ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

IMAGINE CUP 2011: Όταν η φαντασία γίνεται εφαρμογή

Τέσσερεις παρέες φοιτητών με το όνειρο της συνεργασίας με τη Microsoft ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του γίγαντα της ψηφιακής εποχής, συμμετέχοντας στο φημισμένο Imagine Cup

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

Πρόσφατα η Microsoft διοργάνωσε για πρώτη φορά στην Κύπρο έναν από τους σημαντικότερους παγκόσμιους φοιτητικούς διαγωνισμούς τεχνολογίας, που φέτος συμπληρώνει εννέα χρόνια ζωής. Αυτή τη σημαντική προσπάθεια στήριξε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της χώρας μας, αλλά και το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, το Imagine Cup, όπως ονομάζεται, αποτελεί για κάθε συμμετέχοντα μια μεγάλη εμπειρία ζωής, αφού μέσα από το ανταγωνιστικό κλίμα οι διαγωνιζόμενοι έχουν τη μοναδική ευκαιρία να αναζητήσουν και να προτείνουν λύσεις μέσα από έξυπνες και ρηξικέλευθες εφαρμογές, να έρθουν σε επαφή με τα νέα δεδομένα της εποχής και να αναζητήσουν λύσεις για ένα καλύτερο και απλούστερο μέλλον. Ταυτόχρονα, όμως, όπως εξομολογήθηκαν και οι ίδιοι, ο διαγωνισμός ήταν μια ευκαιρία να δημιουργήσουν φιλίες και να αξιοποιήσουν με τον πιο ευχάριστο τρόπο ακόμα και τον ελεύθερό τους χρόνο. Παράλληλα, το γεγονός αυτό ήταν επίσης μια ευκαιρία για τους πιο φιλόδοξους από τους συμμετέχοντες να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους στον τομέα της τεχνολογίας. Τα εξυπνότερα μυαλά συναντώνται και αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνολογίας, αποσκοπούν στο να λύσουν τα πιο δύσκολα προβλήματα παγκοσμίως και να δώσουν λύσεις που θα βελτιώσουν σημαντικά τη ζωή μας.

Ό,τι ξεκινά με την «έκρηξη» έμπνευσης και με αρκετή σκληρή δουλειά, μπορεί να καταλήξει σε μια μελλοντική καινοτομία λογισμικού, σε ανέλιξη στον επαγγελματικό τομέα ή σε νέες βιομηχανίες που θα ευδοκιμήσουν, όπως δήλωσαν οι συμμετέχοντες. Το Imagine Cup προσκάλεσε και προκάλεσε τους φοιτητές να μάθουν, να συνεργαστούν και να αλλάξουν τον κόσμο, επιστρατεύοντας τη φαντασία τους, το πάθος και τη δημιουργικότητά τους για έξυπνες, ρηξικέλευθες τεχνολογικές καινοτομίες. Ο διαγωνισμός έφερε μαθητές και φοιτητές κοντά, δίνοντας ώθηση στους διαγωνιζομένους να αναζητήσουν τις ανάγκες παγκοσμίως, ώστε να αναπληρώσουν κενά που υπάρχουν παγκοσμίως.

Το 2010 το Imagine Cup έφερε κοντά πάνω από 325.000 εξαιρετικά ταλαντούχους φοιτητές από περισσότερες από 120 χώρες, για να επιλύσουν τα δυσκολότερα προβλήματα στον κόσμο. Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών έχει προσδιορίσει μερικές από αυτές τις προκλήσεις ως «Millennium Development Goals». Το Imagine Cup χρησιμοποιεί αυτούς τους στόχους του ΟΗΕ σαν κατευθυντήριο φως, για να εμπνεύσουν τους φοιτητές και να μπορέσουν να κάνουν τη μεγάλη αλλαγή.

Ο διαγωνισμός έχει διάρκεια έναν χρόνο, αρχίζοντας με τοπικούς και online διαγωνισμούς, με θέμα «Φαντάσου έναν κόσμο όπου η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση των δυσκολότερων προβλημάτων». Οι συμμετέχοντες διαγωνίζονται παγκοσμίως σε πέντε συνολικά κατηγορίες, που αφορούν Software Design, Embedded Development, Game Design, Digital Media και Challenges. Επειδή ο διαγωνισμός στην Κύπρο έκανε φέτος την παρθενική του εμφάνιση, οι κυπριακές ομάδες διαγωνίστηκαν μόνο στην κατηγορία του Software Design. Ενδιαφέρον μάλιστα στον διαγωνισμό επέδειξαν και ομάδες μαθητών, αφού, σύμφωνα με τους κανονισμούς, δικαίωμα συμμετοχής έχουν άτομα άνω των 16 ετών, όπως μας πληροφόρησε η academic program manager της Microsoft, Βανέσσα Αντωνιάδου.

Η νικήτρια ομάδα από την Κύπρο αναδείχθηκε μέσα από τέσσερεις συνολικά ομάδες στην κατηγορία Software Design και μαζί με τους παγκόσμιους φιναλίστ από τις άλλες κατηγορίες θα ταξιδέψει με έξοδα της Microsoft στη Νέα Υόρκη των ΗΠΑ, τον Ιούλιο του 2011, για να διαγωνιστούν στον 9ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό. Φέτος το εισιτήριο για τη Νέα Υόρκη πήρε η ομάδα iDOC από το Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Η ομάδα αναδείχθηκε νικήτρια μέσα από την ψηφοφορία μιας εξαμελούς κριτικής επιτροπής που αποτελείτο από τους Μάριο Δικαιάκο, από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, Παναγιώτη Ζαφείρη από το ΤΕΠΑΚ, Ανδρέα Κωνσταντινίδη από το Πανεπιστήμιο Frederick, Harald Gjermundrod από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Γιώργο Χρήστου από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο και έναν εκπρόσωπο της Microsoft Κύπρου, τον Ευάγγελο Χατζηχριστοδούλου.

Η κάθε ομάδα ξεχωριστά παρουσίασε το σχετικό πρότζεκτ της στην επιτροπή και στο κοινό, ενώ δεχόταν και ερωτήσεις τόσο από τους κριτές όσο και από τον κόσμο που ήταν παρόν. Στο τέλος της διαδικασίας του παγκόσμιου διαγωνισμού θα δοθούν χρηματικά έπαθλα στους νικητές της κάθε κατηγορίας στη Νέα Υόρκη.

Ο διαγωνισμός αυτός ενθαρρύνει τους πιο ταλαντούχους software designers, τους προγραμματιστές, τους game developers και όσους εξειδικεύονται στον τομέα των ψηφιακών μέσων στο να εργαστούν δημιουργικά και να δώσουν λύσεις σε σημαντικά ζητήματα που αφορούν την πείνα, τη φτώχεια, την εκπαίδευση, τον έλεγχο των ασθενειών, την υγεία, το περιβάλλον και άλλα κρίσιμα θέματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ανθρωπότητα.

Οι στόχοι ανάπτυξης της χιλιετίας από τα Ηνωμένα Έθνη που έχουν συμφωνηθεί για την περίοδο 2005-2015 από τους ηγέτες 189 εθνών αποτελούν έμπνευση για το Imagine Cup. Φανταστείτε έναν κόσμο με λιγότερη φτώχεια, πείνα και αρρώστια, καλύτερες συνθήκες επιβίωσης για τις μητέρες και τα μωρά τους, παιδιά με καλύτερη εκπαίδευση, ίσες ευκαιρίες για τις γυναίκες και ένα πιο υγιές περιβάλλον. Έναν κόσμο στον οποίον οι αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες χώρες συνεργάζονται για το καλό όλων και η τεχνολογία αποτελεί έναν σημαντικό αρωγό.

Με το τέλος του φετινού διαγωνισμού, για κάποιες από τις ομάδες, αλλά και για άλλες που δεν συμμετείχαν φέτος ξεκίνησε η οργάνωση του επόμενου έξυπνου πρότζεκτ, που στόχο θα έχει τον επόμενο παγκόσμιο τελικό που θα πραγματοποιηθεί το 2012 στην Αυστραλία.

> ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ

ΓΙΑΤΡΟΣ… ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ
Ομάδα:
iDoc, Πανεπιστήμιο Κύπρου
Μέλη: Κωνσταντίνος Κώστα, Γιώργος Νικολαΐδης, Διομήδης Παπαδιομήδους, Αντώνης Μαυρής
Μέντορας: Δρ Χαράλαμπος Πουλλής

Η ομάδα iDOC από το Πανεπιστήμιο Κύπρου παρουσίασε μια καινοτομική ιδέα, η όποια αποτελείται από δύο εφαρμογές και κατάφερε να στεφθεί νικήτρια. Η πρώτη εφαρμογή είναι ένα πρόγραμμα σε Windows Phone 7, που παρέχεται στους χρήστες εντελώς δωρεάν. Η συγκεκριμένη εφαρμογή, με τη βοήθεια ενός «symptomchecker», επιτρέπει στους χρήστες να μπορούν εύκολα να γίνουν γιατροί του εαυτού τους, θα μπορούσαμε να πούμε, αναγνωρίζοντας με ευκολία το πρόβλημα υγείας που τους παρουσιάζεται. Στη συνέχεια, θα μπορούν να επιλέξουν μέσα από μια λίστα που δεν περιέχει μόνο τους πλησιέστερους ιατρούς ή τα νοσοκομεία, αλλά και αυτούς που έχουν σχέση με το πρόβλημά τους. Η δεύτερη εφαρμογή, η ιστοσελίδα, δίνει τη δυνατότατα εγγραφής σε όποιον ιατρό ή σε όποιο νοσοκομείο επιθυμεί να φαίνεται το όνομά του στη λίστα που εμφανίζεται σε κάθε χρήστη. Σκεφτείτε λοιπόν να βρισκόσασταν σε μια ξένη χώρα και να ζητούσατε ιατρική περίθαλψη… Τι θα κάνατε; Η εφαρμογή αυτή θα σας δώσει τη λύση.

ΝΤΕΝΤΕΚΤΙΒ… ΣΤΟ ΧΕΡΙ
Ομάδα:
Children Hope, Frederick University
Μέλη: Αδάμος Αδάμου, Ιωάννα Γουαράζικ, Αχιλλέας Ελευθερίου, Γιώργος Κωνσταντίνου
Μέντορας: Δρ Ευθύβουλος Κυριάκου

Η ομάδα Children Hope από το Πανεπιστήμιο Frederick δημιούργησε μια εφαρμογή με θέμα την έγκαιρη εύρεση χαμένων και απαχθέντων παιδιών, με σκοπό τη μείωση της θνησιμότητας των παιδιών, αγγίζοντας έτσι τον 4ο στόχο του ΟΗΕ για τη χιλιετία, «Reducing Child Mortality». Σε γενικές γραμμές, δημιουργήθηκε μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Windows Phone 7. Όταν ο χρήστης αναγνωρίσει ένα απαχθέν παιδί, τότε του βγάζει μια φωτογραφία, η οποία μαζί με τις συντεταγμένες που βρίσκεται ο χρήστης τη συγκεκριμένη στιγμή στέλνονται σε έναν εξυπηρετητή. Τότε τρέχει ο αλγόριθμος, ο οποίος συγκρίνει την εικόνα μαζί με τις εικόνες που βρίσκονται στη βάση δεδομένων και επιστρέφει στον χρήστη ένα μήνυμα, ευχαριστώντας τον για τη συμμετοχή του. Σε περίπτωση ταύτισης, ειδοποιείται η κατάλληλη αρχή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στέλνοντας τη φωτογραφία και τις συντεταγμένες που πάρθηκαν από το κινητό.

ΔΙΚΤΥΟ ΜΕ… ΦΙΛΟΤΙΜΟ
Ομάδα:
Φιλότιμο, Πανεπιστήμιο Κύπρου
Μέλη: Γιώργος Χριστοδούλου, Φαίδων Ρούσσου, Νάταλυ Χειρίδου, Χαράλαμπος Χαραλάμπους
Μέντορας: Δρ Γιώργος Πάλλης

Το «Φιλότιμο», που δημιουργήθηκε από τη δεύτερη ομάδα του Πανεπιστημίου Κύπρου, στόχευε στα ιδανικά και στις αξίες, όπως ευσυνειδησία και ευαισθησία για τον κόσμο και τα προβλήματά του. Η συγκεκριμένη ιδέα σκόπευε στο να παρέχει την ευκαιρία για συζήτηση, ενημέρωση και παροχή λύσεων σε καίρια προβλήματα που ταλανίζουν την ανθρωπότητα μέσω δωρεών, διοργάνωσης εκδηλώσεων με φιλανθρωπικό χαρακτήρα, διαδικτυακού διάλογου με χρήστες ανά το παγκόσμιο κ.λπ. Η πρόσβαση σε αυτό το πρόγραμμα θα είναι πολύ εύκολη, αφού το «Φιλότιμο» θα διατίθεται στο κοινό μέσω Windows Phone 7. Παράλληλα, θα βρίσκεται αναρτημένο στο Διαδίκτυο ως ένα κοινωνικό δίκτυο, όπου ο καθένας θα μπορεί πολύ απλά να έρθει σε επαφή και να το γνωρίσει.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
Ομάδα:
EUC-CSE, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Μέλη: Χαράλαμπος Θεοδώρου, Παναγιώτης Βερρόπουλος, Σώζος Μιχαηλίδης, Σάββας Σαββίδης
Μέντορας: Δρ Γιώργος Στυλιανού

Η ομάδα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου προσπάθησε να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα που προωθεί την αλληλεγγύη μεταξύ διαφόρων οργανισμών, αλλά και την προσπάθεια παροχής βοήθειας σε φτωχούς ανθρώπους που υποφέρουν από την πείνα. Σκοπός τους ήταν όλοι οι οργανισμοί να γίνονται μέλη στη σελίδα τους και να ανεβάζουν όλα τα στοιχεία και δεδομένα που έχουν για τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα ασιτίας, φτώχειας κ.λπ. Με αυτόν τον τρόπο, όλοι οι οργανισμοί θα έχουν πρόσβαση σε μόνο μία τεράστια βάση δεδομένων, μοιράζοντας τα δεδομένα τους με άλλους οργανισμούς κι επιτυγχάνοντας την προσφορά άμεσης βοήθειας σε αυτούς που τη χρειάζονται. Επίσης, νέοι οργανισμοί, με το που θα γίνονται μέλη στη σελίδα, θα έχουν πρόσβαση στη σχετική βάση δεδομένων που υπάρχει, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και πόρους που θα χρειάζονταν για να δημιουργήσουν τη δική τους ξεχωριστή βάση δεδομένων.

www.kathimerini.com.cy από το περιοδικό "Κ"

Γενικά: Τελευταία Ενημέρωση