
Kathimerini.com.cy
Στους 4ΤΡΟΧΟΥΣ Οκτωβρίου, η επικαιρότητα στο χώρο του αυτοκινήτου φέρνει τον οδηγό σε πρώτο πλάνο. Από την ιταλική ύπαιθρο, φοράμε κράνος για να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι των σύγχρονων Lotus εντός πίστας, και από εκεί, ταξιδεύουμε με δύο μοντέλα για τον πραγματικό οδηγό στη θρυλική ειδική διαδρομή Χολομώντας, αλλά και σκαρφαλώνουμε στην κορυφή του Ολύμπου με τα κορυφαία τετρακίνητα αυτοκίνητα της αγοράς.
Έπειτα από μια μακρά περίοδο ανομβρίας, η Lotus μάς τροφοδότησε με 1.936 ίππους σε λιγότερο από 24 ώρες. Πιο συγκεκριμένα, με μια γερή δόση από την θερμική Emira και τις ηλεκτρικές Eletre και Emeya εντός και εκτός πίστας. Η σύγκριση με την «παλιά» Lotus είναι αναπόφευκτη. Η τελευταία μας επαφή με εκείνη χρονολογείται στο 2009, με μια Evora. Έκτοτε, οι αλλαγές είναι τόσο ριζικές που, αν κάποιος ξυπνούσε σήμερα από πολυετές κώμα, πιθανότατα θα σοκαριζόταν. Η άλλοτε παραπαίουσα εταιρεία ανήκει πλέον σε κινεζικά χέρια και, από πλευράς θερμικών μοντέλων, παράγει μόλις ένα κεντρομήχανο κουπέ με κινητήρα προερχόμενο από τη Mercedes. Την ίδια στιγμή, η φίρμα που είχε ως φιλοσοφία του Κόλιν Τσάπμαν το περίφημο «αν βάλεις ίππους, γίνεσαι γρήγορος στην ευθεία, αν αφαιρέσεις βάρος, γίνεσαι γρήγορος παντού», παρουσιάζει σήμερα δύο ηλεκτρικά μοντέλα που ξεπερνούν τους 2,4 τόνους το καθένα – και το ένα από αυτά είναι SUV.
Με τις αναμνήσεις από την Ιταλία ακόμη νωπές, η πρόκληση κορυφώνεται στη «Τέλεια Διαδρομή» του Χολομώντα, που δεσπόζει ανάμεσα στις ασφάλτινες ε.δ. του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Εκεί, στα 25 απαιτητικά χιλιόμετρα, με τη σωστή φορά, από την Αρναία προς τον Πολύγυρο, το μπλε Subaru BRZ II σε ταξιδεύει νοερά στο Ράλλυ Ακρόπολις και το χρώμα του GR Yaris θυμίζει το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε πρόσφατα στην Αττική με διάθεση βετεράνου τρομοκράτη. Δεκαοκτώ ώρες και 1.500 χιλιόμετρα για κάθε αυτοκίνητο μεταφράζονται σε μια άσκηση αντοχής που απλώς δεν μπορούσαμε να αρνηθούμε.
Για το τεύχος Οκτωβρίου, βάλαμε στόχο να φτάσουμε όσο πιο ψηλά μπορεί να φτάσει ένα αυτοκίνητο στην ελληνική επικράτεια. Ταξιδεύουμε στο βουνό των Θεών, μαζί με τους τετράτροχους «ομολόγους» της εκτός δρόμου οδήγησης. Συνοδεία των Defender 110 και Toyota Land Cruiser 250, στο υψηλότερο σημείο όπου μπορείς -θεωρητικά πάντα- να φτάσεις με αυτοκίνητο στην Ελλάδα: το καταφύγιο Χρηστάκη, στα 2.450 μέτρα και λίγο ψηλότερα, εκεί που ο δρόμος κυριολεκτικά δίνει τη θέση του σε ένα αλπικό τοπίο που καταπίνει το τελευταίο ίχνος δέντρου.
Οι «4 Τροχοί» Οκτωβρίου κυκλοφορούν την Κυριακή 26 Οκτωβρίου με την «Καθημερινή».