει κάτι στο πώς βλέπετε την Ερατώ;
Όχι βέβαια. Η Ερατώ είναι μια σταθερή αξία. Μια γυναίκα που περνάει από το σκοτάδι στο φως γιατί αποφασίζει ν’ απαλλαγεί από τους φόβους της.

–Πρόκειται για έναν απαιτητικό μονόλογο, τι ήταν αυτό που σας προκάλεσε στο κείμενο του Αντώνη Τσιπιανίτη;
Συμπληρωματικά έχω να πω ότι πρόκειται για ένα ανυψωτικό, αληθινό ξέσπασμα ψυχής, ένα κείμενο που με οδήγησε σε καινούργια ερμηνευτικά μονοπάτια. Ένα κείμενο που μου «μίλησε» αμέσως στην ψυχή.

–Η Ερατώ και η πόρνη από πάνω... συγκλίνουν κάπου ή είναι εκ διαμέτρου αντίθετες γυναίκες;
Εννοείται διαφορετικές αλλά κατορθώνει η μία να βοηθάει εν αγνοία της την άλλη.

 

Tα σημαντικότερα μηνύματα της παράστασης είναι η αυτοεκτίμηση, η αγάπη για τον εαυτό μας και να ξεπερνάμε τους φόβους μας, λέει η ηθοποιός.

–Ονειρεύεται η Ερατώ και την ελευθερία της ίσως;
Μα φυσικά. Το ποσοστό ελευθερίας που περισώζουμε καθορίζει την ευτυχία μας.

–Ποια θα λέγατε ότι είναι τα σημαντικότερα μηνύματα αυτού του μονολόγου;
Τα σημαντικότερα μηνύματα είναι η αυτοεκτίμηση, η αγάπη για τον εαυτό μας και να ξεπερνάμε τους φόβους μας.

–Πώς κέρδισε η Ερατώ τον εαυτό της; Πώς κερδίζουμε άραγε τον εαυτό μας;
Αγαπώντας τον πραγματικά. Μην επιτρέποντας σε κανένα να μας υποτιμά, να μας προσβάλλει, να μας κακοποιεί λεκτικά ή σωματικά.

 

«Είναι τραγικό να μιλάμε για συνανθρώπους αλαζονικά να θεωρούμε ότι μπορούμε να καθορίσουμε τις ζωές τους».


–Γυναικοκτονίες, τώρα συζήτηση για απαγόρευση αμβλώσεων στις ΗΠΑ... Παραμένει η γυναίκα ο αδύναμος κρίκος της κοινωνίας μας, μετά από τόσους αγώνες;

Η μισαλλοδοξία, η υποκρισία και η έλλειψη αγάπης για τον συνάνθρωπο, οδηγούν σε αποφάσεις που βασανίζουν ψυχές, αποφάσεις που καταβαραθρώνουν την άνοδο την πρόοδο. Είναι τραγικό να μιλάμε για συνανθρώπους αλαζονικά να θεωρούμε ότι μπορούμε να καθορίσουμε τις ζωές τους. Η έλλειψη αγάπης επιστρέφεται πολλαπλασιασμένη.


–Εσείς τι έχετε κερδίσει παρέα με την Ερατώ τόσα χρόνια;
Πολλή αγάπη από τους ανθρώπους που έρχονται να το δουν, ευγνωμοσύνη που μπορώ να πραγματώνω την αποστολή του θεάτρου που είναι «ζώσα διδασκαλία» και ερμηνευτικό «άνοιγμα», μέσα από αυτή την υπέροχη βασανισμένη ηρωίδα που κατορθώνει να βγει από το σκοτάδι που την περιβάλλει.

 

Οι συντελεστές

Κείμενο: Αντώνης Τσιπιανίτης, σκηνοθεσία: Σταμάτης Πατρώνης, φωτισμοί: Ελένη Αναγνωστοπούλου, καλλιτεχνική επιμέλεια: Μηνάς Μινατσής, φωτογράφιση αφίσας: Κωστής Λίερος, κοστούμια: Δημήτρης Ανδριανός, μουσική επιμέλεια: Μιχάλης Ρουμπής, Ιωάννης-Ιόλαος Μανιάτης, βοηθός σκηνοθέτη: Μιχάλης Ρουμπής.

 

Πληροφορίες / Παραστάσεις:

  • Παρασκευή 20 Μαΐου στο Δημοτικό Θέατρο Λάρνακας
  • Σάββατο 21 Μαΐου στο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας
  • Κυριακή 22 Μαΐου στο Παττίχειο Δημοτικό Θέατρο Λεμεσού
  • Δευτέρα 23 Μαΐου στο Μαρκίδειο Θέατρο Πάφου

 

Προπώληση εισιτηρίων

https://www.soldoutticketbox.com/

Στα ταμεία των θεάτρων και στα καταστήματα Stephanis παγκύπρια.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση