ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η προβληματική σεζόν του Σίγμα

Η φετινή ξαφνική πτώση του καναλιού και το δυσοίωνο μέλλον της κυπριακής τηλεόρασης

Ενώ η φρενίτιδα με το μουσικό τάλεντ σόου «The Voice» συνεχίζεται και η φετινή δυναμική του ΑΝΤ1 που οδηγεί την κούρσα της τηλεθέασης με υψηλές επιδόσεις ενισχύεται ακόμα περισσότερο με τα τρία από τα τέσσερα κυπριακής παραγωγής σίριάλ του να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις του πίνακα τηλεθέασης στο αντίπαλο στρατόπεδο, εκείνο του Σίγμα, διαγράφεται ένα γκρίζο σκηνικό πτώσης και μείωσης της τηλεθέασης.

Η φετινή χρονιά είναι μία δύσκολη περίοδος καμπής για το Σίγμα, που αν την συγκρίνουμε με τις προηγούμενες, αναμφίβολα παρατηρούμε την πτωτική πορεία του καναλιού του Παρισινού το οποίο προέβη σε πολλές –αναγκαστικά– υποχωρήσεις για φέτος. Από τη μία το εγχώριο τηλεοπτικό του προϊόν παρουσιάζει αισθητή μείωση σε σχέση με τις προηγούμενες σεζόν, αφού ο σταθμός προβάλλει μόνο μία δική του παραγωγή, τη σειρά του Δημήτρη Τοκαρή «7 ουρανοί και σύννεφα αλήτες» η οποία είναι και η μοναδική –για ένα πολύ περίεργο λόγο– που τσιμπάει νούμερα. Από την άλλη όπως ήταν αναμενόμενο το Σίγμα παρουσίασε τη σεζόν που διανύουμε τη μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με τα υπόλοιπα κυπριακά κανάλια τα οποία καταφέρνουν να διατηρούνται στις περσινές τους επιδόσεις.

Το Σίγμα, συγκρίνοντάς το με πέρσι, όπου ξεπερνούσε το 20% και 21% στο σύνολο με τα φετινά που περιορίζονται στο 16% με 17% τότε μπορούμε να δούμε τη σαφή πτώση του καναλιού και να μιλάμε για ανησυχητικό φαινόμενο. Ένα κανάλι το οποίο διατηρούσε την πρωτοπορία για περισσότερο από μία δεκαετία ξαφνικά πέφτει με σημαντική μείωση στα ποσοστά. Η συρρίκνωση της αγορά, η οικονομική κρίση αλλά και οι λανθασμένες κινήσεις που ακολουθούσε ίσως το κανάλι τα προηγούμενα χρόνια κατά το οποία διογκωνόταν η φούσκα της παραγωγής το οδήγησαν στην φετινή προβληματική και επικίνδυνη χρονιά.

Η σειρά του Δημήτρη Τοκαρή δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία πολύ κακή σαπουνόπερα χωρίς συνοχή στην πλοκή, χωρίς κολακευτικές ερμηνείες και ουσιαστικά πρόκειται για μία παραγωγή που λίγο πολύ υποτιμά τη νοημοσύνη του τηλεθεατή. Αυτή η ασέβεια απέναντι στο τηλεοπτικό κοινό είναι ένα φαινόμενο το οποίο δεν έχει εξαφανιστεί και όπως φαίνεται η προχειρότητα με την οποία γίνονται κάποιες δουλειές στην κυπριακή τηλεόραση δεν θα επιτρέψουν την εξάλειψή του. Από την άλλη όμως το ζήτημα έχει και μία άλλη προέκταση. Φταίμε εμείς που βλέπουμε αυτά που μας σερβίρουν και δεν αλλάζουμε κανάλι ή φταίνε εκείνοι που μας τα σερβίρουν; Από την άλλη όμως για να αλλάξουμε κανάλι ποιες άλλες επιλογές έχουμε;

Η απάντηση βρίσκεται στη συνδρομητική τηλεόραση, στις πλατφόρμες και στα θεματικά κανάλια όπου κατευθύνονται τα τελευταία χρόνια πολλοί Κύπριοι τηλεθεατές. Αν προσθέσουμε τα μερίδια τηλεθέασης των συνδρομητικών που άγγιξαν το 19% την περασμένη εβδομάδα με την τηλεθέαση των υπολοίπων μικρών καναλιών και μονοθεματικών έχουμε ένα ποσοστό που ανέρχεται στο 28,3%.

Συμπέρασμα αυτού είναι πως οι Κύπριοι τηλεθεατές στρέφουν την πλάτη στα παραδοσιακά κανάλια τα οποία για να εξασφαλίσουν τα επόμενα χρόνια την επιβίωσή τους οφείλουν να αλλάξουν τακτική και να στραφούν σε ποιοτικότερες επιλογές που δεν θα προσβάλουν ούτε την αισθητική αλλά ούτε τη νοημοσύνη μας, διότι τα μακρά κοντά εγίναν.

Εβδομάδα 24/02/2014-02/03/2014

ΑΝΤ1 21,1%

OTHERS 19%

ΣΙΓΜΑ 16,8%

MEGA 14,9%

ΡΙΚ1 14,9%

OTHER CY 9,3%

ΡΙΚ2 1,9%

CY PAY 1%

ΔΤ 1%

Είδαν

165.000 The Voice ANT1 01/03 51,5% κάτω

107.000 Μπρούσκο ΑΝΤ1 27/02 27,5% κάτω

104.000 7 ουρανοί και σύννεφα αλήτες Σίγμα 26/02 29,6% πάνω

101.000 Όνειρο ήταν Mega 27/02 25,8% κάτω

70.000 Πέτρινο ποτάμι ΡΙΚ1 26/02 18,3% πάνω

ΠΗΓΗ: NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Media: Τελευταία Ενημέρωση