ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τέσσερις μήνες Φεστιβάλ Αθηνών

Με τις παραστάσεις της Επιδαύρου να επιμηκύνονται σε χρόνο και αριθμό

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ

Διευρυμένο χρονικά και «παραστασιακά» σχεδιάζεται να είναι το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», θα διαρκέσει τέσσερις μήνες, από τον Ιούνιο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2021, με τις παραστάσεις της Επιδαύρου να επιμηκύνονται σε χρόνο και αριθμό.

Σε αυτό το χρονικό διάστημα, η διοίκηση του φεστιβάλ θα επιδιώξει να κερδίσει τον χαμένο χρόνο από το περυσινό «Υποσύνολο», με αστερίσκο, πάντα, τις συνθήκες που θα επικρατήσουν σε σχέση με την πανδημία του κορωνοϊού. Γι’ αυτό και η βιντεοσκόπηση των παραστάσεων είναι μέσα στις σκέψεις της διοργάνωσης.

Το αρχικό σχέδιο, όμως, που έχει λάβει την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου του φεστιβάλ, προβλέπει αρχικά τη διεξαγωγή των περισσότερων από τις περυσινές παραστάσεις που αναβλήθηκαν λόγω COVID-19, αλλά και την προσθήκη νέων, τόσο στην Πειραιώς 260 όσο και στην Επίδαυρο. Ειδικότερα για το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, το φεστιβάλ σχεδιάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, την επιμήκυνση των παραστάσεων για χρονικό διάστημα 12 εβδομάδων, κάτι που αν τελικώς υλοποιηθεί θα γίνει για πρώτη φορά. Στόχος της καλλιτεχνικής διεύθυνσης είναι το ξεκίνημά τους να γίνει εντός Ιουνίου και να ολοκληρωθούν στα τέλη Αυγούστου και να εκμεταλλευθούν τις τρεις τελευταίες ημέρες της εβδομάδας (Παρασκευή – Κυριακή). Στον σχεδιασμό, χρονική προτεραιότητα δίνεται στις ελληνικές παραγωγές, το πρόγραμμα των οποίων αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Αυγούστου, ενώ οι μετακλήσεις από το εξωτερικό προγραμματίζεται να γίνουν το φθινόπωρο.

Σκοπός της διοργάνωσης είναι να υποδεχθεί κοινό στις αίθουσες της Πειραιώς 260, ενώ υπάρχουν σκέψεις και για τη δημιουργία «ημιυπαίθριων» χώρων με το άνοιγμα της οροφής σε όποιες αίθουσες είναι δυνατό, ώστε να θεωρηθούν, ώς ένα βαθμό, «ανοιχτά θέατρα» και το μέτρο να μετρήσει θετικά στη γνωμοδότηση της επιτροπής των ειδικών λοιμωξιολόγων στην οποία έχει υποβληθεί ο φετινός, φιλόδοξος, σχεδιασμός. Πηγές της «Κ», πάντως, επισημαίνουν ότι η χρονική επιμήκυνση, σε συνδυασμό με τις παραγωγές που συνολικά υπερβαίνουν τις 90, θα αυξήσει κατακόρυφα το κόστος. Ας μην ξεχνάμε ότι οι παραγωγές θα παρουσιαστούν σε θέατρα και χώρους που θα λειτουργούν με μειωμένη πληρότητα λόγω κορωνοϊού. Πέρυσι, το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου λειτούργησε με πληρότητα που δεν ξεπερνούσε το 40%.
Πάντως, τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ξεκινήσουν τις πρόβες τους αρκετές από τις περυσινές παραστάσεις που αναβλήθηκαν. Ανάμεσα σε αυτές είναι ο «Αίαντας» σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, «Το σχολείο των γυναικών» από τον Εκτορα Λυγίζο, «Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ έναν γλάρο να πετάει» σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου κ.ά. Το Εθνικό Θέατρο θα κατέβει στην Επίδαυρο με τους «Ιππείς» του Αριστοφάνη και τις «Φοίνισσες» του Ευριπίδη, ενώ το ΚΘΒΕ θα παρουσιάσει την «Ελένη» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου. Στις ελληνικές καλένδες παραπέμφθηκε ο περυσινός «Αμφιτρύωνας», όπως μας είπε ο ίδιος ο σκηνοθέτης. Επίσης, στην Επίδαυρο, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός θα παρουσιάσει τους «Ιχνευταί», που ακυρώθηκαν πέρυσι. Απών θα είναι, ωστόσο, ο Τσέζαρις Γκραουζίνις με τον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Σε ανακοίνωσή του, τον περασμένο Φεβρουάριο, το Φεστιβάλ Αθηνών είχε αποφασίσει να διακόψει τη συνεργασία του με τον Γιώργο Κιμούλη, πρωταγωνιστή και μεταφραστή του έργου, με αφορμή τις καταγγελίες εναντίον του από συναδέλφους του για προσβολή της προσωπικότητάς τους. Τελικά ο σκηνοθέτης και το φεστιβάλ δεν στάθηκε δυνατό να συνεργαστούν.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση