ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κουρσουπμά: Πολιτικές αποφάσεις για τη διαφοροποίηση μαθητών»

Εξέδωσε έκθεση μετά από από παράπονο που υποβλήθηκε στο γραφείο της

ΚΥΠΕ

Επιβάλλεται η άμεση λήψη πολιτικών αποφάσεων για τη συστηματική στήριξη των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας, ώστε η αρχή της διαφοροποίησης να εφαρμοστεί σε πρακτικό επίπεδο και όχι μόνο σε επίπεδο ρητορικής, τονίζει η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού Λήδα Κουρσουμπά σε πολυσέλιδη έκθεσή της αναφορικά με παράπονο το οποίο είχε διαβιβαστεί στο Γραφείο της.

Επιβάλλεται, ταυτόχρονα, συνεχίζει η Επίτροπος, “σε κάθε σχολική μονάδα να υπάρχει πλάνο για τη σωστή εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας καθώς και άριστη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων, ώστε να επιτυγχάνεται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα”.

Προσθέτει ότι “θα πρέπει να υπάρχουν ξεκάθαροι ρόλοι ώστε ο καθένας να γνωρίζει πώς πρέπει να εργαστεί και να συνεργαστεί για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα”.

Αρχή για την σύνταξη της πολυσέλιδης έκθεσης της Επιτρόπου αποτέλεσε παράπονο που της υποβλήθηκε “από την Ε.Γ., μητέρα του Σ.Γ. ο οποίος φοιτά σε Γυμνάσιο”.

Σύμφωνα με την υπό αναφορά επιστολή παραπόνου της μητέρας προς τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, και όπως αναφέρει η κ. Κουρσουμπά, “το παιδί έχει διαγνωστεί με δυσπραξία λεπτής κινητικότητας, δυσλεξία με δυσγραφία, δυσαναγνωσία, δυσαριθμησία και δυσχέρεια προσανατολισμού ως συννοσηρότητα”.

Το παιδί έχει εγκριθεί, από την Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Μαθησιακών Δυσκολιών με στήριξη στα μαθήματα των φιλολογικών, μαθηματικών και φυσικογνωστικών, ενώ απαλλάχθηκε από το μάθημα των Αρχαίων-Αρχαιογνωσίας και το μάθημα της δεύτερης ξένης γλώσσας.

Στην υπό αναφορά επιστολή παραπόνου της Ε.Γ. θίγεται, μεταξύ άλλων, το γεγονός ότι τα παιδιά στη Μέση Εκπαίδευση εξετάζονται γραπτά, τόσο για το βαθμό του τριμήνου όσο και στις τελικές εξετάσεις, κάτι που αποτελεί  πρόβλημα για τον Σ.Γ., αφού, λόγω της μαθησιακής δυσκολίας που αντιμετωπίζει δεν μπορεί να αποδώσει γραπτά.

Ως εκ τούτου, η μητέρα ζητά όπως το παιδί εξετάζεται προφορικά.

Η μητέρα θίγει επίσης το ζήτημα ότι “το παιδί δικαιούται να έχει διαφοροποιημένο εξεταστικό δοκίμιο και επιπρόσθετο χρόνο για τη συμπλήρωσή του, ωστόσο αυτό  φαίνεται να μην εφαρμόζεται σε κανένα διαγώνισμα περιλαμβανομένων και των εξεταζόμενων μαθημάτων παρά μόνο αφαίρεση ασκήσεων και απαιτείται όπως το ίδιο το παιδί να γνωρίζει τις διευκολύνσεις που του παρέχονται και να τις ζητά ο ίδιος.

Περαιτέρω, στο παράπονο που υποβλήθηκε στην Επίτροπο αναφέρεται ότι “οι καθηγητές δεν γνωρίζουν πώς να ανταποκριθούν στο μαθησιακό προφίλ του Σ.Γ. και το γεγονός ότι δεν γίνεται ορθή πρακτική εφαρμογή των διευκολύνσεων που δικαιούται το παιδί έχει ως αποτέλεσμα το παιδί να δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει ακαδημαϊκά, γεγονός που, με τη σειρά του, έχει αρνητική επίδραση τόσο στην ψυχική όσο και στη σωματική του υγεία”.


Η κ. Κουρσουμπά σημειώνει ότι “όπως διαφαίνεται στην παρούσα, χωρίς την ορθή εφαρμογή της αρχής της διαφοροποίησης στην εκπαιδευτική διαδικασία, δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι διασφαλίζεται η πρόσβαση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαίδευση σε ισότιμη βάση με τα υπόλοιπα παιδιά”.

“Από τη στιγμή που παιδιά τα οποία λαμβάνουν ειδική αγωγή και εκπαίδευση, αφενός, καλούνται να εξεταστούν σε μαθησιακούς στόχους οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται στο δικό τους μαθησιακό επίπεδο, αφετέρου, ο τρόπος εξέτασης είναι τέτοιος που τους φέρνει σε μειονεκτική θέση έναντι των `κανονικώς εξεταζόμενων μαθητών`, έχουμε παραβίαση των δικαιωμάτων τους”.

Η παρούσα Έκθεση διαβιβάζεται στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, τη Γενική Διευθύντρια Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (Πρόεδρο Κεντρικής Επιτροπής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), το Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης, τον Αν. Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, το Διευθυντή Μέσης.

 

 

 

 

 

 

 


 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση